Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1125
jeg kjøpte opp domenet "yhoo.no" tenkte jeg kunne tjene litt,
men så kommer jeg ikke lengere, jeg har fremdeles ikke sjønt hva "Google AdWords" er eller ossen det funker.

Kortere sagt, jeg kan ingen ting om web design eller være eier av en domenet
og jeg vet at det fins hau av skarpe folk her inne som kanskje kan hjelpe

Jeg trenger litt hjelp med reklamering av yhoo.no, og all kritikk om siden hjelper.

ja angående "Google AdWords", jeg prøver å registrere domene "yhoo.no" sån at den dukker opp på googles search.
Men får det ikke til, yeah call me a noob xD men sitter helt fast.
Sist endret av Milkshake; 27. september 2007 kl. 02:57.
Er ingen ekspert, men kan jo starte med litt basic info:

Google AdWords: System for å kjøpe reklame i Google og nettsider som bruker AdSense.
Google AdSense: System for å få relevante annonser på din side og tjene penger på de.

Google.com/Webmastertools kan du se en del statistikk om siden din og endre Google Bots Crawlrate. Kan være ganske hjelpsomt.
Web crawl [?]
http://www.yhoo.no/

This page lists URLs from your site that Googlebot had trouble crawling. Googlebot found these pages either in your Sitemap or by following links from other pages during a discovery crawl. Choose a category of errors to view.

HTTP errors (0) | Not found (1) | URLs not followed (0) | URLs restricted by robots.txt (0) | URLs timed out (0) | Unreachable URLs (0)

hva er problemet?

edit:bah, fant ut hva det var..

takk

Men "Yhoo.no" ligger på 20. plass på googles søk
er noe form for å få den høyere opp ?
Sist endret av Milkshake; 2. oktober 2007 kl. 15:09.
Få populære sider til å linke til den. Helst de som omhandler samme tema som din.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Siden din har absolutt ingen egenprodusert innhold, og du kommer da ikke til å kunne havne høyt oppe på Google sin ranking da det er dette den favoriserer.

Siden din er bare et lenkedirectory, og dette kommer Google til å kjenne igjen og straffe. Siden din er forresten også imot Google's ToS for bruk av Adwords om jeg ikke tar helt feil.
Sitat av nso
Siden din har absolutt ingen egenprodusert innhold, og du kommer da ikke til å kunne havne høyt oppe på Google sin ranking da det er dette den favoriserer.

Siden din er bare et lenkedirectory, og dette kommer Google til å kjenne igjen og straffe. Siden din er forresten også imot Google's ToS for bruk av Adwords om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Er ikke alt og alle "lenkedirectory" vis ikke jeg tar helt feil oO?
og vis de kommer til å straffe meg så kan vell du forklare meg hva lover innen "google`s tos"
jeg har brutt.

men alt er kritikk
1995 banket på døren og ville ha tilbake konseptet sitt! Du har ikke sjangse å konkurrere mot sider som startsiden.no e.l. Konseptet har vært på nettet i alt for lang tid.
aight sjønner helt hva dere mener men denne siden var aldri ment som
"den beste siden over alle lenkedirctory sidene i landet"
og som jeg sa i en annen forum
( Alt starta egentlig for min del, tenkte bare å hive noen linker hvor jeg fant alt av gratis programvare og litt nyheter. så å si en side for meg for "snarveier til ting jeg trengte" vis jeg satt på annen datamaskin og ikke hadde det programmet osv, og kanskje litt hjelp for andre

Men så var det sikkert litt for pengene skyld siden jeg brukte yhoo.no som domene. oO )
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Du er klar over at du på minst to forum nå har innrømmet at du kun registrerte yhoo.no for å bruke et annet firma sitt varemerke til å trekke trafikk, sant?
hva er egentlig problemet her ?

bare for å være en typisk "nff"
har du lest overskriften ? er du interesert i å hjelpe ? vis ikke så ser jeg ingen hensikt til dine dilemmar.

