Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 8113
Har gått på skole i under èn måned, og har per nå 5 dager fravær igjen før det bærer rett ut av skolen!:S

Har vekkerklokke+mobil, og våkner alltid av det - problemet er bare det at jeg sovner igjen like fort!

Senest idag var jeg våken klokken 7, dusjet og sånn, og fant meg selv i senga nå flere timer etterpå

Det hjelper ikke å få noen til å ringe meg, telefonvekkerklokke funker ikke, heller ikke vanlig vekkerklokke.. problemene med dette er at jeg våkner.. og vips; så sover jeg igjen!

Noen supertips? - Trenger dem virkelig!
Legg deg tidligere og ta deg selv i nakken. Det er du som går og legger deg igjen etter at du har stått opp og dusja.
Om du bor hjemme, Be morra di helle en bøte med iskaldt vann på deg, Hver morgen , Eller så kan du altids bare sette på noe skikkelig heavy metal etter at du har dusja eller noe :P - Funker for meg.
Jeg har samme problemer som deg. Jeg har satt på vekkerklokke på pc'en med fullt suround anlegg. Men jeg kan sovne i en kleshaug på golvet rett etterpå.

Senest for 2 timer siden var jeg hos helsesøster. Og hun har meldt meg på søvnkurs. Får se hvordan det går.
Hun sa også til meg:
"Tenk stå opp. Ikke legg deg ned igjen, ikke tenk at du skal slappe av bare i 5minutt til. Stå rett opp, kle på deg. Drikk en kopp kaffe. Slå på fullt lys. Gå ut en tur, få frisk kald luft. Men for all del. Ikke legg deg ned igjen noen steder."

Skal teste dette i morgen.
Kan holde deg oppdatert på hvilke tips jeg får fra søvnkurs som starter neste uke.
Kaffe på senga og Deathpunk/Hardcore på vekkerklokka...

[EDIT:] sjekk ut denna tåden: Vekkeklokke på datan
Sist endret av Turbolego; 18. september 2007 kl. 13:39.
Det enkleste og beste tipset er vel å ikke LEGGE seg ned igjen, eller sette deg en plass.. Burde ikke være så vanskelig hvis du faktisk får til å stå opp i første omgang..
Hatt dette problemet selv nå i over 10 år, har vært på 3 forskjellige sovemedisiner og diverse tester.

Dog har jeg fortsatt ett problem med dette (dog ikke like ille som før).

Jeg har alltid med meg en legeærklæring til skoler\jobb dog
Kommer vel veldig ann på når du legger deg om kvelden? Sitter du halve natte oppe så skal det selvsagt ikke mye til før du velger å gå å legge deg igjen
Bor nok ikke hjemme nei..
Faen heller, fra og med i morgen så skal jeg:
1. Stå opp kvart på 7 når vekkerklokka ringer!
2. Dusje fram til kvart over 7 når telefonen ringer.
3. Gå UT for å ta meg en røyk, og sitte ute på trappa fram til jeg er ferdig å røyke.
4. Gå inn igjen å spise og drikke kaffe, uten å legge meg ned igjen..!

Må jo rett og slett bare tvinge meg selv til å stå opp, for når jeg kommer på skolen er jeg somregel alltid ganske våken!

Sitat av dadyd
Legg deg tidligere og ta deg selv i nakken. Det er du som går og legger deg igjen etter at du har stått opp og dusja.
Vis hele sitatet...
Jeg la meg klokken 20:30 igår! - Det sier litt, hva?
Slutt å spis sukker. Det er en mirakelkur for å være uthvilt om morgenen, helt sant.
Kjøp disse to:
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=21102058
http://www.teknikkbutikken.com/index...ukt&produkt=26
Fin kombinasjon

Men det viktigste er fast døgnrytme. Om jeg legger meg 30 minutter tidligere i kveld jeg, så forsover jeg meg 15 minutter i morgen. Slår aldri feil
Bare reis deg med en gang du våkner og gå ut av sengen. Jeg sliter og veldig med de ekstra "5" min som alltid blir litt lenger.. Men når jeg først er ute av sengen er det litt som om toget er gått.. Prøv å få inn en rutine om morgenen. Dette hjelper på å ikke å legge seg igjen.

