View Single Post
Sitat av Flemming Vis innlegg
Hva synes dere er/har vært vanskeligst å slute med? Tenker da på alle preparater, tom antidepressiver.

Jeg lager en top 5 liste, av de medikamentene jeg er kjent med og kan uttale meg om.

Nr 1: Lyrica. Tok flere mnd før abstinensene var borte.
Nr 2: Benzo. Prøvde meg på cold turkey etter å ha brukt store mengder xanor over tid. Lå bare i sengen og spøy i bøtta. Klarte ikke reise meg å gå på do engang.
Nr 3: Oxycontine. Riktignok varer abstinensene forholdsvis kort, men jævlig intenst når det står på.
Nr 4: Dolcontin.
nR 5: Tramadol. Etter 9 års bruk og døgndose på 1200mg ble det hardt å slutte.

Så hva er deres top 5?
Vis hele sitatet...
Først, hvordan får du legen til å skrive ut 1200mg Tramadol/døgn? :O Det er helt sinnsyke mengder.

Ellers.. Jeg fikk Lyrica mot restless legs. Synes ikke det funka mot noe og jeg heiv på sånn 750-1000mg om dagen i noen mnd før jeg slutta cold turkey. DET var det jævligste jeg har opplevd noensinne. Altså .. Den første uka lå jeg bare i senga og skalv. Hadde både angst, depresjon og skjønte f... ikke hva som skjedde med huet mitt. Heldigvis var legen min snartenkt og skrev ut gabepentin som tok alt ubehaget vekk på et par timer.

Har brukt Lyrica igjen etter det og kan skifte mellom Lyrica <-> Gabapentin uten å merke noen abstinenser. Gabapentin kan jeg kutte helt ut ganske raskt uten noen særlig andre abstinenser enn at jeg klør over hele kroppen noen dager, men det kan man fint leve med.