Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 435
Har et problem med en printer her. Det er av typen Canon iP6220D, men det tror jeg ikke har noe å si.

Problemet er nemlig det at Windows (både Vista og XP) har problemer med å finne printeren.
Det er romkameraten min sin og han har brukt den hjemme. Idag kom foreldrene hans opp med den, men da han plugget den i (merk, det er kun 1 uke siden han brukte den hjemme) fungerte den ikke.
Han nevnte for meg at den hadde fått et lite dunk da han mistet den i gulvet, men han trodde ikke det var av typen som ville skade noe.

Når jeg prøver på min Vista-maskin er det også med lite hell. Har prøvd forskjellige vinklinger nå. Ifølge Vista og Canon Support skal driveren allerede være i Vista og da fungere som Plug'n'Play. Det gjør den altså ikke.

Jeg prøvde å installere den via CD'en som følger med, når jeg så får beskjed om å plugge i printeren gjør jeg dette, men enda forteller den meg at jeg søker. Når jeg så trekker ut USB-kabelen igjen forteller den meg at den fant printeren (merk, når jeg trakk ut kabelen). Dette fikk meg til å bli oppmerksom på "plongelong"-lyden som kommer når man plugger inn og ut f. eks harddisker osv. Og visst fanden, når jeg plugger i printeren skjer ingenting, men når jeg plugger den ut kommer "plongelong"-lyden to ganger (dvs, inn og ut, rett etter hverandre). Ser også i den der lille ikonlinja til høyre at ikonet for USB-device som plugges ut popper opp i et sekund og forsvinner igjen.

Eneste løsningen jeg har så langt er at noe er fucka inne i printeren som følge av støtet den fikk, men er det noen andre som har noen kloke tanker om dette?
Har dere prøvd å presse inn koblingene å dytte inn ledningen på den mens den er koblet til pcen?
..
Trådstarter
Jepp, men ingen nytte. Eneste tegn til liv er når jeg trekker ut USB-koblingen helt eller printerkoblingen helt.
Har du prøvd å trekke ut kobling sakte slik at du stopper etter den første lyden eller det umulig?
..
Trådstarter
Helt umulig.