En av grunnene til at jeg sliter er at jeg ikke har noen rutine i dagene.. Går på universitetet og har ikke særlig mye jeg må opp å gjøre.. blir ofte til at jeg sover lenge de dagene jeg ikke er nødt til å møte opp til noe spes, dette fører til at jeg neste dag sliter med å stå opp. Dersom du må opp på den samme tiden hver dag bør du bare bli vant til en standard rutine. Når du våkner; tenk "opp å stå!" ikke "ah her var det digg".
Slutt med sukker og koffein. Koffein ødelegger døgnrytmen helt.
Enig med Tomaso der.

Har også prøvd en sak som jeg synes er kult, men aner riktig nok ikke om det bare funker på meg da.
Her er den:

Alltid før jeg legger meg om kvelden drikker jeg ca.1 liter med vann. Slik at jeg våkner av å måtte tisse. Når jeg da våkner er jeg faktisk ganske våken. Hadde vært kult om noen andre hadde prøvd ut dette og kommet med tilbakemelding.

Forskere sier at når man sover går man igjennom flere stadier. Hvis man vekkes/våkner i 2 av disse stadiene, vil man føle seg uthvilt og være energisk. Den første er at du sover helt til du våkner av deg selv (her pga at man må tisse) og den andre, er hvis man blir vekket i REM(Rapid Eye Movement) stadiet, dette har jeg også prøvd. Personlig er det det og sove til man våkner det beste. Da kan man legge seg tidligere....
Bare gå skikkelig inn for det, bestem deg for at du skal klare det. Det finnes ikke et supertips som plutselig fjerner alle problemene, det eneste som hjelper er å gå inn for det.
min erfaring er at du står opp for tidlig. Jeg får veldig ofte samme problemet om jeg har god tid, men om jeg såvidt rekker en dusj, og fikse en matpakke(frokost + lunch) før jeg må ut døren så rekker jeg som oftest det jeg skal.
Jeg har kombinert pc som skrur seg på koblet til anlegg MED SÅ HØY MUSIKK AT JEG BLIR LIVREDD(sa det slik for og understreke poenget), mobil ringeklokke, digital klokke som har den mest ubehaglige tutelyden jeg har vært borti, og da plassere klokkene og pcn litt lengre unna senga en hva som er vanlig, og ikke minst forskjellige tidsintervaller.

Evt, 95% av nettene sover jeg jo med kjæresten, og da trenger vi bare mobilklokka. Fordi hun går lei av at den ringer i 30 min og vekker meg tilslutt
Har tendenser til det samme problemet selv. Prøvde først å legge mobilen/vekkerklokka såpass langt unna senga at jeg (trodde) jeg måtte stå opp for å skru den av. Virket én dag, og så lærte jeg meg plasseringen og klarte å strekke meg ut og skru av begge to uten å forlate senga.

Nå bruker jeg bare å kaste mobilen min en helt tilfeldig plass etter jeg har skrudd på alarmen, og bruker en grusom tone som alarm ("Greeting" elns). Jobbet mye natt i sommer, så lærte meg å holde meg våken når jeg først har stått opp. Har noe med instillingen jeg har den dagen også så klart - slumreknappen på mobilen har ødelagt mye.
[quote=Dyret]Har tendenser til det samme problemet selv. Prøvde først å legge mobilen/vekkerklokka såpass langt unna senga at jeg (trodde) jeg måtte stå opp for å skru den av. Virket én dag, og så lærte jeg meg plasseringen og klarte å strekke meg ut og skru av begge to uten å forlate senga. [quote=Dyret]

Hehe gjør det samme enda, men prøv enten å legge vekkersaken din (mobil, klokke, pc kontrol osv.) så langt unna at du må stå opp for å i det hele tatt nå bort. Eller oppover eller nedover. personlig har jeg ikke fått det til enda, men har bare flere som ringer samtidig temmelig høyt så jeg blir mental-case hvis jeg ikke får skrudd dem av.
vis du får deg opp så kan du ta en kald dusj så kler du på deg og spiser osv...
Har vel egentlig litt problemer med å stå opp selv, selv om jeg ikke har noe fravær fra skole, osv.
Det jeg gjør er å sette vekkerklokken et stykke unna sengen, så jeg må reise meg for å slå den av. På den måten kommer jeg meg opp av sengen. Så gjenstår kun det vanskeligste; å ikke legge seg ned igjen. :]
Å trene kan hjelpe. Jeg våkner mye lettere når jeg trener 2-3 ganger i uke, enn når jeg ikke gjør i en periode. Matvanen din kan også ha noe å si.
Jeg bruker å sette klokken på 06:30 åsså trykker jeg på snooze og da ringer den 10 min etter på. sån holder jeg på en time åsså står jeg opp=)
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Spise aldri sukker før du legger deg, ei heller uten mat for da tar du noe kvikt om morgenen i form av sjokolade, snop. etc..

