Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1025
Heisann. Kom over dette for rundt et år siden.
Jeg og en kompis skal fra Voss til Oslo med tog.
Jeg skal bestemme reisetid osv, og ordne det med billetter. Moren til min kjære venn skal betale disse billettene med sitt VISA kort.

Altså, jeg finner billettene vi skal ha på nsb.no, sender linken til siden der man skal fylle inn navn, tlfnr., kontonr. etc. for å betale billettene til han over msn. Moren hans fyller inn og trykker seg videre. Etter det har gått en time ser jeg at jeg har nsb.no vinduet oppe fortsatt. Av en eller annen grunn så oppdaterer jeg siden. Å hva skjer?
Jo, jeg får en fiks ferdig utfylt side, dvs. Kontonr osv. til moren hans.
Morsomt!

Jeg sender en mail til nsb.no og forteller dette. De ville tydligvis ikke høre på en 14/15 årig liten guttevalp som meg, så de bare ignorerte meg. "Vi kan ta en titt på dette senere"
Jeg sjekker igjen nå, rundt et år senere (litt mer), og joda, feilen er der fortsatt.
Så jeg tenkte at siden de naive nsb folka ikke ville høre, så får jeg spre det på nFF.
Kanskje det etterhvert vil få opp øynene dems ved at noen her som vanlig ringer inn og sier ifra.


Dette kan jo da utnyttes. Hvordan, kan dere finne ut sjøl

Mvh: Mcmak^
Sist endret av Mcmak; 30. juli 2007 kl. 23:46.
... ingen feil der. ting blir bare lagret i browservinduet. Jeg kan ikke se noe spesielt på siden du lenket til.
Sist endret av meitemark; 30. juli 2007 kl. 23:42.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Billettene jeg bestilte var til et tog som har gått nå. Derfor du ikke så noe spesielt der.
Men prøv ut selv.
Sitat av Mcmak
Billettene jeg bestilte var til et tog som har gått nå. Derfor du ikke så noe spesielt der.
Men prøv ut selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skal en tur fra oslo til gol neste uke, skal da bestille billetter på nsb.no imorra, så vi får se da...
Sist endret av simdal; 30. juli 2007 kl. 23:50.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Beklager å bumpe gammel tråd.
Jeg har sendt inn e-mails til mange aviser, samt nsb.no. Det ser ut til at de bryr seg nøkken om det en 17. åring mener er "Bugs" i deres storslåttte side. Jeg har ikke sjekka om det fortsatt går ann å gjøre dette, det funka for noen måneder siden.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Visst du leser hva jeg skrev i første post så står det at jeg fant ut av det "for noen år siden" altså jeg fant ut av det når jeg var 14/15. 1-2 år senere etter jeg fant ut av det, SÅ skrev jeg posten. Da var jeg 16. Nå er jeg 17.
Akkurat ditt tilfeller er ikke så veldig intressant, men hvis du klarer å få opp kortnummer, exp date og CVV-kode på andre folk, da har nsb.no et problem. I dag så fungerer systemet akkurat som det skal, det er bare du som ikke brukte det slik det var designet, såklart en åpenbar feil, men ikke en stor sikkerhetsrisiko.