Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2630
Heisann freaks! Jeg lurer rett og slett på hvordan det er for en 16-åring å tattovere seg i Danmark? Er det som i Norge atte; Noen steder tillater de det med samtykke fra foresatte, eller er det veldig strengt der nede?

Problemet blir vel forsåvidt at jeg skal nedover med svigers..

Takker for svar på forhånd!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Vent til du er 18!

Hør på en med mange tattoos, som vet hva man snakker om denne gangen!
Uten å svare helt sikker på spørsmålet ditt - tror jeg de er ganske strenge der også. Kan hende de er litt mindre strenge rett over grensa hvis du tar med båt, eksen min tok ihvertfall der i alder av 17.

Forøvrig fraråder jeg deg til å da tattis før du er 18, for da kan fritt velge mellom hvilken som helst artist du vil, og ha en større sjanse for ende opp med ett masterpiece som du kan ha på kroppen for resten av livet.
Sist endret av Trollogi; 31. juli 2014 kl. 21:51.
Det ser ut til at det er 18 på tattovering både i Danmark og Sverige. Uansett alder anbefaler jeg deg ikke å ta tattovering i Danmark, siden det finnes ikke noen godkjenningsordning som gjør at tatoveringsfarger kan inneholde stoffer som er forbudt å bruke i kosmetikk.
Gtx85's Avatar
Trådstarter
Okeeey! Takker for svar og ja, er mye fornuft i det dere sier med at da kan jeg velge hvem artist jeg vil/kanskje vil ha noe annet da, osv!
Alkoholisert gamer
Som alle andre sier, vent til du er 18..

Uten å vite noe med sikkerhet, så jeg på ett program om tatoveringssjapper i danmark, og de sa at aldersgrensen er 18 der og..

Offtopic: Jeg tok tattovering som 17 år på fylla i tyskland, og for å si det sånn.. Profilbildet ditt er tattoveringa mi...
Da jeg var 16 var vi på klassetur i Gøteborg.

Hadde planer om å ta tattovering da vi var der. Heldigvis ble det ikke noe av.

Og det er jeg SYKT glad for den dag i dag (hadde tenkt å ta tommy&tigeren) på armen.

Gjør deg selv en tjeneste, VENT =)

Det du liker i dag som 16 åring, er mest sannsynligvis ikke noe som vil være like kult senere.

Man tror man er veldig voksen når man er 16, hehe men det er man ikke.

Vet at dette er litt klisje osv å si, men det stemmer på en såkalt prikk.
Jeg SKULLE også ha når jeg var 16. Utrolig glad for at jeg drøyet det.
"Øko-Terrorist"
Jeg var alltid motsatt av de fleste her virker det som, skulle aldri ha tattovering eller piercing, før jeg i den nette alder av 27 fant ut at tattovering, jo det måtte jeg ha, er jo et flott minne fra tiden til sjøs.

Men som de andre her inne sier, vent til du er blitt 18, da kan du velge og vrake i artister, de fleste som gir tattoveringer til folk under 18 er folk som for det meste kun er interressert i pengene dine, og egentlig driter i hvor bra jobb de gjør.
Det er gjerne de samme folka som tar snarveier der de kan, både på utstyr og jobben de gjør.
Sist endret av tr80r; 1. august 2014 kl. 12:29.
Jeg bestemte meg for hvilken tatovering jeg skulle ha som 16-åring, men venta til jeg var 18, og det er jeg glad for i ettertid! Jeg tok den samme tatoveringen, for da hadde jeg jo allerede hatt lyst på den i to år, og siden det er en tatovering som betyr mye for meg, angrer jeg ikke et sekund. Som 16-åring derimot, kunne jeg ikke vite det, så jeg anbefaler deg å tenke LENGE på om du vil ha den tatoveringen, og å velge ut et studio som du har sjekka ut en del på forhånd.