Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4683
Hei!

Trenger en eller an form for anonym bankkonto, eller noe i den duren - altså en konto en betaler inn penger til, men ikke vet hvem den tilhører. Har hørt det er så godt som umulig å oppdrive en sik konto, hvertfall her i Norge, men jeg tenkte jeg skulle lufte spørsmålet for mine kjære med-freaks.
På forhånd takk!
Hvis du har mulighet til å få betalt over nett kan du jo bruke Western Union eller noe sånt. Det er jo ganske utbredt blant svindlere.

Om du må ha en norsk bankkonto med et kontonummer tror jeg du kommer til å få et stort problem.
Nei, dette funker nok ikke. Vi har noe som heter formueskatt og sånt i Norge, som gjør at skulte kontoer ikke er optimalt for staten sin del da alle hadde hatt store verdier stående på slike kontoer.
Om du vil ha en skjult konto så er SpendOn det nærmeste du kommer.

Jeg hører at Cayman øyene også er flott.
Prøv PayPal Kanskje det er det du ser etter.
Western Union er en mulighet, ja. Hadde det bare vært mulig å få penger INN på et SpendOn-kort, så hadde dette vært optimalt...

EDIT: Hva med offshore-konti? Er disse skjult og 100% anonyme, eller er det en smal sak for staten å finne ut hvem som er oppført som eier osv?
Sist endret av pondelover; 14. november 2012 kl. 16:49.
I Norge er det helt umulig.
Men i utlandet vil det være mulig å ordne. Men det er jo risiko forbundet med slike kontoer. Blir du tatt blir det straff, og når du skal sette opp slike kontoer risikerer du jo å treffe en kriminell mr-fix-it-man som lopper deg for alle penga dine.

Men det skal la seg gjøre å sette opp konto på feks et firma i et skatteparadis også kan du bruke firmakort for å få tilgang til penga. Vær dog forsiktig med å bruke slike kort innenlands i norge da staten flagger utenlandske kort for å ta skattesnyltere.
Western Union er ikke den beste muligheten, fordi at etter andre ut/inn betaling så krever de at du tar bilde av ID og pass for at du skal kunne motte/sende mere penger.. Så der har du jo en stopper da
Så om jeg feks registrerer et firma i noen andres navn og få kredittkort knyttet opp til frimaets konto, kan jeg da bruke kortet risiko-fritt andre steder i verden enn Norge?
Og hvis jeg registrerer et firma og bruker denne kontoen til en eller annen slags form for lyssky aktivitet, kan jeg regne med at onkel blå står på døra ila de nærmeste dagene?
Beklager teite spørsmål, men er meget vitebegjærlig på dette området!
Jeg tror jeg vil anbefale deg å lage en paypal konto. For du kan sende så mye du vil ifra paypal uten å være registrert der inne. Lag en boo.bus person og lat som du er noen du ikke er, finn opp et navn å kos deg. Eneste negative med paypal er at hvis du ikke verifiserer paypalen din, så kan du ikke "ta ut" de pengene du har på paypal konto over til din egen konto uten å måtte verifisere med noe greier i posten og slikt.
Ja, har vært borti paypal før, trengte dog ikke å gjøre noe mer enn å sende inn bilde av gyldig legitimasjon (riktignok er dette et par år siden). Trodde også paypal hadde en form for rollback?
Noen som vet noe angående offshore-konti?

Takker forresten for svar! Mye bra her, keep'em coming :-)
Ja, har vært borti paypal før, trengte dog ikke å gjøre noe mer enn å sende inn bilde av gyldig legitimasjon (riktignok er dette et par år siden).
Vis hele sitatet...
Da er jo paypal det du leter etter da? Det er jo helt anonymt.
Hva med Bitcoin?
Opplever at det er mye stressreltaerte issues i sammenheng med paypal, hvertfall om du skal bruke kontoen til lyssky aktivitet.

