Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 969
Nu sitter jeg på jobb.
I dag morges fikk jeg vite at lrling kontrakten min går ut om to dager .
og jeg får ikke jobb her videre....

så nu sitter jeg og lurer på hv ai helvete jeg sakl drive på med om dagene for tingen er den.

jeg får fagbrev i kontorfag .....
det er utrolig lite jobber innforbi mitt yrke på vestlandet
jeg har ikke lyst å flytte til østlandet
jeg har dame som nekter å flytte til østlandet
jeg er et rutine menneske uten like ...kommet til å gå gal av å sitte hjemme i over to uker...
jeg har ikke inetnett hjemme...og har ikke råd til det hvis jeg skal gå på arbeidsledighetstrygd.

im fucked!!!!

noen forslag til hva jeg skal gjøre på..


btw de skolen jeg kunne tenkt meg å gå på har allerede tatt inn max kapasitet av folk....

im toasted.... =(
Søk på jobb i området der du bor, fins ikke det, søker du litt lenger fra. Det kan ende med at du må ta tog til jobb, men det får du da bare finne deg i.

Du finner jobb nok en jobb en gang, bare ikke gi opp med å søke
Du finner jo alltid en jobb av et eller annet slag. Selv om det kanskje ikke er det du ønsker deg mest, så blir det penger av det og du får dagene til å gå. Det ordner seg nok.
Skaff en eller annen jobb i alle fall... Å ha et friår uten job lyder ikke bra!
jeg har søkt på jobber...mange jobber...menne det er ikke mange her som har lyst på en fesk kontorist i firmaet...og jeg nekter å jobbe på burgerking eller no sånn drit...

hater å ha brukt 4 år av livet mitt på no jeg mest troligvis ikke får jobbe med...

jævla tøv liksom..

btw: er det noen som vet om det finnes online studier for grafiske designere , designere/ grafikere/ilustratører eller no i den duren...
tegning form og farge for avanserte liksom =)
Nå vet jeg akuratt hvordan du har det.. jeg har vært uten jobb nå siden 13 august..

De første dagene satt jeg meg ned, skrev cv og søknader.
Jeg sende disse rundt om til forksjellige firmaer via inet.
(stepstone, jobline, manpower ol..). Så hva man på arbeidskontoret og melde seg arbeidsledig...

I mellomtiden da man venter på svar har jeg vært og trent på dagtid (så får man tiden til og gå), stått opp tidligt på morgenen
så man ikke snur helt om på døgnet..

Får man ingen svar, ja søk andre jobber selvom du egentlig ikke vil ha dem.. bedre og ha inntekter og søke andre jobb i mellomtiden... cash is king..
AHHH!!!
Genial ide=)
det hadde jeg ikke komt på selv..jeg kan jo begynne å trene =)

dødsbra da har jeg ivertfall no å gjøre på =)

btW: DanBanan: hva er du utdanna som da ? ? ?
du har mer sjangs på jobb om du møter opp personlig...
Gå en tur på byen, og sjekk litt rundt i butikker om dem trenger hjelp, så søker du jobb der.
tror jeg heller får begynne med "gangster" aktiviteten igjen...masse lettjente penger =)

noen som har lyst å bli med eller??
jeg trenger:
1 sjofør
1 satans stor van
3 våpen desperadoer som ikke er redde for å drepe(heller ikke redde for å dø )
Better than thou.
Kjedelig med skole. Jeg kan kjøre.
Opprinnelig postet av cavey
du har mer sjangs på jobb om du møter opp personlig...
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i.
Det og møte opp personlig er selvsagt en bra sak og gjøre, men ikke alltid like enkelt da folk sitter i møter, konferanser oliknende.
Det og søke på nettet er en grei ting og begynne med, iaf se etter steder som de behøver nye ansatte...


paparoach: har ingen utdannelse på papiret..
Hvorfor ikke bruke tiden til å lære deg noe innen data?
for eksempel:
-Linux
-Programmering

Trenger i utgangspunktet ikke Internett for å gjøre det. Bare noen bøker og sånt.
xtrax: joa det kan jeg jo....men jeg vill helst holde på med noe innforbi billedbehandling eller ilustrasjon..design no i den duren..og det jeg kan lære meg selv har jeg allerede gjort...enkelte ting lærer man bare mye bedre på skole =)


forøverig så er linux bare helt uaktuelt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når du er i den posisjonen du er, ville jeg ikke ha vært så kresen på jobbvalg. Jeg ville ha søkt på omtrent alt, og vært glad for den jobben jeg hadde fått. Når du nå har hatt jobb i 2 år, er du veldig vant til lønn, og det er hardt å plutselig gå uten.

Fordi om du jobber på Burger King, eller hvor det nå er, så kan du fremdeles sende søknader og titte rundt etter muligheter. Du kan ikke forvente og få den jobben du vil ha med en gang.
Bare pass paa saa du ikke sitter paa baken.. ikke sitt hjemme aa vent paa svar, s0k heller paa flere.
ikke hør på dama om a ikke vil flytte til ditt beste.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jobb svart. Kan du løfte tunge ting er det sikkert noen lagre som vil betale deg under bordet.