Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 796
Jeg kjøpte en vare fra en nettbutikk og ante ikke at det stod med liten skrift at det medførte medlemskap til kr. 99.- pr mnd. for å få rabbater på kjøp.

Jeg har nå fått krav fra Klarna om å betale for å fortsette p kunne bruke Klarna i fremtiden. Jeg har kontaktet dem og fikk beskjed om å ta det opp med nettbutikken. Da jeg kontaktet nettbutikken fikk jeg aldri noe svar.

Er det da bare å betale eller hva?
Hvilken vare og nettbutikk er det snakk om? Hva går medlemskapet ut på?
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Hvilken vare og nettbutikk er det snakk om? Hva går medlemskapet ut på?
Vis hele sitatet...
Luxplus.no

De gjør det nokså tydelig at du blir med i et månedlig abonnement. Det vet jeg fordi jeg selv har vært, i 2mnd total, som var gratis.

Du må bare huske å sette påminnelser i kalenderen for sånne ting.

Tapt case, se på det som en lærepenge
Sist endret av KrølleBølleBrur; 30. oktober 2023 kl. 21:04.
Hvis det er luxplus så står det at man kan si opp når som helst.
Antar at de har sitt på det tørre juridisk selv om det er litt svindel aktig.
Betal, meld deg ut og aldri kjøp fra dem igjen
Virker som en skikkelig tvilsom side. De har et slags cookiebanner i det du går inn på siden som sier at de oppretter automatisk et medlemskap med din første bestilling.

I handlekurven står det "Medlemskap NOK 000", men med mindre skrift står det så "Medlemskapet koster 99.00 NOK/30 dager. De første 30 dager er gratis.".

Ingen leser cookiebanner og mange overser det med liten skrift.


Jeg ville ha bestridd kravet og derretter ha klaget til Forbruketrådet hvis de ikke gir seg.


Mange andre som klager også: https://no.trustpilot.com/review/lux...=TrustBoxBasic . Dette har de gjort med overlegg.