Ta dette scenarioet som et eksempel:

Frode ønsker å kjøpe en iPhone 4s, blir kontaktet av kjøper.
Frode synes tilbudet virker stumlerende og slår til.
Hvordan går man da fram? Penge blir betalt til paypal-konto? Men blir de ikke fryst av paypal hvis det e rmistanke om noe kriminiminelt?
Sitat av pondelover Vis innlegg
Noen som vet noe angående offshore-konti?
Vis hele sitatet...
Noe, men er de noe konkret du lurer på?
Du får jo svar på mye om du ser på http://en.wikipedia.org/wiki/Offshore_bank
Og så kan jeg jo legge ved en link til:
http://www.wikihow.com/Open-a-Bank-A...Cayman-Islands

De fleste offshore-banker har mer enn nok informasjon på sine hjemmesider om hvordan man går fram for å åpne kontoer. Eventuelt så kan du jo bare sende dem en mail.
Ser på nettsidene til en offshore-bank i Andorra nå: Samme fremgangsmetode som hos paypal, en scanner inn godkjent ID og vedlegger dette på mail, og får senere tilsendt kort osv til registrert bostedsadresse. Er det da mulighet for å redigere personen på feks photoshop for så å opprette en falsk postkasse?? Tviler på at en bank nede i Andorra har innsyn i det norske folkeregisteret. Eller tar jeg feil?
http://www.jagland.net/

Fin blogg om det å lure unna penger, helt lovlig.
Det er en side på deep web hvor du kan kjøpe helt anonyme bankkontoer knyttet opp til IBAN, nettbank og VISA
ikke helt hva du leter etter, men Entropay er et amerikans opplegg der du kan få både ekte og virtuell anonyme bankkort. Eier av kortet når du betaler vil være "entropay user", men det er dog du som vil eie kontoen.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
ikke helt hva du leter etter, men Entropay er et amerikans opplegg der du kan få både ekte og virtuell anonyme bankkort. Eier av kortet når du betaler vil være "entropay user", men det er dog du som vil eie kontoen.
Vis hele sitatet...

Ja og akkurat det at en eier kontoen hos entropay gjør at norske myndigheter vil ha en veldig enkel jobb med å spore den kontoen til deg om det utenlandske kortet blir hyppig brukt innenlands. En helt annen ting er jo at per tiden er det kun virtuelle kort hos Entropay og tror det har vært slik i over et halvt år nå. Altså ingen mulighet til å få ekte kort eller plastic mastercard som de selv omtaler det for tiden.

Om noen har penger som må sluses inn tror jeg nok andre kanaler må brukes. Har tittet litt kjapt på den jagland.net siden som ble linket til tidligere i tråden og det ser ut som om det er mange tips om emnet på den siden, selv om det virker som det har vært lav aktivitet siden 2010.
Forsøk å les der kanskje det dukker opp gode tips?
Sist endret av ompapa; 15. november 2012 kl. 10:37.
Ikke sett inn noe på kontoer, gjem pengene godt en tørr og varm plass og ta de frem når du trenger dem

Har brent meg på å sette inn penger på konto og det er ikke morro når du sitter i avhør og purken har utskrifter fra alle dine kontoer
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Ikke sett inn noe på kontoer, gjem pengene godt en tørr og varm plass og ta de frem når du trenger dem

Har brent meg på å sette inn penger på konto og det er ikke morro når du sitter i avhør og purken har utskrifter fra alle dine kontoer
Vis hele sitatet...

Ja det var jo derfor ts ønsket info om en anonym konto. Altså konto som ikke kan knyttes til hans navn.
Hva men å kjøpe edelstener, gull, kunst og slikt med svarte penger? Bør jo være mulig å få gull og edelstener uten masse stress men konto, overføringer og slikt?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja og akkurat det at en eier kontoen hos entropay gjør at norske myndigheter vil ha en veldig enkel jobb med å spore den kontoen til deg om det utenlandske kortet blir hyppig brukt innenlands. En helt annen ting er jo at per tiden er det kun virtuelle kort hos Entropay og tror det har vært slik i over et halvt år nå. Altså ingen mulighet til å få ekte kort eller plastic mastercard som de selv omtaler det for tiden.

