Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1033325
Husk for all del også å prioritere strømregningen=)
Jeg lurer på hva jeg gjør feil. Toppskuddene blir bare grønne og avgir pollen, de utvikler seg ikke videre. Lys 12t i døgnet er gjort.
Hvis de avgir pollen så er det jo hannplanter.. Bummer...
Sitat av mentalmelt
Bryne-Scum:
Råder deg til å bruk kullfilter, og ha en fastmontert, kraftig utsugsvifte som konstant sørger for at lufta ikke forsvinner ned trappa og inn i huset. Det er en meget god investering som det er verdt å eventuelt kaste bort litt penger på. Lukta blir også lett tatt med av vinden i forskjellige retninger, og grunn nr 2 til at folk blir busta er nettopp lukt. Grunn nr 1 er dessverre at folk elsker å skravle om hva andre driver med..
Vis hele sitatet...
Ok , Takk! Vi er 3 stk som flytter ut snart , da vi skal dyrke. Er igrunn ganske paranoide hele gjengen , og har altså ikke tenkt å vise noen avlingen vårs , og holde folk ute av huset , så sant vi kan.
Sitat av greenpuff
Jeg lurer på hva jeg gjør feil. Toppskuddene blir bare grønne og avgir pollen, de utvikler seg ikke videre. Lys 12t i døgnet er gjort.
Vis hele sitatet...
Jepp du gjør ikke noe feil, men som mentalmelt sier: Det er hannplanter=/ Den er bestandig kjip, men spar litt pollen i en filmrullboks e.l, og lag dine egne frø når du får deg en hunnplante. En pollensekk er nok til tusener av planter=tusener av frø på så lite som 5-10 planter=)
Er det bare hannene som avgir pollen?
Sitat av greenpuff
Er det bare hannene som avgir pollen?
Vis hele sitatet...
Ja det er i utgangspunktet kun hannplanter, men det er mulig å mannipulere en hunn plante til å produsere pollen sekker, slik at de pollinerer seg seg, dette har sine fordeler og ulemper.

Fordelen er at, gjøres dette riktig kan du ende opp med 99% femenized frø. Altå i 99 av 100 tilfeller vil det være hunnplanter som kommer opp.
Det er slik de lager 100% femenized frø som selges hos de fleste frøbanker verden over.

Ulempen er jo helt klart at alle disse frøene er potensielle hermafroditer(tvekjønn), du vil måtte følge med plantene konstant for uønskede pollensekker.
Det er vel mer for proffer d da... Takk for gode svar
Sitat av LoveToGrow
Ja det er i utgangspunktet kun hannplanter, men det er mulig å mannipulere en hunn plante til å produsere pollen sekker, slik at de pollinerer seg seg, dette har sine fordeler og ulemper.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette det de kaller for en hermie?
Sitat av Cybergasm
Er ikke dette det de kaller for en hermie?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pirkete, men det står i samme posten som du qouter fra at det er en hermafrodit ja=P
Men det er fortsatt slik de lager 100% femenized frø som de tilbyr i de fleste frøbanker, de bare utelater og si at det er sånn, nemlig fordi alle frøene er potensielle hermafroditer(tvekjønnet).
Sist endret av LoveToGrow; 26. oktober 2007 kl. 11:18.
Ser det nå, men så tidlig på morran så har min hjerne vanskelig å koble hermafrodit og hermie sammen

Var bare for å finne ut om jeg hadde forstått dette med hermies.
Du har forstått riktig min venn du=)
Jeg bare tulla jeg asså=)
Er en kødd om morgenen jeg=P
Sist endret av LoveToGrow; 26. oktober 2007 kl. 20:01.
Har ikke hannplanter virkestoff i det hele tatt?
Mener den har noe thc i seg, men det er i tillfelde ikke nokk til å bli rusa av mener jeg å ha hørt.
Etter det jeg har lest på norcan, kan du bruke hannene til å ekstraktere olje.
Hvordan gjør man det, vet du det?
joda hannene har pistiller med thc. Blader fra hanner og hunner er like med hensyn til thc innhold. Toppskudd av sterke strains er røykbare. hvordan dere lager olje finner dere ut andre steder.
Sist endret av nothern light; 27. oktober 2007 kl. 19:29.
Ha, det var gode nyheter lol. vet du hvor kan man se ang.olje?
Eller:
http://www.norcan.org/forum/index.php?showtopic=7849
Om du har konto der, viss ikke regg deg =)
Der er flotte bilder og forklaringer også