Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4508
jeg har et par spørsmål angående morning glory frø.
etter disse frøene ble lovlig her til lands så har jeg prøvd
meg en del ganger på dem.men har aldri fått dem til å gi noe
effekt. jeg har prøvd ut flying saucers - heavenly blue og pearly gates.
jeg har knust dem til pulver før jeg har spist det.men fortsatt ikke fåt noe
effekt. jeg har spist optil 500frø på det meste men uten no rus opplevelse.

så det jeg lurer på da, er om jeg har gjort noe feil på inntaksmåten?
heller er det andre bedre måter og ta disse frøene på ?


mvh
hasjen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Aller helst bør du jo ekstrahere LSA. F.eks. slik: http://www.erowid.org/plants/morning...raction1.shtml
Trådstarter
thanx tias men er det noen norske guider der ute også ?
det er så mange av de engelske ordene der jeg ikke skjønte
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vet ikke om noen norsk guide, men koster det virkelig så mye energi å slå opp ordene du ikke skjønner i f.eks http://www.dictionary.com ?
Denne fungere helt fint til mitt bruk oversetter litt feil av og til.
http://www.freetranslation.com/free/
Kan være at effekten har uteblitt pga. immunitet mot virkestoffene? 500 frø gir vell vanligvis effekt uansett ekstrahering eller ikke.
Trådstarter
jeg har jo spist en del sopp og syre, men jeg ser ikke at det skulle gjøre at jeg er immun mot lsa.

del gjerne deres erfaringer med meg

tar imot al info om morning gloory's
Sist endret av hasjen; 15. november 2006 kl. 11:33.
Trådstarter
hm jeg får vel bestille meg et par paker frø, og teste ut den erowid metoden.....
det er ikke det at frøene ikke funker,men jeg får liksom bare en placebo effekt.
mulig det har noe å si at jeg er innsugd på syre
Sist endret av hasjen; 15. november 2006 kl. 15:40.
Spørs hva "innsugd på syre" betyr. Er det snakk om få dager siden du tok LSD sist, så vil det nok påvirke effekten fra MG. Det er lurt å ta 1-2 ukers pause mellom hver trip for å bli kvitt toleransen.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg har fått effekt av 250 knaskede frø, "som sopp" uten halliser. Og ikke i fullt så stor grad. Ble litt psykisk utsatt av det.

MG heavenly blue tror jeg det var :-P
Trådstarter
før når jeg holdt på med disse frøene så hvar det vel ca 2-3 tripper pr uke.
men nå er det lenge siden sist, og da tenke jeg på og få ut ca 3-350ug med lsa.
det blir vel ca 350 frø..

så jeg håper vikelig at jeg får det til å virke, så jeg kan ta meg en fin tur i skogen nå på høsten
Hvis du spiste syre 2-3 ganger i uken kan det absolutt ha vært at krysstolernasen påvirket/eliminerte effekten av LSA'en.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Istedenfor å starte en ny tråd så hiver jeg det likegodt inn her.

Var i Spania nå denne uka og kom over noe som ligna veldig på Ipomoea Heavenly Blue.

Er lenge siden jeg har sett bilder av de så kan hende jeg tar feil, men her er noen bilder iallefall.
Hvis det stemmer så lurer jeg på hva de holder på med bak muren der for det var temmelig mye
http://img.photobucket.com/albums/v674/Worner/DSC00012.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v674/Worner/DSC00013.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v674/Worner/DSC00014.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v674/Worner/DSC00015.jpg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ser ut som Morning glory det der ja . Fiine blomsten.

Trenger jo ikke akkurat bety noe, det er tross alt en veldig fin plante. Hadde jeg hatt muligheten til det, og bodd i et varmt strøk, så tror jeg ikke jeg hadde protestert på å ha dette hengende over gjerdet mitt
Det var mest ment som en spøk :P , men det så liksom så spesielt ut når de vokste over gjerdet der. De er veldig fine ja. Har prøv å få de til å gro i vinduskarmen, men har bare fått et par blomster som har lukka seg igjen etter et par dager
Sist endret av Worner; 16. desember 2006 kl. 19:50.
Sitat av Worner
Har prøv å få de til å gro i vinduskarmen, men har bare fått et par blomster som har lukka seg igjen etter et par dager
Vis hele sitatet...
Morning Glory-blomstene åpner seg om morgenen, og dør i løpet av et døgn. De varer ikke mer enn maks. to dager, og da er de bra daffe dag nr. 2 sånn er det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sikkert enda en offtopic, men er det noen som har prøvd å lage lsa utifra oppskriften i "The anarchist Cookbook" og som har fått funk av det?
Sitat av hasjen
men nå er det lenge siden sist, og da tenke jeg på og få ut ca 3-350ug med lsa.
det blir vel ca 350 frø..
Vis hele sitatet...
Sitat av Erowid
Hofmann later reports that the active oral dose of LSA at "2 to 5 milligrams".
Vis hele sitatet...
Tror du har regnet litt feil der.