Og for all del, hold deg unna sukker på jobb/skole.
Sitat av Dyret
Har tendenser til det samme problemet selv. Prøvde først å legge mobilen/vekkerklokka såpass langt unna senga at jeg (trodde) jeg måtte stå opp for å skru den av. Virket én dag, og så lærte jeg meg plasseringen og klarte å strekke meg ut og skru av begge to uten å forlate senga.

Nå bruker jeg bare å kaste mobilen min en helt tilfeldig plass etter jeg har skrudd på alarmen, og bruker en grusom tone som alarm ("Greeting" elns). Jobbet mye natt i sommer, så lærte meg å holde meg våken når jeg først har stått opp. Har noe med instillingen jeg har den dagen også så klart - slumreknappen på mobilen har ødelagt mye.
Vis hele sitatet...
lol bra metode...

Jeg låser telefonen min inn i pc kabinettet også putter jeg nøkkelen i en sokk, som jeg putter i en sokk til som jeg putter i kleskommoden... Da må jeg stå opp, gå til kommoden, opp med skuffen, rote etter sokken, ut med den 2. sokken, frem med nøkkelen, låse opp kabinettet, skru av alarmen... Da våkner jeg
Sist endret av simdal; 18. september 2007 kl. 16:19.
Ha minst 23 forskjellige ringe greier.
1 veldig høy ved siden av hodet.
1 under sunga (passe høy)
og 1 VELDIG HØY godt gjemt. Kanskje inni et skap der du må ha en kode elns før du får den opp.
Også, sett skrinet langt vekk.
Også, leie inn et bue korps som spiller.
Sølvguttene på tuba.
og en del elefanter som lager ulyder.


ellers så tror jeg de fleste har selvdisiplin nok til å klare å stå opp,
bare de vil.
For en skikkelig rar problemstilling du har der. Med mindre du har noen videre problemer med å sove i rett tid, så er det skikkelig rart at du ikke klarer å piske deg opp ved hjelp av en vekkeklokke.
Sist endret av frevev; 18. september 2007 kl. 16:45.
Sitat av OoM
Ha minst 23 forskjellige ringe greier.
1 veldig høy ved siden av hodet.
1 under sunga (passe høy)
og 1 VELDIG HØY godt gjemt. Kanskje inni et skap der du må ha en kode elns før du får den opp.
Også, sett skrinet langt vekk.
Også, leie inn et bue korps som spiller.
Sølvguttene på tuba.
og en del elefanter som lager ulyder.


ellers så tror jeg de fleste har selvdisiplin nok til å klare å stå opp,
bare de vil.
Vis hele sitatet...
en del gode tips der ja.
jeg foretrekker å ta opp en VELDIG irriterende lyd på mobilen, f.eks skrape mot skole tavle lyden.
og sette klokke alarmen på, å sett den i andre delen av rommet ditt, slik at du faktisk må reise deg for å slå den av.
da våkner du ivertfall.
Jeg pleier å skifte alarmsang slik at når jeg våkner lurer jeg på hva i helvete den musikken er, også bruker jeg gjemme den en plass der jeg må stå opp for å slå den av.

Da våkner jeg... som oftest.
Sitat av AtXbYeA
Hatt dette problemet selv nå i over 10 år, har vært på 3 forskjellige sovemedisiner og diverse tester.

Dog har jeg fortsatt ett problem med dette (dog ikke like ille som før).

Jeg har alltid med meg en legeærklæring til skoler\jobb dog
Vis hele sitatet...
Seriøst?!
Er det mulig og få attest på noe slikt
Da kan du faktisk få strøket alt fraværet ditt gjennom VGS hvis du har det.

Jeg har selv det VELDIG vanskelig for og stå opp.
Hvordan fikk du attest på det og er ikke sovemedisin for og sovne, ikke stå opp?
Anaal Nathrakh + automatisk vekkerurscript på PC-en + SATANS høyt volum.