Sitat av Milkshake
så å si en side for meg for "snarveier til ting jeg trengte
Vis hele sitatet...

finn heller andre folk du kan plage..
Sist endret av Milkshake; 2. oktober 2007 kl. 21:48.
Du er klar over at det er administratoren på forumet du snakker til nå?

For det andre prøver han bare og hjelpe deg slik at du ikke begår feil som kan straffe deg i ettertid.

Hvis du ikke bryr deg om eventuelle saksmål - så her er step 1:

Du kan få sider til å linke til din; Les her så kjønner du;
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=93090
Sist endret av Restyle; 2. oktober 2007 kl. 23:41.
Bah
han\hun er fremdeles like mye menneske som meg eller andre her.
men siden folk er så hyppige på å "poke" andre folk på denne siden her om alt innen "offtopic, forklar bedre, dude! skaff deg bedre overskrift til neste gang du poster!, and so on.

så kanke jeg dy meg å ikke svare tilbake.

og vis det er noe som helst som irreterer dere, vær så snill å send PM i stedenfor å lage posten her til et tragisk dilemma.

og takk til NSO vis du bare var ute til å hjelpe.
Sist endret av Milkshake; 3. oktober 2007 kl. 00:05.
Hehe, du snakker av fakta nå eller.
Jeg trur de fleste andre medlemmer her inne på forumet vil motsi deg her.

Det eneste som skal til er å ha en vennelig tone, så får du hjelp til det meste.
Kjønner ikke hvordan det kan være negativt og få en tilbakemeldig som faktisk forteller deg at det kan få konsekvenser - noe som for all del ikke var "irreterende" ment.

Jeg vil tvert imot kalle dette et veldig konstruktivt og vellformulert svar:

Siden din har absolutt ingen egenprodusert innhold, og du kommer da ikke til å kunne havne høyt oppe på Google sin ranking da det er dette den favoriserer.

Siden din er bare et lenkedirectory, og dette kommer Google til å kjenne igjen og straffe. Siden din er forresten også imot Google's ToS for bruk av Adwords om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Da har vell jeg bare å sette en stor "EDIT" jeg beklager at jeg ikke så svaret til nso på noe annet en negativt\irreterene, heller se det som en advarsel for videreutvikling av siden min uten å se på retningslinjer.
Om du leser litt gjennom linjene, så kan du se flere ting.

Eksempelvis;
Lite egenprodusert innhold = Lav prioritering hos Google, som igjen ikke får deg noe vidre.

Siden du bruker mye lenker - igjen, ikke egenprodusert - så kommer heller ikke google til å favorisere dette.

For at siden skal opp i ranking, så må du "produsere/lage" noe selv.

Gjerne forklar hva du trenger hjelp til, men kjønner ikke hvordan du skal få til at google skal ranke din side høyt (topptreff) Når siden stort sett er basert på lenker til andre sider, og står i strid med googles "regelverk"
Sist endret av Restyle; 3. oktober 2007 kl. 01:08.
vent litt..

tror det første jeg trenger hjelp til er å forstå hvorfor siden min står i strid med regelverket?
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Bare for å forsikre meg om at du har det klart, Google AdWords er google's tilbud for pay-per-click-reklame til egne sider, altså du betaler for trafikk. Disse klikkene kommer enten direkte fra google-søk (de øverste lenkene) eller websider som er med i AdSense-programmet, som tjener penger ved å sende trafikk til andre websider.

Selv ser jeg ikke for meg at det er spesielt mange søk etter yhoo.no, så den trafikken du er ute etter med det domenet er nok typein-trafikk, som f.eks. goggle.no har hatt suksess med. Da er det AdSense du bør bruke, og ikke AdWords, slik at du har mulighet til å tjene noen kroner.

Når det gjelder rangeringen, så må du få deg innlenker og eget innhold. En side som din inneholder kun en haug lenker ut, og det er ingen som lenker til deg. Dette tolker Google som en dårlig side, og du rangerer derfor dårlig. Alikevel skulle jeg tro at du vil komme øverst på yhoo.no så snart du registrerer en Google-konto og legger til sitemap til siden din.
takk, nå forstår jeg litt mer.