Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3601
Har gått på Cipralex i ca 3 uker.
Da jeg begynte behandlingen leste jeg meg opp på alt som var å finne på nettet om SSRIs og mulige interaksjoner med ulike rusmidler, men når det kom til komboen SSRI og kola, er de medisinske konklusjonene motstridende.
Det hevdes både at SSRIs vil forsterke, redusere, og ikke innvirke på kolarusen.
Jeg lurer derfor på om det er noen her som er/har vært under SSRI-behandling og tatt kola mens den pågikk?
jeg har netopp begynt på cipralex selv, og lurer litt på interaksjoner med forskjellige droger jeg og. Så kom igjen godtfolk, hjelp oss Håper ikke dette vil hemme soppturene til høsten?
Sist endret av Lunar; 29. august 2007 kl. 17:19.
Ettersom Cipralex er et antidepressivum, vil det drepe en tripp veldig fort.
Men det skal visstnok ikke være like ille på sopp som på syre.

Men for all del, spiser du nok så vil det nok funke rimelig greit.
SSRI-preparater eller ASRI-preparater slik som Ciraplex er vil ikke virke inn på Kokains virkning, siden Kokain stimulerer D1-gruppe reseptorer og er helt adskilt fra serontoninreseptorer. Psilocin og LSD derimot kan påvirkes av Ciraplex, LSD mer enn psilocin fordi LSD stimulerer de fleste serontoninreseptorer kun med et par unntak, mens psilocin kun stimulerer 3 serontoninreseptorer hvor Ciraplex' påvrikning vil være mye mindre enn ved dens påvirkning på LSD siden LSD stimulerer både agonister- og antagonistreseptorer.
Sist endret av Evlogimenos; 2. september 2007 kl. 11:54.
jepp, antidepresiva dreper en tripp ganske fort!
har vært på tripp med to stk som viste seg seg å gå på Ciraplex!
han ene ble med på en tripp ved en senere andledning, men da uten Ciraplex, og det var vist heeelt andre boller
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!
Dette er min første post på dette geniale forumet Hei alle freaks! Har experimentert litt og min personlige erfaring er at SSRI-meds demper effekten også av kola, desverre Vil også si at SSRI medikamenter sucks! Er igang med nedtrapping nå; bye, bye cipralex
▼ ... over en uke senere ... ▼
blir det ikke gitt ut cipramil lenger, eller ossen er det?
Ehm, det er faktisk folk som trenger cipralex og blir i bedre form av det, så å si det sucks det blir litt teit.Og kanskje dere skal prøve å holde dere unna rusmidler istedenfor å knaske cipralex og tro på bedring mens dere sniffer kola.Jeg har selv gått på cipralex og det funka ikke på meg, menne det funker på andre.
Sist endret av StaiN; 10. februar 2008 kl. 10:29.
Så lenge du går på anti-depressiva for sykdom, så tror jeg ikke noen rusmidler er å anbefale for sykdommen. Har gått på slike medisiner i snart 10 år for varig sykdom(de fleste alvorlige depresjoner o.l. vil som regel bli en livslang lidelse, men med rett medisinering kan livet bli ok å leve Har selv gått på amfetamin + alkohol og hasjisj, og beroligende i flere perioder. Jeg har nå starta med nye medisiner etter grundig legeundersøkeleser, ikke vanedannende Hajisjen har fulgt meg i flere år så den blir vel aldri lagt på hylla, men har klart å slutte med alt annet.

Alkohol og amfetamin var helt klart verst å bruke i forhold til depresjonen, pga av
dagene etter rusinga.
Hva med MDMA og cipralex?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av lanze
Hva med MDMA og cipralex?
Vis hele sitatet...
Demper effekten.
Erowid har en fin side om SSRI's og interaksjoner med diverse rekreasjonelle rusmidler: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info9.shtml
Noen som vet med SNRI da?
Gikk før på SSRI og eneste jeg kan tenke tilbake på var at jeg tålte ekstremt mye alkohol.
Da jeg gikk over på SNRI'er fikk jeg større effekt av medisinen i seg selv, men når dere nå tar opp temaet om minsket effekt av rusmidler, så kan det vel være derfor jeg ofte må innta større mengder av kjemiske rusmidler enn andre. Ikke vet jeg...