Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 466
Har ikke nettverkskort i PCn. Bare koblet til mobilen med USB i alle år. Men byttet nå mobilabonnement fra ubegrenset data til 10GB. Om jeg er koblet til internett nettverket hjemme trådløst fra mobilen, så er det da nettverket hjemme jeg bruker for X antall GB av bruk ikke sant?

Altså jeg bruker trådløse internetten hjemme. Men bruker den da igjennom mobilen, så blir som å bruke mobilen som nettverkskort.

Dette vil si at trafikken av bruk på internett fra hjemmenettverket blir telt som bruk der, ikke som bruk av mobilen?

Sorry ass, er helt ubrukelig på sånne tekniske greier

Bare bekymret for at bruken av internett fra hjemmenettverket skal registreres av mobilen som om det blir brukt av mobilen sin X antall bruk per mnd.
Du lurer på hvilket nettverk telefonen deler når du setter opp tethering på telefonen via. USB.

På iPhone er det mobildata som brukes. Vet ikke om man får delt videre en eksisterende wifi-tilkobling til usb når det er Android, noen andre får svare, men iPhoner kan ikke det, så det vil løpe på abonnementet ditt.
Sist endret av Tysteren; 1 uke siden kl. 18:05.
Altså hvis du bruker tethering mens du er kobla på wifi på mobilen?

Har lurt på det samme selv, så skal følge med.
Trådstarter
Tethering tror jeg ja. På android med norsk språk heter det tilkoblinger - så USB-internettdeling
Det varierer, noen mobiler kan og noen kan ikke. Iphone tror jeg ikke kan, har aldri hatt en. Min samsung S23 ultra kan brukes til WIFI og 4G.
Du får koble til og skjekke rett og slett, du kan vel se under bruk på mobildata om det trekkes.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Det varierer, noen mobiler kan og noen kan ikke. Iphone tror jeg ikke kan, har aldri hatt en. Min samsung S23 ultra kan brukes til WIFI og 4G.
Du får koble til og skjekke rett og slett, du kan vel se under bruk på mobildata om det trekkes.
Vis hele sitatet...
Man kan også sjekke ipadresse.no og sammenligne.
Sist endret av Tysteren; 1 uke siden kl. 19:40.
må passe på så ikke windows-, og andre updates, spiser opp datamengden din fra PCen da.
slå av mobildats på telefonen og se om det fungerer