Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6438
jeg har instalert "Microsoft Windows XP Pro 2007 Black Edition Norsk V.6.iso" på en HP pc, men den finner ingen lydenhet.

jeg har prøvd å koble til headsettet fremme og bake på pcen, men de eneste lydene som har kommet er lydene som kommer om noe er feil, og det er fra pcen.

hva kan jeg gjøre?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Last ned drivere til lydkortet ditt og installer dem.
Hvis du ikke har lydkort, dvs. det er integrert på hovedkortet, skal du finne drivere ved hovedkortleverandørens hjemmeside.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol
Last ned drivere til lydkortet ditt og installer dem.
Hvis du ikke har lydkort, dvs. det er integrert på hovedkortet, skal du finne drivere ved hovedkortleverandørens hjemmeside.
Vis hele sitatet...
jeg har ikke lydkort så jeg har lastet ed driverne hos HP nå, så jeg skal prøve det snart. hvis det ikke funker så skal jeg instalere vanlig XP pro og se om det er noe lyd i det.
prøv å gå på kontrollpanel og skjekk at lyden står på rett utgang, og ikkje på noe dritt som er feil
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
Sitat av tha man
prøv å gå på kontrollpanel og skjekk at lyden står på rett utgang, og ikkje på noe dritt som er feil
Vis hele sitatet...
hvordan setter jeg den på det da? det står jo "ingen lydenhet".
Da mangler du drivere AFAIK
eller at du har deaktivert enheten.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
nå har jeg sløst bort mange timer med søvn ved å instalere XP med en annen CD, prøve å instalere drivere fra HP (de er sikkert feil) og gått inn og ut av bios og endre noe lyd greier! jeg blir gal av dette, jeg klarer bare ikke å få lyd på den maskinen.

vil det hjelpe med SP2?

edit: hvis jeg kjøper et lydkort for å få det til å funke så må det kunne kobles til PCen via USB eller PCI portene, men de er små, mindre en vanlig. hva kalles de?
Sist endret av TSN; 1. april 2007 kl. 03:19.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke den mest data smarte personen som er her så jeg spør dere. vil det hjelpe å laste ned ny BIOS http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&swLang=29#120 hvis det er det linken viser til?
hvis du har formatert, og innstalert hk-drivere.. tror eg at problemet ligger i hw!!
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
bare glem det, jeg klarte endelig å få lyd på kassa .
va var gale??.. hvor låg problemet?:P
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
Sitat av tha man
va var gale??.. hvor låg problemet?:P
Vis hele sitatet...
det var en fin blanding mellom brukerfeil og maskinfeil. lyden var borte, og jeg instalerte lyddrivere som var beregnet for en annen maskin , men når jeg fant ut hva maskinen egentlig het så klarte jeg det .