Kan likesågodt starte en jævla moped ved siden av sengen min, samme effekt
Jeg har hørt om en vekkerklokke... med magiske krefter...
Neida, men jeg har hørt om en vekkerklokke som deler seg opp når den ringer og for å skru den av må du putte den sammen riktig. Noe som isegselv er ganske vanskelig, og du må være ganske våken for å klare det.
Har ikke peiling hvor du kan få tak i den da...
Prøv teknikk magasinet eller noe.
hadde liknende problemer selv. Det som funket var:
Sett mobilen på ringing og legg den i andre delen av soverommet ditt. F.eks bak noe stor så du må jobbe for å få den jævelen av (bak skrivepulten var min gjemmeplass) så er du oppe av senga og kan fortsette dagen.
Legge seg tidligere.
Sette mobilen på rining 30 min før vanlig tid og sette til 5 min slumre tid, legg den litt vekk fra senga så du må strekke deg langt ut for å få tak i den. Og trykk på slumre knappen, etter et par ganger gidder du ikke mer og blir så forbanna at du står opp.
Å våkne til samme lyd hver dag gjør i mitt tilfelle at jeg lett kan stenge den ute ufrivillig.
Har en vekkerklokke som uler noe forferdelig og som ikke stopper før jeg stopper den selv, og denne er plassert rett ved siden av hodeputa mi.
Har skjedd flere ganger enn 1 at romkameraten min som bor på andre siden av en relativt godt isolert vegg er den som har vekket meg ved å hamre på døra mi der han ber meg skru av den hersens vekkerklokka som har stått på i 1-2 timer like ved siden av hodet mitt

Om jeg legger meg for tidlig, og jeg våkner av meg selv VELDIG tidlig neste morgen, tenker jeg automatisk at det er ingen vits i å stå opp enda, og ender da med å sove så mye at jeg blir drit trøtt igjen når jeg egentlig skal stå opp. Nå som vinteren nærmer seg og det begynner å bli ganske kjølig ute, plasser en vekkerklokke like ved vinduet ditt, slik at når du står opp for å skru den av må du bort dit, og da åpner du vinduet på fullt gap så du får en kjølig bris som sirkulerer rundt på rommet ditt som garantert kommer til å klarne huet ditt, og sett gjerne på en timer på maskina di slik at den starter automatisk rundt da du skal stå opp, så du kan sette på en låt som gjør at du våkner. Hjelper ikke dette, jogg en liten runde ute i tillegg.

Om problemet er at du har veldig lett for å sovne så snart du faller i ro på en eller annen måte, må du bare si til deg selv at du skal holde deg i bevegelse til du kjenner du er våken. Å starte dagen med et eller to glass kaldt vann hjelper mye for min del ihvertfall da jeg kjenner det gjennom hele kroppen og får meg til å føle meg mer energisk. Og om du har muligheten, sett på alarm med forskjellig alarmsignal hver dag
Sist endret av HaZnO; 18. september 2007 kl. 20:17.
Det viktigste for å ha lett for å stå opp er å ha litt motivasjon for å stå opp.
I fjor når jeg gikk på skole var jeg virkelig ikke motivert, følte absolutt ikke at jeg fikk noe igjen for å gå der.
Så derfor forsov jeg meg nesten hver dag, og ofte forsov jeg meg så lenge at jeg ikke så noe vits i å gå for når jeg kom på skolen var det nesten bare å gå hjem igjen.
Jeg har aldri tideligere pleid å forsove meg.

I år har det gått bedre, men jeg føler at jeg kan bruke det jeg lærer på skolen så har ikke forsåvet meg en gang.
Pleier også å ta et bad ute i bekken utenfor huset våres, det er litt gøy for å se hvor lenge jeg holder ut og det er veldig oppkvikkende med det morgenbadet.
Sitat av Dyret
Har tendenser til det samme problemet selv. Prøvde først å legge mobilen/vekkerklokka såpass langt unna senga at jeg (trodde) jeg måtte stå opp for å skru den av. Virket én dag, og så lærte jeg meg plasseringen og klarte å strekke meg ut og skru av begge to uten å forlate senga.

Nå bruker jeg bare å kaste mobilen min en helt tilfeldig plass etter jeg har skrudd på alarmen, og bruker en grusom tone som alarm ("Greeting" elns). Jobbet mye natt i sommer, så lærte meg å holde meg våken når jeg først har stått opp. Har noe med instillingen jeg har den dagen også så klart - slumreknappen på mobilen har ødelagt mye.
Vis hele sitatet...
Har samme ringetone selv.
Den er så fæl at jeg bare må opp og slå den av.

