Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2526
Hei

Jeg digger sånne hood-filmer hvis dere skjønner hva jeg mener, sånne som "Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in The Hood".

Men er det noen som kan liste opp noen sånne?
Gjerne ukjente.

På forhånd takk
Sist endret av dagan; 28. september 2005 kl. 19:56.
Menace to society!?
Trådstarter
60 4
Ja, det er den filmen jeg har nevnt. Er ikke helt sikker på hva den egentlig heter. Hørt både Menace to society og Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in The Hood.
Don't be a menace er en parodi på Menace to society.
"Friday" og "Next Friday"? De to er i samme kategori som "Don't be a menace". Ghetto-tullball av høy klasse.
White men can't dunk, er vel nesten en hood-film. (artig med en ny genre: hood-filmer!)
Trådstarter
60 4
Moderator må gjerne flytte dette inn til film. Glemte det når jeg lagde tråden.
Boyz n the Hood er jo ganske kjent. Søk på Ice Cube og Spike Lee på IMDB, så finner du sikkert flere

Ellers kan jeg anbefale City of God, en strålende film om gjenger i Rio de Janeiro.
Vatos lockos! Kongefilm
Vet ikke hvordan det skrives, men den er drit bra.
Film fra et rått spansktalende miljø. Gjenger, vold og dop...
[quote]Vatos lockos! Kongefilm

Du mener sikkert blood in blood out eller blodets bånd på norsk da, skikkelig bra film!
Kan også anbefale the wood ikkje noke sånn gjenger og vold da , men det er sånn hood film da
Ice Cube spiller/lager vel hovedsaklig komedie og actionfilmer. Snoop Dogg, Master p og Dr Dre er mer "hood". Husker ikke akkurat hva filmene heter.
i Friday serien er Friday after next ikke nevnt.. men friday er den helt klart beste av de tre filmene..

Ellers har man jo fra nyere tid 8 Mile..

Nå kommer 50 med ny film snart som blir å hete "Get rich or die tryin'" som ser meget bra ut..

Komedien The wash med snoop, dre, eminem Shack-attack osv er en gøy film..
vet ikke om training day går inn i kategorien "Hood" men det er en bra film..
Så har man hoy boyz... kommer ikke på flere nå.. kan oppdatere posten senere ..
Her er en liten liste for dem late!
Kommer sikkert til å oppdatere den litt etter hvert... kommer ikke på flere i farten

Don't be a meance
Meance II Society
Boyz n tha hood
Malibu's most wanted
In too deep
How high
My baby's daddy
Barbershop
Boricua's Bond
P.I.G.S.
8 Mile
Paid in Full
All About the Benjamins
Above the Rim
Gang Related
Grindloc'd
Juice
Sist endret av tezr; 29. september 2005 kl. 22:01.
Når jeg var liten digga jeg Kids..
Friday-filmene burde absolutt sees ja, selv for dem som hater filmer i sjangeren neger-action-komedia
Sitat av andios
Don't be a menace er en parodi på Menace to society.
Vis hele sitatet...
Dont be a meance er faktisk en parodi på et en del av "hood" filmer
feks.
Boyz n tha hood
Juice
Meance II society

Det er flere men kommer ikke på i farta
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet av filmer som ligner på disse, altså samme type komedie. Røyking av ræv osv: Fridayfilmene, how high og Halfed baked(til alle som ikke har sett denne, og liker de forrige jeg har nevnt. Så anbefaler jeg den på det sterkeste. Dave Chappelle i hovedrollen! konge.)
Roobin hood er jo en veldig hood film :P ligger jo i navne
Sitat av Bob_marley
Roobin hood er jo en veldig hood film :P ligger jo i navne
Vis hele sitatet...
Trur jeg var dagens tørreste
City of God(citadel de Deus) er kanonbra. En av de beste filmer uansett sjanger.

Robin Hood teller ikke
De fleste filmer som jeg vet om har blitt ramset opp, men det er en ganske fet TV-serie du burde laste ned, nemlig The Wire. Er ganske "hood" og er en god tv-serie. Anbefales.
Er det virkelig ingen som har nevnt New Jack Hustler enda? Sjokkerende..
above the rim - med 2pac, basket greie.. ganske bra
hot boys - med snoop
baby boy - med snoop i en liten rolle
in too deep - er bra! med ll cool J

ellers er det en ny som faktisk er ganske bra.. hustle & flow!

for trailer
http://www.filmweb.no/trailere/article98012.ece
Better than thou.
187
New Jersey Drive
Gridlock'd
Sitat av catch21
City of God(citadel de Deus) er kanonbra. En av de beste filmer uansett sjanger.

Robin Hood teller ikke
Vis hele sitatet...
Er vel heller "Cidade de Deus" er det ikke? Uansett; konge film!

Ellers er det en film som heter "Gang Tapes" som er en helt grei hood-film.
Sitat av mxyzptlk
Er det virkelig ingen som har nevnt New Jack Hustler enda? Sjokkerende..
Vis hele sitatet...
Jeg tror du mener filmen "New Jack City" med Wesley Snipes som notorious gangsta boss i en narkoliga som styrer et stort nabolag i New York ved hjelp av narkotikasalg .
Denne filmen kan jeg anbefale . My kjente skuespillere fra 80-tallet til 90-talls tiden .

Andre filmer som handler om gjeng-vold og setninger som:
"Get the fuck off our turf faggot!" Er noen gamle klassikere fra 70-tallet .
Det er 2 filmer fra denne tiden som la grunnmuren for gjengfilmer generelt .

