Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1847
Hei.

Har problemer med å få RDP til å fungere smooth til min PC hjemme.

Har prøvd å remote fra 2 forskjellige nettverk med 2 forskjellige maskiner.
Det ene nettverket er et 100Mbits fibernett - det andre er ADSL på 14,9/0,87Mbit.

På begge de 2 forskjellige maskinene/nettverkene er forbindelsen mot min maskin dårlig.
Når jeg sier dårlig mener jeg at det tar lang tid fra jeg trykker på noe til maskinen reagerer og innlasting av grafikk går tregt.
Eks: trykker jeg på startmenyen laster den linje for linje (se for deg du skal laste inn et bilde fra nett med dårlig hastighet, så kommer kun deler av bildet om gangen).

På lokasjonen hvor min maskin står er det en 50Mbits fiberlinje, med kun min maskin tilknyttet. Hastighetstest sier 6ms.

Har tidligere aldri hatt noe problem med RDP til denne maskinen på nettet den er tilknyttet fra 100Mbits fiberen.
Har også prøvd teamviewer bare for å se om det er noen forbedring - det er det ikke.

Har selvfølgelig prøvd omstart av router/maskin/fiberconverter på lokasjon hvor min PC er tilknyttet.
Har forsøkt omstart av maskin på 100Mbit fiberlinje, begge uten hell.
Remote mot andre lokasjoner fra 100Mbit fiberlinje fungerer uten problemer.

Noen som har noen tips/forslag til hva jeg kan gjøre for at RDP igjen skal fungere som en drøm?
Er ufattelig irriterende å ikke kunne få utført enkle oppgaver remote.

Takk på forhånd.

Junk.
Skal kunne stille inn oppkoblingshastighet i RDP-innstillingene.

Edit: på maskinen du kobler til fra.
Sist endret av PiGmeNt-; 2. august 2013 kl. 18:48. Grunn: Presisering
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du prøvd å pinge remote? Har du kjørt hastighetstester mot remote? Begge er essensiell info.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Skal kunne stille inn oppkoblingshastighet i RDP-innstillingene.

Edit: på maskinen du kobler til fra.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å stille på disse instillingene, men ingenting hjelper.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du prøvd å pinge remote? Har du kjørt hastighetstester mot remote? Begge er essensiell info.
Vis hele sitatet...
Pinget fra ADSL linjen mot min maskin på fiberlinjen:

Pinger xxx.xxx.xxx.xxx med 32 byte data:
Ping-statistikker for xxx.xxx.xxx.xxx:
Pakker: sendt = 53, mottatt = 53, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
minimum = 23ms, maksimum = 39ms, gjennomsnittlig = 27ms


&

Pinger xxx.xxx.xxx.xxx med 1500 byte data:
Ping-statistikker for xxx.xxx.xxx.xxx:
Pakker: sendt = 56, mottatt = 56, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
minimum = 39ms, maksimum = 49ms, gjennomsnittlig = 42ms



Hvordan kjører jeg hastighetstester mot remote?
Sikkerhetsklarert
Sitat av junkpal Vis innlegg
Har prøvd å stille på disse instillingene, men ingenting hjelper.



Pinget fra ADSL linjen mot min maskin på fiberlinjen:

Hvordan kjører jeg hastighetstester mot remote?
Vis hele sitatet...
Ping så normalt ut.
Hva slags bitrate kjører du på skjerm (settes i rdp klient)

Hastighet kan du teste f.eks ved copy/paste inn i rdp sesjon. Med win7 eller nyere så vises overføringshastighet.

Har du forsøkt med en annen type klient? F.eks itap? Send meg gjerne ip så kan jeg forsøke fra ipad. Trenger ikke user/pw for å se om det flyter greit.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Ping så normalt ut.
Hva slags bitrate kjører du på skjerm (settes i rdp klient)

Hastighet kan du teste f.eks ved copy/paste inn i rdp sesjon. Med win7 eller nyere så vises overføringshastighet.

Har du forsøkt med en annen type klient? F.eks itap? Send meg gjerne ip så kan jeg forsøke fra ipad. Trenger ikke user/pw for å se om det flyter greit.
Vis hele sitatet...
Kjører normalt 32 bit, men prøvde med 15 bit. Det ble bedre, men ikke bra.
Har kjørt på 32 bit uten problemer tidligere.

Kjører Win7 på begge maskinene, men kunne ikke se noe overføringshastighet.

Prøvde å kjøre remote via 2x på iPad fra nettet som jeg prøver å remote med PC fra - den omgjør menyene til WinXP, var bedre respons, men fortsatt ikke bra.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Selv sitter jeg med remote desktop fra site 1 -> site 2 her nå (40\20 VDSL på site 1, 25\1 kabelmodem på site to) og det opererer sømløst.

Overføringshastighet mellom site 1 -> site 2 ser ut til å være 4Mbps
Latency er average på 82ms.

Så hvorfor du opplever de ytelsesproblemene du sier du har er forbi min fatteevne (jeg opplever den typen latency når jeg sitter på mobilt bredbånd og havner på edge \ 3g med litt pakketap mot jumpstation min.

Jeg bruker utelukkende mstsc for dette.

