Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 716
Jeg har en ekstern harddisk, WD Elements 320GB, kjøpt på Elkjøp. Den har sluttet å virke etter at en høyttaler falt ned på den. Nå bare lager den utrivelige lyder før den gir opp. Derfor har jeg to spørsmål:
1. Er det noen som har en tilsvarende harddisk som evt. kan sende meg en scan av kvitteringen sin, som jeg såklart har mistet?
2. Kan jeg komme til å få bråk når jeg bytter den fordi den er full av warez og movz?
Hvis du kjøpte den på elkjøp så er den vel registrert på navnet ditt, ergo du trenger ikke kvittering.
Tviler sterkt på at de klager over warez og sånt.. Du kan jo ha originalen til alt "liggende" for det de vet om Og hviss den er ødelakt får de vel ikke sjekka det, uansett? (Spørs jo hvor ødelakt den er da, selvfølgelig..)
Lager den stygge lyder er det sikkert lesehodet inne i disken som er ødelagt eller riper i selve magnetplatene.
Er det lesehodet er det ikke noe stress for IBAS å få ut data fra disken i alle fall. De kan vel også finne igjen data hvis det er riper i platene, men tviler på at de klarer å lese der det er riper.

Men uansett så regner jeg med at Elkjøp ikke tar seg bryet med å sjekke hvilke data som ligger på disken.
Er ikke sikker på om sånt går på garanti heller, siden det er en mekanisk feil. Du kan kanskje prøve deg på at den var DoA(Dead on Arrival) og at du ikke har hatt tid til å levere den inn tidligere pga. ferietur eller lignende? Nå vet jeg ikke hvor gammel disken din er, men du kan alltids prøve
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Bare stikk til elkjøp. De har navnet ditt i systemet sitt. Men tviler på at du får noe tilbake på det der, hvis du ikke har kjøpt Dummyforskiringen.
Hvis du har ødelagt den selv, som du sier, får du ingenting tilbake etter sjekk av produkt før du har betalt for reparasjonen selv. Dette finner de ut etter de har funnet kvitteringen din, hvilket er null problem.
Sorry, skrev feil. Mente Expert. Veit dere om de registrerer navn osv.?
Borr ett hull igjennom HDDen ned til selve disken, deretter finner du en trakt å heller litt ulje på den.
Da skal iallefall lyden bli vekke.
Elkjøp har ikke noe med hva du har på disken din. De kommer ikke til å skjekke det. Det er en butikk ikke politiet. Jeg tror (bare tror) faktsik ikke de har lov til å se på innholdet ditt heller
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av dynamite
Hvis du har ødelagt den selv, som du sier, får du ingenting tilbake etter sjekk av produkt før du har betalt for reparasjonen selv. Dette finner de ut etter de har funnet kvitteringen din, hvilket er null problem.
Vis hele sitatet...
Dynamite jobber på Elkjøp så han vet sikkert hva han snakker om.