View Single Post
Sitat av Flemming Vis innlegg
Høres ikke bra ut. Antidep er ikke bra. Det funker med kjemikalier i hodet som ikke er naturlig. Men klart, er man jævlig deperimert kan det sikkert hjelpe. Men har mere tru på å fylle serotin-nivået på en naturlig måte. Jeg kjenner faktisk ingen som har noe positivt å si om antidep.
Å 16 år er alt for tidlig å bli satt på noe sånt, hjernen har ennå 10 år igjen på å utvikle seg. Hvordan går det nå da?
Å når du sluttet med rus, hvor lang tid tok det før ting ble "bra" ?
Heldigvis er SSRIer mindre utbredt nå en før, da man foretrekker (leger) TCA. Hvordan er brain zaps i praksis? Veldig slitsomt?



Quetiapin faktisk. Men kan skjønne den. Brå seponerer man det etter å ha gått på det over lengre tid er det umulig å få sove. Å så må man også huske at Seroquel ikke er sovemedisin.

Hvordan er det å slutte med hasj? Hva skjer, er det med psyken det går på? Jeg røyker aldri hasj. Hater det. Får noia av det.



Syk avhengighet som varte en helg?



Artig å høre hvor mye forskjellig folk synes er verst. Men hvorfor er koffein så vanskelig å slutte med?



Kan være enig i den. Crack er dog mye verre en vanlig brus.
Hva skjedde når du sluttet med det? Gikk du cold turkey?



Hører de sier det. Men hvorfor egentlig? Er det at man bli psykisk veldig dårlig?



Alt er gjennomførbart. Men kjørte du cold turkey? Prøvde det 1 gang og ble bare kramper og helvete.
Vis hele sitatet...

Jeg har sluttet med mange antidepressiver, og har brukt det mot alvorlig depresjon i flere omganger, for søvn, kroniske smerter og litt ymse og brukt mange forskjellige sorter.
Det er sikkert veldig individuelt, men jeg det er alt fra den fysiske følelsen man får i seponeringsprossessen, tilbakeslag av forsterkede symptomer av det man tok det mot i utgangspunktet, enorme psykiske reaksjoner, lyn i hodet, smerter i muskler og kroppen og hodet. Det kan kjennes som hoeet revner og man blir fryktelig irritabal.
Kombiner dette med mangel på søvn over mange mange dager, ofte en uke eller mer så er hele prossessen bare ubeskrivelig jævlig ubehagelig. Selv ved rolig nedtrapping.
Jeg følte meg forferdelig, ubrukelig og hatet hele tilværelsen i avsluttningsfasen, som ofte varer månedsvis gjennom nedtrapping og værst av alt nar man slutter med siste rest selv om det bare er små korn igjen man tar...

Nå er det bare lav dose quetiapin igjen. Prøvde å slutte men forferdelig uvelhetsfølelse og enorm hodepine og mangel på søvn gjorde at jeg ikke gjennomførte, da den teoss alt hjelper meg med søvn i kombinasjon med andre preparater (har en ganske ekstrem insomni) og at jeg ikke har noen spesielle bivirkninger av den lenger, så da får det bare gå sin gang.

Hasj er sinnsykt enkelt i forhold. Litt urolighet, rastløshet, forstyrret søvn noen dager, svettetokter og uvirkelige drømmer.. Bare barnemat og a walk i the park i forhold (jeg røyket daglig i 7-8år og gikk cold turkey)
Easy peasy i forhold.
Sist endret av Fraktalist; 4 uker siden kl. 13:51.