Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 772
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
i min iver etter å få i gang min deilige total war: eras, collectors box fant jeg ut at jeg trengte mer plass på boksen. valget falt på en rekke mapper med bilder som kjæresten min hadde lagt inn og som jeg trodde hun var ferdig med. slettingen ble gjenomført og jeg gikk lykkelig i gang med å innstalere (noe som ga masse problemer og er en helt annen historie). etter mye om og men ringer jeg så dama, syter litt over pc'ens vedvarende faenskap, og forteller at jeg måtte slette nevnte mapper for å få plass. Hun blir grovt forbannet og gjør det i høylydte ordelag klart for meg at de bildene har hun brukt timesvis på å samle sammen fra en felles hub på studenthuset hvor vi bor, og at de skal brukes i den årlige blekka som gis ut på dette stedet, hvorpå hun erklærer at jeg har bæsja så ettertrykkelig i den berømte skuffen at det nå ikke blir noe av nevnte blekke som 200 stk. går og venter på.(jeg kan ikke få fatt i bildene igjen da alle inklusive meg selv har dratt hjem for sommern)

Jeg har altså ikke bare klart å slette disse filene, men muligens i tillegg prestert å overskrive dem (det skal nevnes at jeg slettet en drøss med filmer o.l i tillegg, slik at de ikke nødvendigvis er overskrevet).

sitter nå med pc inspector smart recovery, som i skrivende stund pløyer gjennom partisjonen på jakt etter jpg filer. jeg har fortsatt håp og hvilepuls, imidlertid vil jeg gjerne vite hva som kan gjøres hvis dette skulle slå feil. jeg er klar over at en gudsvelsignet nerd kan få fram gamle filer som er overskrevet flerfoldige ganger, men også klar over at dette koster flesk. skulle det imidlertid vise seg at dette er eneste løsning vil jeg gjerne ha noen tips om hvor man bør henvende seg, og hvor mye dette eventuellt vil koste.

noen som har peil?
Sist endret av Apraksin; 3. juli 2006 kl. 01:11.
Jeg har noe som heter Runtime.GetDataBack.for.NTFS.v3.02-FOSI. Gi meg en PM hvis interessert.

http://www.runtime.org/
Softlogica handy recovery har hjulpet meg. Funka selv på minnekortet til kameraet
Først og fremst: ta ut harddisken og bruk den ikke på noen måte.
Så kloner du disken over til en annen harddisk. (så du har en backup i tilfelle et recover-program fucker opp ting)
Deretter bruker du en tredje harddisken som os-disk, og prøve alt av programmer du kan finne, getdataback husket jeg at jeg brukte en gang, men finnes flere.