Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2572
Har fått med meg at hvis man vil surfe, chatte, dele filer osv anonymt må man bruke en såkalt proxy-server eller gjerne et nettverk av slike for å få det så sikkert som mulig.

Noen som har tips til hvilke slike nettverk som er greie å benytte seg av?
Kanskje noen som kan gi meg en liten mini how-to på hvordan man setter opp nettleser, messenger, fildelingsklient og slikt for proxy-bruk?

Vet det er mange kunnskapsrike og dyktige folk her så regner med å få gode svar
Ikke stol helt på det jeg sier
Men jeg tror man bare kan surfe gjennom proxy, bruk google;
du kan surfe gjennom en annen side, feks denne: http://proxify.com/

eller du kan selvfølgelig sette opp en proxy server som du henter informasjonen din ifra, men jeg vet ikke hvem som tilbyr det, tror det er en på nFF som har det på serveren sin

håper jeg ikke tar feil

-Men uansett hvorfor trenger du dette, du trenger ikke være redd for at noen skal spore ip'n din og komme til døra di med balltre xD
Det eneste er vell at de kan kjenne igjen ip'en din hvis du kjenner de og de er smarte geeker
Sist endret av Downy; 10. juni 2007 kl. 09:56.
Bruk TOR. Det funker fjell.
er nok flere her inne som har egen proxy server. det enkleste måten og sette opp proxy er og bruke ccproxy for windass, men husk og sperr den så kun du kan bruke den fra din ip elles får du fort mye virus og sånt, og ikke bruke default proxy port.
edit : husk veldig få public proxy som tilater bruk av sockts (for irc,spill)
Sist endret av ranvik; 10. juni 2007 kl. 10:14.
www.relakks.com er jo sånt anonymt VPN-nett, men problemet er at det ofte er overlastet og derfor ustabilt. Det blir nok ikke noe fornying av den kontoen når tiden er ute.

Jeg er misfornøyd.
TOR som sakt er mye brukt,
Men om eg ikkje tar heilt feil så kan du ikkje stole 100% på proxyer i og med at de som har/eier proxyen kan overvåke deg.
http://www.hardware.no/guider/nettve..._surfing/38771