Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3324
Har en LG 60LA620V og en Kenwood RA-5000 forsterker som jeg driver å setter opp å får ikke til å spille lyd fra TV'en

Er kobla slik: HDMI fra ARC porten på tv og inn på ARC porten på forsterkern.<

Når jeg kobla til en kabel fra HDMI 4 til HDMI på bærbare pc'en så fikk jeg lyd i det i tillegg til bilde på TV'en. dvs at ARC funker mellom pc og tv via forsterkern.. men ikke faen om det blir lyd på tv'n... eneste jeg kan stille på tv'en er hva slags sound output jeg vil ha og den står på "external device/optical/arc eller noe... og så kan jeg velge mellom AUTO og PCM på tv'en.

når det spiller på tv'en så skal det komme opp ett lite HDMI symbol på forsterkeren og det gjør jeg ikke når jeg switcher over til "TV" på forsterkern, men alt funker når jeg bruker HDMI4 (pc) til og med bildet på tv.

finnes det flere typer HDMI kabel? en spesiell type man skal bruke for at ARC skal funke skikkelig?

finnes det flere typer HDMI kabel? en spesiell type man skal bruke for at ARC skal funke skikkelig?
Sist endret av GT500; 15. oktober 2014 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mellom PC og TV via forsterkeren, dvs du bruker ikke arc, du kobler da til hdmi på forsterker som tar seg av lyd og gir bildet videre til TV. Koble forsterkeren til hdmi 1 på TV og test da.
Trådstarter
Prøvde som du sa og brukte ARC porten på forsterkeren og en hdmi2 på tv, hdmi1 er arc på tv'en.

da ble det som før, jeg fikk pc bildet på tv'en og lyden funker, men fortsatt null lyd på TV..

en kompis av meg sa jeg skulle få tak i en optisk kabel til å ha mellom forsterker og tv
Du skriver jo at du brukte hdmi 2 på TV, jeg spurte om du kunne sette den i hdmi 1 på TV. Har selv lg og bruker arc på den måten. Velger external speakers og pcm.
Du trenger kun 1 kabel mellom forsterker og TV.