Interessant tråd, da jeg selv har samme problemet med Hawaiian Baby Woodrose. Spiste 9 frø, som skulle være en medium/strong trip, men ble bare ekstremt slapp, og måtte spy når jeg stod oppreist, noe som var ekstremt ille når jeg måtte opp av sofaen og pisse. I tillegg hadde jeg i lang tid en helt jævelig knute i magen. Kameraten jeg tura med tok 8 frø, og ble skikkelig mind fucked. Kanskje LSA ikke har noen innvirkning på enkelte individer? Håper bare ikke jeg får samme problemet når jeg prøver LSD i nærmeste fremtid...
▼ ... over et år senere ... ▼
hvilken typer ipomea frø er det som funker til å ruse seg på?
Sist endret av Dodecha; 13. mai 2008 kl. 21:17. Grunn: skriveleif
Disse artene innneholder ergotalkaloider og kan anvendes som psykoaktiver:

Ipomoea violacea
Ipomoea carnea
Ipomoea crassicaulis
Ipomoea hederacea
Ipomoea muricata
Ipomoea nil
Turbina (Ipomoea) corymbosa



Disse inneholder ergotalkaloider og/eller indolalkaloider, men egner seg ikke nødvendigvis veldig godt til innvortes bruk da det er utilstrekkelig med forskning eller historisk bruk å vise til.

Ipomoea pes-caprae
Ipomoea argyrophylla
Ipomoea coccinea
Ipomoea leptophylla
Ipomoea littoralis
Ipomoea medium
Ipomoea muelleri



Så finnes det sikkert en hel del andre arter blant de godt over 500 medlemmene av Ipomoea-slekten som også er psykoaktive men som jeg ikke vet om. Slekten er den største i Convolvulaceae-familien, og huser til og med næringsrike nyttevekster som for eksempel Ipomoea batatas, eller søtpoteten på godt norsk.
Sist endret av mentalmelt; 13. mai 2008 kl. 23:55. Grunn: skriverusk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I gamle dager i Norge kunne man kjøpe frø som het 'Ipomoea' eller på Norsk 'Praktvindel'. Dette var en sør-amerikansk plante som ga små, blå blomster. Den ble på 70-talet forbudt i henhold til narkotikalovgivning. Husker at en pose var en bra psykadelisk opplevelse og at to poser ble så sterkt at det var lurt å være sammen med noen man kunne stole på. Er praktvindel til salgs i Norge igjen? Husker også at mange dro til Sverige for å få tak i frøene etter at de ble forbudt i Norge.

Det er jo flere psykadelika enn Morning Glory) som gir en periode med kvalme før den psykadeliske effekten kommer. Slik er fleinsopp eller psilocybin et helt unikt stoff. Psilocybin finnes forresten i sopper i sør amerika også, der konsentrasjonen er mye høyere.

I hvertfall var disse praktvindel-frøene av de bedre i familien Morning Glory.
Du får kjøpt flere forskjellige morning glory-frø på norske hagesentere, men de er sansynligvis behandlet med stoffer som gjør dem uegnet for konsumering.
...og derfor bør man gro planten selv og bruke de nye frøene istedenfor, som McKenna anbefalte, noe jeg regner med kun seriøse psykonauter eller virkelig desperate fjortiser gidder
Noen som vet om EDITs Morning Glory-frø er behandlet med noe?
Man skulle jo i utgangspunktet ikke tro det.
Nei, de er jo ment for å spises =)
▼ ... over et år senere ... ▼
Går det an å gro morning glory inne? og i så fall hvor lang tid tar det før jeg kan ta frøene?