Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 539
Hei, jeg kommer til å sette av ca 12-14K på gaming pc, og det skal være amd. Så jeg lurte på om hva jeg får til den prisen, og om jeg burde ha SLi eller ikke og sånne ting? Kabinett ville også vært fint om dere skrev ned, vil ikke ha noe alle har, men som ser bra ut og ikke koste altfor mye.
Mvh - Vegardino
Jeg råder deg til å kjøpe Ati 4890 1GB og evt. sette 2 stk. i crossfire. AMD er ikke et dårlig valg hvis du klokker den til 3,6 ghz. Da suser den forbi en del Intel CPU'er
1234
Trådstarter
Jeg hadde det samme i tanke, å sette 2 stk. 4890 i crossfire + klokke litt
Skal du ha vannkjøling da? Eller luftkjøling?
1234
Trådstarter
Jeg tror jeg går for luft siden jeg ikke skal monster overklokke, og skal ha med meg pc en på lan ganske ofte, hvis ikke det finnes noen små og kompakte løsninger som ikke koster alfor mye
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-B1C9C989A65A

14,5K, denne vil yte jævlig bra hvis du klokker CPU'n til 3,6 Ghz. Den prossesoren slår mange av Intel sine topp quad cpu-er når den blir klokket. Det er denne prossesoren som har fått verdensrekord for verdens høyeste CPU klokk og 3DMark score.

Tror den ble klokket på 6Ghz, 200% overklokk... Men det var med flytende hydrogen

Noctua har noen av de beste kjøleløsningene når du bruker luft. Har samme til min E8400. 8GB RAM kommer godt med, så kan du fjerne at noe minne blir hentet fra HDD.
Sist endret av jeppfi; 20. april 2009 kl. 09:41.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-B1C9C989A65A

14,5K, denne vil yte jævlig bra hvis du klokker CPU'n til 3,6 Ghz. Den prossesoren slår mange av Intel sine topp quad cpu-er når den blir klokket. Det er denne prossesoren som har fått verdensrekord for verdens høyeste CPU klokk og 3DMark score.

Tror den ble klokket på 6Ghz, 200% overklokk... Men det var med flytende hydrogen

Noctua har noen av de beste kjøleløsningene når du bruker luft. Har samme til min E8400. 8GB RAM kommer godt med, så kan du fjerne at noe minne blir hentet fra HDD.
Vis hele sitatet...

Har det kabinettet selv, og det er ikke akkurat "lett og kompakt".

En ting er prisen, en annen ting er størrelsen. Hvis du derimot vil ha plass til en hel haug av harddisker og masse stæsj, er det veien å gå. Du kan blant annet ta ut hovedkort brettet, og montere alt "på bordet". Er jævlig enkelt, og jeg som aldri har skrudd på en PC før greide lett å bytte hovedkort.


Det jeg ville gjort hvis du skal ha noe lett og smidig, er å kjøpe et RÅTT og pimpet MicroATX-kabinett og fyllt det opp med masse snadder. Tror ikke de har plass til de største av skjermkort, men det har du uansett neppe råd til med 12-14k budsjett
1234
Trådstarter
Både ser og høres sinnsykt bra ut, faktisk så har jeg sjekket omtrent de samme delene, uten og cpu vifter og sånt, er vell ikke så opptatt av det, men tusen takk. Får se hva jeg får skrapet sammen, spare og jobbe som F

Nei, men jeg ser at kabinette skal byttes ut, mtp komplett delene janpfo satt opp, liker heller ikke kabinettet

Sitat av Bonggass Vis innlegg
Har det kabinettet selv, og det er ikke akkurat "lett og kompakt".

En ting er prisen, en annen ting er størrelsen. Hvis du derimot vil ha plass til en hel haug av harddisker og masse stæsj, er det veien å gå. Du kan blant annet ta ut hovedkort brettet, og montere alt "på bordet". Er jævlig enkelt, og jeg som aldri har skrudd på en PC før greide lett å bytte hovedkort.


Det jeg ville gjort hvis du skal ha noe lett og smidig, er å kjøpe et RÅTT og pimpet MicroATX-kabinett og fyllt det opp med masse snadder. Tror ikke de har plass til de største av skjermkort, men det har du uansett neppe råd til med 12-14k budsjett
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke ha microATX, jeg skal jo ha den hjemme, men plassen er ikke all verden og at jeg skal flytte den rundt Skal ikke ha 10 hdd disker heller, bare en mest sansynlig, for jeg skal bruke den bare til spill, så og si
Sist endret av Vegardino; 20. april 2009 kl. 10:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kabinette tok jeg bare tilfeldig. Kabinett må du velge selv. Dette er smak og behag