"The Warriors" som flere av dere sikkert også kjenner fra PS2 adapsjonen er en utrolig bra film i mitt syn . Mange synes filmen er litt for sær, men hvis dere ser helheten er den rett og slett genial ! Hvis dere har spilt spillet så er filmen så å si helt lik det . Dynamikken i filmen og feelingen av forskjellige gjengkulturer i New York som fighter om hvem som er tøffest er diggbar, og musikken seff har puttet sine spor bra . Gjengene i filmen er kjempeoriginal, kan nevne en gjeng som kaller seg "The Baseball Furies" som går med baseballlagdrakter og er malt som noen slags mimere/klovner i ansiktet og de går konstant med balltre . Denne historien er spektakulær som er basert på en gammel historie fra antikken som handlet om en gjeng greske soldater som gikk seg vild av en eller annen grunn, så måtte de komme seg hjem, men de måtte gå gjennom mange fiendtlige områder for å komme hjem . "The Warriors" handler om det samme så å si, en gjeng som har blitt beskyldt for å ha skutt gjenglederen i den største gjengen med mest makt i hele byen (noe de seff ikke har gjort), så de prøver å komme seg hjem 20 mil . I tillegg til at de har den største gjengen etter seg så leter resten av gjengene i byen etter dem, det vil si noe rundt 80.000 mennesker :P som leter etter 10 stk.
"Can you dig it sucka?!"

Den andre filmen heter "The Wanderers." Den handler om gjenger på 50-60 tallet faktisk . Se for dere en mye mer voldeligere versjon av "Grease" uten all musikal aktene .
I tillegg så er filmen fylt med masse kjent musikk fra denne tiden og denne filmen og har mange forskjellige gjengkulturer . Blant annet: hvitinger, svartinger, italienere, chingser(asiatere) om ikke flere som jeg ikke husker . Kul historie med bra dynamikk om man liker filmer med litt brylkrem og blod
american high , living high ganske råe filmer a
Sitat av ravon
american high , living high ganske råe filmer a
Vis hele sitatet...
"American High" heter vel egentlig "Harold & Kumar Go to White Castle"? Eller husker eg totalt feil?

Men den er utrulig bra, ja
Deuces Wild, Med gjenger fra 50 tallet elns...
http://www.imdb.com/title/tt0231448/
Anbefales
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av 2rB
"American High" heter vel egentlig "Harold & Kumar Go to White Castle"? Eller husker eg totalt feil?

Men den er utrulig bra, ja
Vis hele sitatet...
Offtopic:
Sitat av ADVARSEL-STYR-UNNA-FILMEN
- American High eller Harlod & Kumar go to White Castle -
Vis hele sitatet...
Om det er noen personer som IKKE har sett denne filmen enda, så hold dere langt borte fra den.
Det er en katastrofe av en film, med elendige, dårlige og oppbrukte sketcher.
Den har overhodet ikke noe som helst med en så kalt 'gægstah film' eller hood film, what so ever.

Det handler bare (ja, BARE) om at 2 idioter av noen wannabe weedsmokers som har verdens største munchies.
Det er faktisk og det eneste filmen handler om. De skal ha tak i mat - det finnes mat over alt, men de er faen meg så kresne at de bare -må- ha en burger fra White Castle, som da er på andre siden av byen.
Hvor underholdene og morsomt kan dette egentlig bli?
To tullinger - på jakt etter en hamburger. -END-
(Hvis jeg ødelegger gleden av å se filmen for noen nå, så slapp av - dere kommer dere til å takke meg siden, (med mindre du er 14 år).
Filmen er helt klart lagt opp for et publikum med gjenomsnitts alder fra 12-15 år.

Dette er ikke basert -bare- på min menig heller. Vi var 8 stykker som leigde DVD'en da den kom ut for et år, to tilbake. I løpet av filmen gikk èn av dem hjem, èn stakk ned på Statoil for å kjøpe seg mat - der han ble værendes igjen og preika med dama bak kassen.
To av dem sovnet, og resten av oss pinte oss igjenom hele filmen.
Det er og blir blandt den dårligste filmen jeg noen sinne har sett. (sett ferdig i hvertfall)

Det ble en veldig offtopic post, men følte for å måtte advare dere mot filmen. STYR UNNA!

Ellers kunne jeg ha kommet med noen anbefallinger, men så vidt jeg husker - er de filmene jeg vil anbefalle allerede nedført.
Namedrops vil da være unødvendig - ettersom de allerede står på listen.
Sist endret av spQ; 25. september 2006 kl. 09:36.
Sitat av Punisher
Jeg tror du mener filmen "New Jack City" med Wesley Snipes som notorious gangsta boss i en narkoliga som styrer et stort nabolag i New York ved hjelp av narkotikasalg .
Denne filmen kan jeg anbefale . My kjente skuespillere fra 80-tallet til 90-talls tiden .
Vis hele sitatet...
Oops!

New Jack Hustler var en av låtene Ice T hadde med i filmen..
Training Day! Er vel ikke akkurat en direkte "hood film". Men handlingen dreier seg om en snut som er stasjonert i "hooden" osv. Verdt å se.

Sorry hvis noen tok det litt off topic :P hehe
Ville bare legge til Fresh .

Med bla. Samuel L. Jackson.

Mvh Meg.
Big Money Hustlas er jo en ghetto-parodi-ting.

bra formulert handy, bra.
Hustle & Flow.. faktisk meget bra.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Waist Deep, kan også anbeale serien "Oz" ikke så mye hood men handler om livet i fengsel
south central og blodsbånd.
State Property & State Property 2.