Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2682
Hei! Når vil dollarkursen synke igjen? Planer om å bestille en del ting ifra Amerika, men ettersom dollarkursen er så høy så er det ikke så stor vits! Noen som har anelse? : )
Hadde noen visst det hadde de vel vært ganske rike? Tror du må høre med noen som er synsk for å få fastslått det
jeg tror ikke det er noen som planlegger dollarkursen O.o?
man har vel eksperter på det ommrådet som kanskje kan svare på det, men til og med det de sier er vel ikke noe man stole 100% på heller. for det er bare noe de har "forutsett"

man kan ikke stole på værmeldinga hele tia heller:P
den synker nok ikke noe spess de første ukene, men vil tro på en nedgang etterhvert...

hvis det var noe jeg trengte/hadde hatt lyst på nå, hadde jeg ikke sittet å ventet på at dollaren skulle synke enda..
Ingen vet sikkert når dollarkursen vil synke igjen.
Uansett så er det ikke dollar kursen som er så høy i disse dager, det er den norske kronen som er utrolig svak. Det er derfor avgjørende at den norske kronen blir sterkere for at det skal bli billigere å handle saker og ting fra statene.
Bare vær flink til og følge med på

http://www.norges-bank.no/
Sist endret av Amoods; 4. januar 2009 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når Dollarkusjen synker igjen er det vanskelig og vite. Dollaren er ganske stabil nå og at den kommer til å synke med det første tviler jeg på. Det var jo grunner til at den Amerikanske Dollaren var så lav som den var, og nå har den jo kommet opp i sin mere normale tilstand.. Bruk heller tiden på å se på kursene og følg med. Euroen er også høy nå. Mens Pundet er lavere en vanlig.

-Eirik
Jeg vil faktisk tro at dollaren kommer til å stige, ettersom jeg tror krona svekkes enda mer nå de neste ukene. DNB har sagt at renta skal enda mer ned, og da følger som oftest krona etter. Dette er da hva jeg tror, og er ikke sikkert på noen måte.

Ingen vet når den skal synke, eller om den skal synke.
Har hørt at mange "spår" at dollaren kommer til å stige når obama tar over. Så får vi se hvor lenge det varer.
Unasett så vil ikke dollaren droppe mange kroner på kort tid.
<sarkasme>
http://bildr.no/thumb/318007.jpeg
Bestill i Mars!
</sarkasme>

Nei, ingen VET nok når den kommer til å synke igjen. Man kan selvsagt spå, men aldri vite!
hahah litt morsomt spørsmål, hadde noen vist det hadde de hvertfall ikke sittet inne på dette forumet.
Hmm, er det ikke bare å spre et rykte om at den kommer til å syke, si neste uke. Da vil de som sitter med mengder dollar veksle sine inn og verdien vil synke. Vet det ikke ville fungert i praksis.
Det er vel ikke akkurat dollaren som er så høy, heller krona som er meget svak. Euroen nærmer seg jo 10-tallet nå. Så er vel bare og vente til oljeprisen blir litt høyere igjen.
Sitat av SM411 Vis innlegg
Hmm, er det ikke bare å spre et rykte om at den kommer til å syke, si neste uke. Da vil de som sitter med mengder dollar veksle sine inn og verdien vil synke. Vet det ikke ville fungert i praksis.
Vis hele sitatet...
igjen, det er ikke dollaren som er sterk men kronen som er svak.
Det er jo ingen i verden som er keen på å kjøpe/investere i kronen når dollar er valuttaen det vil alltid være bruk for.

min teori (uten begrunnelse så skyt meg hvis jeg har helt feil) er at økonomien må stabilisere seg igjen og folk må investere i kronen så den blir sterkere. Sett fra en annen side må dollaren bli mindre interessant.
vif planlegger å la den synke noen kroner i to minutter på onsdag, men vi sier ikke klokkeslett. Dere får følge med

Det store problemet er som sagt ikke at dollaren er veldig sterk, det er den norske krona er veldig svak for øyeblikket. Det er vanskelig å spå når den trenden snur, men jeg tviler på noen stor forandring det neste halvåret. Det er viktigere nå å passe på at ikke kronen synker ytterligere.
Faan myhre, du må ikke lekke sånn info!
Spørs jo helt hva du skal kjøpe, med mindre det er snakk om ting for mange tusen så er det ikke så mange kroner å hente ved å vente..
Er du heldig får du med deg nedgangen på onsdag :P ^^
Neste torsdag!
Det er stort sett OPEC som styrer hvor mye vi i Norge må betale for dollaren siden de styrer hvor mye olje vi får selge. Den siste tiden har oljeprisen virkelig fått juling så det har også gått veldig hardt utover krona. Oljeprisen har sunket til 1/3 av hva den var rundt 11. September 2002.

Så hvis du vil ha en indikasjon på hva som kommer til å skje så må du følge med på hva OPEC sier. Det er stort sett de som styrer hvor mye NOK er verdt opp mot andre valuta.
den er på vei opp!