Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1087
Har et problem med pcen min der problemet er at selve pcen fungerer som den skal allt av vifter og hele dretten. Men problemet er at Skjermen er svart, og det er et oransj lys som lyser konstant på skjermen, det blinker ikke. Pcen dreiv bare og hang seg i nesten alle programmene sist den fungerte.

Så da lurer jeg på da om det er noen som kan hjelpe meg?

Mvh, Roy !
Første du kan prøve og finne ut er om det er skjermkortet eller skjermen feilen ligger hos.

Dette kan du enkelt teste ved og prøve og se om du får bilde på en annen skjem, hvis ikke er det sikkert skjermkortet som har tatt kvelden.
Er jo pent lite annet du får gjort uten noen skjerm/noe bilde.
Trådstarter
9 0
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Første du kan prøve og finne ut er om det er skjermkortet eller skjermen feilen ligger hos.

Dette kan du enkelt teste ved og prøve og se om du får bilde på en annen skjem, hvis ikke er det sikkert skjermkortet som har tatt kvelden.
Er jo pent lite annet du får gjort uten noen skjerm/noe bilde.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde med en anne skjerm istad, men det fungerte heller ikke.
Prøv med et annet skjermkort.
Kan du beskrive litt nærmere hva du ser? Oransje lys på skjermen? En piksel? Hele skjermen? En LED?
Hvis alt annet går som vanlig så kan det være skjermkortet, iom. at det er bilde som mangler.
Test et annet om du har mulighet til det. Det er ikke andre måter og feilsøke på da du ikke har noe bilde dessverre.
Trådstarter
9 0
Den ON knappen på skjermen for å skru på skjermen lyser oransj, vanlig lyser jo den grønn. Ja jeg har et annet skjermkort tilstede men er ikke hjemme nå, så må ta det til søndag/så fort jg kan.
Det første jeg ville prøvd,er en og en ram brikke i forskjellige slotter.Helst prøv med andre ram brikker( låne hos noen )
Det kan virke som pc'en starter normalt,selv om rammen er gåen.
Se om det lyser like lenge i dioden som indikerer at harddisken jobber,som den gjør under en normal oppstart,noe den gjør ca i 1 min(stor variasjon fra pc til pc)
Trådstarter
9 0
Det var en ting før pcen ble sånn, var at hardisken var noe feil med og at jeg burde ta backup før den ville bli ødelagt.
Allt funka helt fint 1mnd tid så den siste uka begynte programma jeg satt på bare og klikke opp og ned hele tiden.
Så plutselig ble START MENYEN/ Oppgavelinjen helt borte og bare 1 MSN samtale var oppe som virket helt fint, så restartet jeg pcen for den hadde hengt seg helt. Da kom jeg til en meny der jeg kunne velge mellom normal oppstart osv, men når jeg trykte det så hang den seg helt og jeg restarta igjen, og det var helt svart på skjermen.

Så kan det hende det er Hardisken? eller Skjermkortet?
Hvordan type pc har du?
Trådstarter
9 0
Har bygget den selv.
Trådstarter
9 0
Det kommer også no signal detected.
Trådstarter
9 0
Prøvde med annet skjermkort, men skjermen var fremdeles svart
Trådstarter
9 0
kan noen kontakte meg på MSN :

Vær så snill vil gjærne få fikset det, har tatt alle delene på gulvet nå men det kommer ingenting på skjerm jeg har også prøvd med nytt skjermkort som heller ikke funker