Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 788
noen som har noen gode tips på hva jeg burde kjøpe meg av plasma eller lcd tv? skal ha flatskjerm, hd og 50".

var å så på elkjøp i dag og synes egentlig begge så greie ut, trodde plasma var dårligere før jeg kom på elkjøp..

skal brukes til å se film og tv for det meste, men også data og ps3.

Noen meninger?
50+ er plasma det billigste.
Ulempe: Mister kvalitet over tid
Lempe: Veldig god kontrast
Dersom du skal sjå film er plasma heilt klart best, men på pcen er lcd best.
Eg råder deg til å gå i butikken og spørja kva du bør velga, og sjå på kva som vill passa best inn i stova di, i forhald til lys/etc.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=150058

Her finn du forhåpentligvis litt:-)
Beste 52" Sharp heter Aquos( LCD ) og skal komme ut i April eller Mai

HD1 skal den visstnok hete, etterfølger av XD1

Den har FullHD og koster £2'399 i england

Den tilsvarende fra Sony koster NOK 52'000
Sist endret av fxxked; 17. april 2007 kl. 22:43.
hva om jeg skal se film fra pc på tv? fortsatt plasma?

hva om jeg skal se film fra data på tvn hva er best da? plasma fortsatt eller er det kun dvd?
Jeg har en 37" HD klar LCD tv fra Fujitsu Siemens og er kjemåefornøyd. Funker helt topp både til dataspilling, film fra pc og film fra parabol, samt digitaltv fra parabolen

Eneste jeg kan klage på er at den skulle vært litt mer lys. Er det veldig mye lys i rommet mister tven liksom litt effekten. Og det blir vanskelig å skille mørke ting fra hverandre osv.
Jeg ville gått innom HifiButikken og spurt om råd der. De kan sakene sine.
LCD er som oftest bedre til PC-bruk, garantert ikke midlertidig innbrenning(retention) og bedre hvis du har dårlig lyskontroll(mer lyssterk). Plasma har som oftest bedre sortnivå, kan ha mer naturlige farger, og mer detaljer i mørke scener. Så det spørs veldig på bruken og størrelsen etter min mening.
Sitat av tore-
Jeg ville gått innom HifiButikken og spurt om råd der. De kan sakene sine.
Vis hele sitatet...
Tror det er noen folk her inne som kan det bedre. Husk at disse er ute etter å selge, vi er ute etter å hjelpe.
faen, vanskelig dette da, ble litt mye forskjellige svar=)
Fra hva jeg hørt, så er Plasma det beste for øyeblikket.
Hadde jeg hatt lommebok til en 50", hadde jeg glatt gått for en Pioneer 50" Plasma

Lykke til med kjøpet.
Sitat av Gabsterino
hva om jeg skal se film fra pc på tv? fortsatt plasma?

hva om jeg skal se film fra data på tvn hva er best da? plasma fortsatt eller er det kun dvd?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha Full HD( gjelder 46" og større ) er det kun LCD som er aktuelt.

42" tommer skal visstnok være like bra med plasma som LCD, men husk at som FullHD blir opplevelsen litt ampurtert med skjerm et eller annet sted under 50"
Sitat av pete^
LCD er som oftest bedre til PC-bruk, garantert ikke midlertidig innbrenning(retention) og bedre hvis du har dårlig lyskontroll(mer lyssterk). Plasma har som oftest bedre sortnivå, kan ha mer naturlige farger, og mer detaljer i mørke scener. Så det spørs veldig på bruken og størrelsen etter min mening.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder stort sett 7" til og med 42"
Sist endret av fxxked; 18. april 2007 kl. 15:43.