Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 783
Har en gammel WD Elements 1TB harddisk som er nesten full av filmer og serier som sluttet å virke som den skulle her om dagen, den var da koblet til usb porten på TVen og ville ikke finne noen filer så jeg kobla den til PC'en og jeg hørte den starte slik den skal, lampa lyser og ingen ulyder...

Problemet er at når jeg går inn på "Computer" så kommer den ikke opp i det hele tatt, når jeg går inn på device manager så finner den disken. prøvde å slette drivern og koble den fra og til men funka ikke.

åpnet computer management og trykte på disk management for å prøve å gi den en "bokstav" om dere skjønner, funka ikke det heller.

Har googla endel men får det rett og slett ikke til....


EDIT: googla "overfilled external hard drive" og da dukka opp nettopp problemet mitt, kan huske at den var så og si full når den sluttet å funke..
Sist endret av GT500; 16. desember 2013 kl. 01:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av GT500 Vis innlegg

EDIT: googla "overfilled external hard drive" og da dukka opp nettopp problemet mitt, kan huske at den var så og si full når den sluttet å funke..
Vis hele sitatet...
Det er garantert urelatert til det.

Demonter den, plugg disken rett i pcen og prøv igjen. Det er ikkje ukjent at USB-bridge tryner før resten. Det er standard S-ATA-disk inni kabinettet. Om det ikkje funker, så er det verre.
Trådstarter
Trenger jeg noe ekstra for å gjøre det? eller er det bare å plukke ut å montere i pc'en?
Sitat av GT500 Vis innlegg
Trenger jeg noe ekstra for å gjøre det? eller er det bare å plukke ut å montere i pc'en?
Vis hele sitatet...
Du trenger kun en sata kabel, noe som du kanskje har liggende et eller annet sted i huset. ta av kabinettdøren på PC-en din og ta en kikk inni for å se hvordan harddisken du allerede har der inne er montert. Er du usikker ås ta en titt på youtube.
Trådstarter
Ja vi får se i morgen, akkurat nå finner jeg ikke lite nok skrujern for å få ut dritten ;D