Om noen har penger som må sluses inn tror jeg nok andre kanaler må brukes. Har tittet litt kjapt på den jagland.net siden som ble linket til tidligere i tråden og det ser ut som om det er mange tips om emnet på den siden, selv om det virker som det har vært lav aktivitet siden 2010.
Forsøk å les der kanskje det dukker opp gode tips?
Vis hele sitatet...
Det er vel lav aktivitet fordi han er ferdig med oppsettet, vil jeg tro.
Han på den jagland bloggen har ikke laget seg en anonym konto, men han satser på at myndighetene ikke vil be om innsyn, noe som kan gå bra dersom han aldri sender penger til eller fra sin konto, logger inn via vpn osv.

Det finnes ingen anonym konto i dag, skal du ha det må du bli kriminell, dvs forfalske id eller betale stråmenn for å sette konto i deres navn. Dessverre. Det nærmeste du kommer en anonym konto er bitcoin.
Men hvor sikkert er det å opprette selskap og kontoer via stråmenn?
Vet at det er flere selskaper som driver med dette, også advokater og den slags som lar deg etablere selskap i gunstige skatteparadiser og der advokatene setter opp stråmenn som eiere.

Kan man stole på at advokatene og stråmennene ikke stjeler penga? Hvordan kan man sikre seg reel disposisjon over kontoer, midler og samtidig være trygg på at det ikke blir tatt opp gjeld i selskapet som stråmenn betjener? Kan man gjøre avtaler med banken om at ingen andre enn seg selv skal ha tilgang til feks kodebrikker og det en trenger for å ta ut penger fra kontoene?
Jeg snakket med en tilbyder av slike selskap for en tid tilbake og da fikk jeg beskjed om at jeg selv skulle opprette bank kontoen, dvs laste opp dokumenter som beviser at firma er stiftet, kopi av pass osv. Etterpå ville jeg få tilsendt koder. Altså vil ikke stråmenn få vite dette ettersom jeg forstod. Men igjen, hvorvidt man kan stole på det ? tror nok man aldri bør la for mye penger stå offshore uansett, da tror jeg det er tryggere å overføre pengene fra offshore konto og inn på bitcoin. Det er også kommet så langt per i dag at selv offshore banker i skatteparadiser krever at du forklarer hva du bruker penger på, og presset blir ikke mindre for å si det mildt. Så om noen år spørs det om det ikke er slutt på hele greia. I hvertfall for alle som ikke har fått åpnet seg konto/firma enda.
Ja det blir uten tvil vanskeligere klima for de som ønsker å unngå statens klamme hånd.

Men hvordan er det i handel med verdipapirer? Vet jo at vi i Norge har feks aksjonærregister slik at det er oversikt over alle som eier aksjer i børsnoterte selskaper. Men er det mulig å eie aksjer uten å dukke opp på slike lister? Kan en eie en aksjepost via sin advokat i Sveits eller revisor på Malta uten sitt eget navn vil vises i noen offentlige registre?

Eller hva med opsjoner? Kan en drive handel med opsjoner uten å vise sitt sanne ansikt? Tenker også her på muligheten til å handle via stråmenn.

TrustBuddy fikk pes i Norge grunnet våre strenge regler til bankvirksomhet. Og grunnet vårt regelverk ville TrustBuddy regnes som bank og måtte forholdt seg til Norske finansregler. Men kunne man feks startet utlånsvirksomhet i Sverige uten å bli regnet som bank, altså med mindre offentlig innsyn og høye og drøye renter og gebyrer? Og ville da Svenske myndigheter krevd at man leverte årsregnskap eller krevd et registrert foretak for å å drive utlån? Eller kunne en bare gjort det uten å bryte loven, litt i samme gate som trustbuddy bare mye mindre skala? Færre utlån men litt større beløp?

Det er jo ingen poeng å bruke tid og energi på å tenke ut en måte å komme seg delvis over til vår svarte økonomi om en ikke skal klare å gjøre noe mer med de svarte pengene enn å bruke de svarte pengene på brennevin og horer. Om en må holde disse pengene helt utenfor systemet og heller ikke skal klare å tjene noe rente på disse pengene grunnet statens klamme hånd så får jeg vel heller gi opp den tanken og ta hatten av for staten....... og allerede før jeg har klart å bli en del av den svarte økonomien. Minstekravet til svarte penger må jo være at man kan forvalte de slik at de kaster av seg minst det samme som inflasjonen slik at de ikke taper verdi over tid.
Sist endret av ompapa; 24. november 2012 kl. 13:24.