Bruker også en vekkerklokke i tilegg til mobilen,.
Først ringer den orntilige vekkerklokka med "pipipip", slår den av og etter 15-20min ringer mobilen, da står jeg opp.
Prøv med en KRAFTIG lampe/arbeidslampetype og koblet på timer, da bør man våkne!
slet veldig med dette når jeg gikk på skolen...men hadde noe med at jeg nesten aldri var i seng før klokken 12.

her er hvordan jeg løste det:

1. la meg tidligere, helst i halv 11 tiden.
2. høy vekking fra PC, laget en egen "vekkesang", funka som faen for meg. feel free to use it...http://www.home.no/jonatal/untitled.mp3 den er helvetes irriterende.
3. kaldt vann i ansiktet, eller rett i dusj med litt småkalt vann, på med klær så fort du er tørr...om jeg bare ligger i sengen iført boxer og slacker litt, så hender det at jeg våkner opp noen timer etterpå.

nå for tiden er jeg i militæret, hvor jeg MÅ stå opp før 6, så langt har jeg aldri forsåvet meg...men her legger alle man seg rundt 10-11 tiden.

vil ført og fremst annbefale å legge seg tidlig :-)
http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=660307#

Skaffes på http://www.teknikmagasinet.no/ under Leker/Strømleker

Tenkte jeg skulle prøve en sånn en selv.
Kan også være lurt å gjøre dette til en jevn rytme hele uka. (Lørdag + Søndag)
Da vil du etter et par uker automatisk stå opp til det klokkeslettet. Det kan jeg love deg
Anbefaler også å ikke legge deg _for_ tidlig. Å legge seg klokken 9 om kvelden er dødsens. Du får for mye søvn og blir bare enda trøttere. Jeg selv legger meg 11-01 og er trøtt om morgenen, men med en gang jeg går ut døra er jeg våken.
Tr1pp3r: hvordan har de to siste dagene gått?
har alltid vært ganske sløv på å stå opp. Skulka jobben mye bare for å sove, og kommet mye forsent.
Har akkurat fått ett vikariat på ett lager der han jeg tok over jobben for fikk sparken for å forsove seg, så jeg veit at vist jeg forsover meg litt for mye er det rett ut. Har vært motivasjon nok for meg ihvertfall.
Sier meg enig med N1ce, dog jeg har kraftige søvnproblemer. Har nå gått så langt at jeg kan være oppe i flere døgn uten å få sove, og plutselig bare 'sovne' / besvime hvorsomhelst, nårsomhelst. Nei, jeg har ikke narkolepsi. Men når jeg først sovner, da sover jeg!

Det er praktisk talt umulig å vekke meg, og jeg er helt 'paralysert' når jeg først våkner. dvs. jeg har utrolig store problemer om morgenen.. rett og slett et helvete!

Har ingen spesielle sykdommer, eneste er helt utrolige søvnforstyrrelser.

Men som n1ce sa, hvis man våkner helt av seg selv, og ikke i REM, er man lys våken med en gang. Da er det rett og slett ukomfortabelt å bli liggende.
Kill me if I'm wrong. REM-søvn er noe man så mye som mulig vil prøve å oppnå. Det er også en effekt som ikke varer lenge og man kan trene kroppen opp til å gå i REM-søvn ganske kjapt. Hvis man ikke oppnår REM-søvn føler man seg tung og sliten fordi hjernen ikke har fått stokket på alle inntrykkene man har hatt gjennom dagen.

Tragedier kombinert med mangelen på REM-søvn vil i mange tilfeller gjøre en person psykotisk. Noe som kan behandles med noe så enkelt som søvn. Har vært borti et slikt tilfelle personlig.

Hvis du påstår at du ikke har noen form for sykdom eller noe lignende (jeg antar du har fått dette avklarert med en lege) så tror jeg du bør tenke på å bytte lege. Det er IKKE sundt å gå opp til fler dager uten søvn. At du tilnærmet besvimer er kroppens egen forsvarsmekanisme for å beskytte seg selv. Tre dager uten søvn og man går en løpende risiko for at kroppen setter seg selv i koma.

I veldig mange tilfeller innenfor psykriatrien brukes søvnbehandling som terapi med særdeles gode resultater. Det er mye vi ikke vet om søvn og hvorfor vi trenger det, men en ting er hvertfall sikkert, kroppen er nødt å oppnå REM så ofte som det er mulig!

