Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 655
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hei. er det noen regler på skolen som er går mot dette?;

Hvis vi er 14 stk. i klassen. Også har de 12 pcer. Så gir de de pcene til 12 stk, også nekter de 2 siste elevene å gå på et datarom og bruke en pc der. De må gjøre dette for hånd.

Læreren min sier at grunnen er at noen har fjerna noen knapper på noen pcer. Finnes det noen lover mot dette? Siden at nå får jo 12 elever er ganske stort forsprang ettersom vi allerede har en del nødvendige filer lagret på pcen.

Takker for alle svar.
Det spørs om dere har leid pc'ene med kontrakt. Til syvende og sist så bestemmer skolen selv om de vil gi pc'ene til dere. *Tror jeg*
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
De er jo skolens pcer. Men 2 må sitte uten. Dette er VGS hvis det hjelper noe.
Om noen har drevet hærverk og de ikke vet hvem, så burde enten alle fått ha pcer eller ingen, dette bør dere virkelig klage på syns jeg. om de 2 siste ikke har hatt noe med hærverket å gjøre, så har de like mye rett på å bruke pcer som resten, om man ikke har krav på pc i skolen så har man krav på lik behandling, og dette er jo tydelig forskjell.

og om de 2 siste faktisk har gjort noe, så får de bare sitte der. sånne ødelegger alltid for så mange andre enn seg selv.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Vi har bare brukt disse pcene 1 gang før. Så dette er andre gang. Men takk for svar, Lille My. Dette hjalp faktisk en del. Vi skal ta det opp med læreren vår nå =)
Riktig det Lille My sier.

Men de har jo allerede fått tilbud om å bruke noen dataer på et datarom, det er jo ikke så gale? Er jo bare til å laste over filene på de stasjonære, så er alle kommet like langt.

Nytter dårlig å klage på VGS, lærerene har alltid noen fucked up regler de lager selv, med mindre dere går til rektor elns.
Jeg synes dere bør huske på at alle har rett til tilpasset opplæring. Og lærere skal ikke drive forskjells behandling.

Men er det de 2 samme elevene som blir nektet PC vær gang? Vist så, blir det forskjells behandling, vist dere blir nektet en gang, fordi mangel av resurrser(PC) er det jo ikke noe å gjøre med, men dere kunne kanskje blitt delt opp i grupper, så dere kunne jobbe 14 stk sammen på 12 PC'er.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Lille My
Om noen har drevet hærverk og de ikke vet hvem, så burde enten alle fått ha pcer eller ingen, dette bør dere virkelig klage på syns jeg. om de 2 siste ikke har hatt noe med hærverket å gjøre, så har de like mye rett på å bruke pcer som resten, om man ikke har krav på pc i skolen så har man krav på lik behandling, og dette er jo tydelig forskjell.

og om de 2 siste faktisk har gjort noe, så får de bare sitte der. sånne ødelegger alltid for så mange andre enn seg selv.
Vis hele sitatet...
Skolen har faktisk ikke lov til å straffe kollektivt for det noen få elever har utført, om skolen kan "bevise" at disse to elevene har utført hærverket støtter jeg faktisk skolen. Dritungene skulle tenkt på det før de begynte å ødelegge. Naturligvis burde de ikke straffes hvis man ikke er sikker på hvem det er.

Om man vet hvem det er burde elevene blitt utestengt fra datarommet til de har erstatet utstyret de har ødelagt. Dette har skolen rett til.
Ville nå tro at det burde være mulig å enten A. dele eller B. bruke noen andre maskiner.

Men er det de samme elevene som blir sperret ute hver gang (har de evt gjort noe galt tidligere? ).

Sorry for sent reply, måtte stoppe å skrive mitt i posten pga jobb!
Er ikke annet å gjøre enn å ta opp dette skriftlig med skolen. Få brevet så høyt opp i systemet på skolen som overhodet mulig.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ville jo sagt at dere har krav på å bli behandlet likt som de andre.
Men om det ikke er nok maskiner, så må jo dere bare sitte 2 stk på noen maskiner.
Om det er nok maskiner til alle, såvidt dere ikke har gjort noe, så skal dere ha like stor rett til å sitte på maskinene som alle andre.

Ta det opp med læreren ja, om dere ikke allerede har gjort det.