Settings er 32bit, fullscreen, drar med meg disker, smartkort og printere, persistent bitmap caching
Sist endret av AtXbYeA; 2. august 2013 kl. 21:07.
Dette kommer ikke til å løse problemet, men jeg vil gjerne ha et output av traceroute fra s1 til s2.

Fyr opp cmd.
tracert ip til ekstern pc
Sist endret av Rusmisbrukeren; 3. august 2013 kl. 00:42.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Selv sitter jeg med remote desktop fra site 1 -> site 2 her nå (40\20 VDSL på site 1, 25\1 kabelmodem på site to) og det opererer sømløst........
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner ikke hvorfor det er slik det er.
Det er det som er så frustrerende - hvertfall mtp. at det har fungert utmerket før.
Har satt routeren min tilbake til frabrikkinstillinger også - for å utelukke feil i konfig/oppheng.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dette kommer ikke til å løse problemet, men jeg vil gjerne ha et output av traceroute fra s1 til s2.

Fyr opp cmd.
tracert ip til ekstern pc
Vis hele sitatet...
Har kjørt trace både mot og fra nettet PC'n er terminert på, kan ikke se noe som tyder på noe galt der.
Ikke unormalt mange hopp eller treg svartid.
Sikkerhetsklarert
Nettverket ditt virker jo som at fungerer greit i begge ender, så det tyder jo på noe i software/konfig.
Hvilken versjon av rdp klient/server kjører du? Hvilket os.

Du skriver at teamviewer også oppførte seg like tregt, og da lurer jeg på om det kan være no bug med et av nettverkskortene, eller router/modem i en av endene?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Nettverket ditt virker jo som at fungerer greit i begge ender, så det tyder jo på noe i software/konfig.
Hvilken versjon av rdp klient/server kjører du? Hvilket os.

Du skriver at teamviewer også oppførte seg like tregt, og da lurer jeg på om det kan være no bug med et av nettverkskortene, eller router/modem i en av endene?
Vis hele sitatet...
Bruker W7 som nevnt tidligere.
RDP versjon 6.1.7601

Det hade vært rart om det skulle være feil på router/pc på begge stedene jeg prøver remote fra.
Hvertfall når jeg vet at remote fra 100Mbits fiberlinjen fungerer normalt til andre lokasjoner.

Det kan jo alltids være noe galt med router/nettverkskort på lokasjonen jeg prøver å remote til, men.
Skal se om jeg kan få koblet en annen PC til routeren min for å se om det funker bedre.
Dersom det ikke fungerer noe bedre så kan jeg alltids prøve å kjøre PC'n rett i fiberkonverteren.

Noen som har noen andre tips?
▼ ... over en uke senere ... ▼
junkpal's Avatar
Trådstarter
Har forresten også prøvd følgende:
  1. netsh interface tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted
  2. netsh interface tcp set global rss=disabled
  3. DisableTaskOffload
  4. Oppdatere driveren til nettverkskortet til den nyeste versjonen.
  5. Prøvd annen router.

Alt uten hell, desverre.
Sist endret av junkpal; 13. august 2013 kl. 17:55.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ville testet en random maskin rett i denne maskinen du RDPer mot med statiske adresser og sett hva som skjedde.

Dette er helt ulogisk.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg ville testet en random maskin rett i denne maskinen du RDPer mot med statiske adresser og sett hva som skjedde.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av junkpal Vis innlegg
Kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Ta en maskin, koble den fysisk i maskinen du sliter med RDP mot, sett statiske adresser på begge to, ta RDP fra x -> y.

Så utelukker du alle problemer på maskinen lokalt.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ta en maskin, koble den fysisk i maskinen du sliter med RDP mot, sett statiske adresser på begge to, ta RDP fra x -> y.

Så utelukker du alle problemer på maskinen lokalt.
Vis hele sitatet...
Skal få skaffa meg en kryssa kabel for å teste.
Takk for tipset
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av junkpal Vis innlegg
Skal få skaffa meg en kryssa kabel for å teste.
Takk for tipset
Vis hele sitatet...
Krysset kabel har da vært unødvendige i over 10 år for slike operasjoner, sist jeg så et nettverkskort som ikke støttet MDIX var en gang i 2001.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Krysset kabel har da vært unødvendige i over 10 år for slike operasjoner, sist jeg så et nettverkskort som ikke støttet MDIX var en gang i 2001.
Vis hele sitatet...
Prøvde med vanelig ethernetkabel mellom 2 maskiner.

Fungerte først ikke å telnete, så jeg ble litt skeptisk og valgte å besøke Control Panel\System and Security\System -> Remote Settings.
Ser da en warning om at jeg må gjøre endringer i brannmuren for å tillate Remote Desktop. Trodde ikke det var blokkert og at jeg hadde tillatt det.
Gikk inn og la til unntak.

Fjernet kabelen mellom de 2 maskinene og prøvde begge på samme nett.
Fungerte da mye bedre enn det har gjort i det siste.

Syntes fortsatt det er litt slow, men major difference fra hvordan det var for 30 minutter siden.
Hadde nok tatt litt tid før jeg hadde kommet på å sjekke brannmuren da jeg trodde jeg allerede hadde gjort det.
Takk for tipset som ledet meg inn på feilkilden.