Ellers vil jeg påstå at trådstarter mangler mye viljestyrke. Hvis du klarer å komme deg opp av senga, inn i dusjen men så tilbake til senga så er det nok ikke primært søvnmønsteret som er problemet. Det er du. Noen ganger så må man bare ta seg selv i nakken og ikke "hvile øynene litt" eller "tørke meg under dyna". Jeg kjenner alle triksene selv, dessverre.
Sist endret av Deezire; 20. september 2007 kl. 23:52.
Deezire: Vet du av en guide som lærer deg å gå inn i REM-søvn fortere? personlig sover jeg 4-5 timer hver natt, tror kanskje jeg får for lite REM-søvn...
Jeg har også det problemet at jeg er helt paralysert om morgenen. Ja, jeg sitter ofte ganske lenge oppe om natten og det kan jeg jo gjøre noe med, men...
Når jeg våkner, reiser jeg meg fra sengen, skrur av alle de fire klokkene som piper om hverandre og jeg legger meg igjen. Dette gjør jeg flere ganger hver morgen da 3 av klokkene slumrer..
Jeg er helt borte..

Det værste er at jeg omtrent aldri husker noe som helst fra morgener. Utpå dagen har jeg ikke peiling på hva jeg gjorde samme morgen.. Det er litt skummelt.
Av en natts søvn på ca 8 timer er man i REM-stadiet i 1.5 - 2 timer maksimum. Som jeg nevnte tidligere så er det slik at hvis man blir vekket i REM-stadiet er man mye mer våken en hvis man vekkes i noen av de andre stadiene, dette har forskere kommet frem til ved å vekke folk på riktig tidpunkt og så gi dem tester.

De som skåret høyest var de som sov til de våknet av seg selv, så var det de som ble vekket i REM-stadiet og så resten av bunken.

Man aner ikke hva som skjer når man er i REM-stadiet av søvnen, dette finnes det flere teorier om. En av disse er at hjernen stokker om på de nye sanseopplevelsene og tankene i løpet av dagen, arkiverer noen minner og flytter på andre, men som sagt, dette er bare teorier.

Resten av tiden man sover antas det at bare brukes på å skaffe seg energi.

Når man er i REM-stadiet er kroppen paralysert, fordi de drømmene man har i dette stadiet blir så intense at kropp må være helt i ro sånn at man ikke gjør noe som kan være farlig.

Madusius, jeg prøvde ut noe som ble kalt uberman. dvs at man sov 20 min hver 4 time. Man sover da til sammen 2 timer på et døgn (24 timer). På disse timene skal man i teorien oppleve for det meste REM søvn.

les mer på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep#Stages
http://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_eye_movement
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
http://www.dreamviews.com/sleepstages.php
Uberman er også noe man må trene seg opp til. Det kan fort ta opp til to uker før man klarer å oppnå REM-søvn med uberman, og i den tiden så er man helt paralysert nesten hele tiden. Det finnes en god del søvnmønstere man kan prøve. Et annet er at man sover 2 timer to ganger i døgnet.
Sitat av dico

Men det viktigste er fast døgnrytme. Om jeg legger meg 30 minutter tidligere i kveld jeg, så forsover jeg meg 15 minutter i morgen. Slår aldri feil
Vis hele sitatet...
WORD! *Ti tegn*
hvis du har søvnproblemer så skaff legeattest på det, så du slepper og falle ut av skolen. Men ikke misbruk den muligheten da, fortsett og prøv å få deg selv opp.
Sitat av Tr1pp3r
Har gått på skole i under èn måned, og har per nå 5 dager fravær igjen før det bærer rett ut av skolen!:S

Har vekkerklokke+mobil, og våkner alltid av det - problemet er bare det at jeg sovner igjen like fort!

Senest idag var jeg våken klokken 7, dusjet og sånn, og fant meg selv i senga nå flere timer etterpå

Det hjelper ikke å få noen til å ringe meg, telefonvekkerklokke funker ikke, heller ikke vanlig vekkerklokke.. problemene med dette er at jeg våkner.. og vips; så sover jeg igjen!

Noen supertips? - Trenger dem virkelig!
Vis hele sitatet...
Hva med å få underøkt om du har narkoelepsi?

narkolepsi, med., en tendens til å sovne når og hvor som helst uten at årsaken er normal tretthet. Søvnanfallene er som regel av kort varighet. Sjelden lidelse.