Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1448
Noen som vet om steder som selger ting som dvd,cd,spill ol. med dollar? Tenkte siden dollaren er så lav må det være mulig og gjøre noen kupp. Men vet ikke om noen steder som selger med dollar, og sender til Norge.
Noen som vet om sider som gjør dette?
www.cd-wow.com/ <- Der har du muligheten til å vise prisene i NOK, men det jeg har sett er at de er billigere en de fleste andre, og at de har helt gratis frakt.
Sitat av McMaarud
Men vet ikke om noen steder som selger med dollar, og sender til Norge.
Vis hele sitatet...
Alle, samtlige, amerikanske nettbutikker bruker dollar, og de aller fleste sender også til Norge. Husk at du må betale moms på 25% hvis det du kjøper koster over 200.-
www.play.com har også gratis frakt.
Mange billige titler der også.
Jeg tviler på at du tjener på å kjøpe ting fra USA - med tanke på frakt og MVA (dersom du handler for over 200 kr). For min del, handler jeg varene under 200 kr fra play.com. Og det beste er gratis frakt derfra
Sitat av DonTomaso
Alle, samtlige, amerikanske nettbutikker bruker dollar, og de aller fleste sender også til Norge. Husk at du må betale moms på 25% hvis det du kjøper koster over 200.-
Vis hele sitatet...
Hvor mye blir den momsen i norske kroner da?
Sitat av Christian
Hvor mye blir den momsen i norske kroner da?
Vis hele sitatet...
Den blir det det koster i norske kroner + 25% av det, pluss et fortollingsgebyr på en hundrings. Frakten er ikke medregna.
Trådstarter
play.com, er ikke det pund?
Sitat av marsboer
Jeg tviler på at du tjener på å kjøpe ting fra USA - med tanke på frakt og MVA (dersom du handler for over 200 kr). For min del, handler jeg varene under 200 kr fra play.com. Og det beste er gratis frakt derfra
Vis hele sitatet...
Og det aller beste er at eierne til play.com som ler hele veien til banken mens de tenker på alle kundene deres som tror at det er gratis frakt fordi frakten er skjult inn i prisen.
Sist endret av walbergz; 12. juli 2007 kl. 22:17.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av walbergz
Og det aller beste er at eierne til play.com som ler hele veien til banken mens de tenker på alle kundene deres som tror at det er gratis frakt fordi frakten er skjult inn i prisen.
Vis hele sitatet...
...Og likevel klarer de å daske de aller fleste på pris. Play.com er stort sett latterlig billig på DVDer. Forøvrig får man kun priser i Euro med mindre man er bosatt i UK.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av DonTomaso
Den blir det det koster i norske kroner + 25% av det, pluss et fortollingsgebyr på en hundrings. Frakten er ikke medregna.
Vis hele sitatet...
MVA regnes ut ifra varens kostnad + frakten. Kjøper du en dvd til 230kr med 45kr i frakt så blir det 275kr + 68,75kr MVA, totalt 343,75

MVA omfatter altså også frakt, med mindre varen koster under 200kr - da skal ikke frakt være med når MVA regnes ut.
Vil gjerne vite om noen nettsjapper som sender pakker som "gift", f.eks. t-shirthell som fører opp 3$ per plagg (for produksjonskostnader) i tollerkleringen og legger med en invoice hvor det står det samme.
Mange selgere på ebay som gjør akkurat det. Send dem en melding hvor du spør om det kan ordnes, så pleier det gå greit. Har fått mange ting gjennom tollen uten moms, til og med klær uten toll, men jeg pleier somregel ikke spørre. Jeg regner bare med å måtte betale, men blir positivt overrasket hver gang noe glir igjennom gratis.

EDIT: Tias, det du mener er nok at hvis det er frakten som drar pakken over 200kr, så skal ikke det regnes med!?
Sist endret av bobbo; 13. juli 2007 kl. 13:08.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
eriksb: Ja, var det ikke det jeg skrev?
Sitat av Marken
...Og likevel klarer de å daske de aller fleste på pris. Play.com er stort sett latterlig billig på DVDer. Forøvrig får man kun priser i Euro med mindre man er bosatt i UK.
Vis hele sitatet...
De er billige, men ikke noe spesielt billigere enn f.eks Platekompaniet.

Hvis man forøvrig sammenlikner prisene de oppgir i Pund og Euro ser man at prisene i Euro er høyere, for å dekke inn høyere fraktkostnader.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av walbergz
De er billige, men ikke noe spesielt billigere enn f.eks Platekompaniet.

Hvis man forøvrig sammenlikner prisene de oppgir i Pund og Euro ser man at prisene i Euro er høyere, for å dekke inn høyere fraktkostnader.
Vis hele sitatet...
Hva har du røyka ?

DVD Boxsets til 130kr som koster 4-600kr på platekompaniet?
Sitat av walbergz
De er billige, men ikke noe spesielt billigere enn f.eks Platekompaniet.

Hvis man forøvrig sammenlikner prisene de oppgir i Pund og Euro ser man at prisene i Euro er høyere, for å dekke inn høyere fraktkostnader.
Vis hele sitatet...
Øh, da får du kanskje kjøpe tingene i Pund? Play.com er fremdeles billigere enn alle butikkene i Norge. Og DVDGalleriet i Bergen er oftest billigere enn Platekompaniet.
Sitat av AtXbYeA
Hva har du røyka ?

DVD Boxsets til 130kr som koster 4-600kr på platekompaniet?
Vis hele sitatet...
Ok, hvilke ting tenker du på nå? Hvis du skal sammenlikne play.com sine tilbudsvarer må du sammenlikne de med Platekompaniets tilbudsvarer. Du kan ikke sammenlikne en butikks tilbudsvarer med en annen butikks fullprisvarer. Plaekompaniet har nesten ingen boksset til over 400 kroner og det vet jeg fordi jeg jobber i Platekompaniet. Gi meg eksempler.

Sitat av marsboer
Øh, da får du kanskje kjøpe tingene i Pund? Play.com er fremdeles billigere enn alle butikkene i Norge. Og DVDGalleriet i Bergen er oftest billigere enn Platekompaniet.
Vis hele sitatet...
Du får ikke kjøpt ting i pund, fordi dette gjelder kun beborere i Storbritannia. Som tidligere nevnt i tråden er ikke frakt gratis fra play.com, derfor må de ta en høyere pris fra kunder utenfor GB.
Sitat av Tias
MVA regnes ut ifra varens kostnad + frakten. Kjøper du en dvd til 230kr med 45kr i frakt så blir det 275kr + 68,75kr MVA, totalt 343,75

MVA omfatter altså også frakt, med mindre varen koster under 200kr - da skal ikke frakt være med når MVA regnes ut.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på det?

Godt mulig jeg har vært heldig, men jeg har aldri opplevd å betale moms på frakten. Jeg trodde det var varens kommersielle verdi du betaler moms av. Varens verdi skrives da også på utenlandspakker (både til og fra Norge) uten frakt.

Men om du er helt sikker skal jeg bøye av...


EDIT; Jeg ser av lov om fastsettelse av varens tollverdi at ser ut som om transportkostnader skal regnes med i prisen.

Selv om posten skriver litt uklart om dette på sine sider:

Ved vurdering av om en sending kan utleveres avgiftsfritt, må portoen være tydelig spesifisert på fakturaen/forsendelsesdokumentene som medfølger sendingen. Er ikke portoen spesifisert, så har heller ikke Posten lov til å trekke denne fra ved verdifastsettelsen
Vis hele sitatet...
virker det som om du hadde rett Tias, jeg beklager at jeg tvilte på deg
Sist endret av Cikey; 14. juli 2007 kl. 01:43.