Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2214
Det er en selger som selger ny MSI GE60K på QXL til 7999

Intel Core i7-3630QM
8 GB DDR3
750 GB 7200 RPM
nVidia GeForce GTX 660M (2 GB GDDR5)
15.6 inch WUXGA (1920x1080) Full HD LED

Er dette bra for prisen? eller er det noe bedre til denne prisen?

Han har også en modell med 650M og i5-3210M til 6999.

Hvilken ville du valgt? Pris vs performance
Ny eller brukt?
Ny uåpnet
Sjekk at den leveres med nordisk tastatur, syns dette var litt vell billig til å være i ubrukt stand og med norsk tastatur...
Sitat av BareAnders Vis innlegg
Sjekk at den leveres med nordisk tastatur, syns dette var litt vell billig til å være i ubrukt stand og med norsk tastatur...
Vis hele sitatet...
"Keyboard by SteelSeries 103 keys"

sier meg ingenting, skal sjekke med selger. Bryr meg ikke om det er norsk tastatur forresten da jeg har brukt amerikansk tastatur i 3 år uten øæå tegnene, men ser aldri på tastatuer når jeg skriver uansett.

Hvilken av de 2 modellene ville dere valgt da?
Sist endret av Litago1; 14. august 2012 kl. 11:48.
Ser aldri på tastaturet selv, men føler meg avhengig av de av ren vane. Hvis den ikke er kjøpt i Norge får du heller ikke den norske reklamasjonsretten, tror jeg.

"Laptoppen sendes med Fed Ex eller DHL service fra Thailand." Kommer nok ikke med norsk tastatur.

EDIT: La til den siste linjen-
Sist endret av BareAnders; 14. august 2012 kl. 11:51.
Sitat av BareAnders Vis innlegg
Ser aldri på tastaturet selv, men føler meg avhengig av de av ren vane. Hvis den ikke er kjøpt i Norge får du heller ikke den norske reklamasjonsretten, tror jeg
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer men den har 2 års Garanti hos MSI da men vet ikke hvordan garanti osv fungerer da jeg aldri har brukt det og bryter som regel garantien første dagen jeg får nye laptopper ved og åpne den og bytte kjøle pasta, overklokke osv.
Da syns jeg du burde gå for den!
Jeg ville nok heller kjøpt meg en ny :P Kjøpte denne for noen dager siden:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752526#extra kosta 7200,- og funker veldig bra foreløbig. Valgte Laptop pga av dårlig plass ellers hadde jeg gått for stasjonær. Skal man ha laptop til gaming er det viktig med god kjøling og jeg synes asus er flinke på det området. Spiller d3, skyrim og mw3 på høy grafikk og det går sådet suser :P
Tror jeg skal det, da var det bare og så solgt min gamle Kushan fra multicom med 8800GTX :=) den begynner og dra på årene.

Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Jeg ville nok heller kjøpt meg en ny :P Kjøpte denne for noen dager siden:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752526#extra kosta 7200,- og funker veldig bra foreløbig. Valgte Laptop pga av dårlig plass ellers hadde jeg gått for stasjonær. Skal man ha laptop til gaming er det viktig med god kjøling og jeg synes asus er flinke på det området. Spiller d3, skyrim og mw3 på høy grafikk og det går sådet suser :P
Vis hele sitatet...
nice men den er langt ifra så bra som de 2 på QXL + at de også er nye rett fra butikk. Må minst ha 650M da jeg skal oppgradere fra 8800M GTX, men det stemmer at Asus er bra på kjøling :=)
Sist endret av Litago1; 14. august 2012 kl. 12:00.
hehe uansett ikke få deg HP. Har hat to stk og de høres ut som helikoptre og de blir så varme at man kan steikebacon på de :P lykketil
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
hehe uansett ikke få deg HP. Har hat to stk og de høres ut som helikoptre og de blir så varme at man kan steikebacon på de :P lykketil
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en HP Dv7 eller noe den daua veldig fort og var sykt overpriset så det er riktig det :P

Men gutta 650m med i5 til 6999 eller 660m med i7 til 7999?
Ville gått or i7 da den er quad core og i5 er dual core, om jeg ikke tar helt feil.

Uansett ikke så farlig om pcen ikke har norsk tastatur, norsk språk er nok inkludert i windows og det er lett å bytte til, eneste forskjell er at æøå ikke vil synes på tastaturet men vil se ut som andre tegn.
MSI har vell ikke den beste kjølingen, men det sagt så ser jeg absolutt ikke noe problem me dette.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Den er billig ift. ytelse, absolutt!

Men, jeg kan ikke si veldig mye positivt om MSi sine laptopper. Greit, min overlevde en stor kopp med te utover hele seg og innmaten, så spruten sto ut fra vifta.

Den overlevde nok ene og alene fordi den skjeldent likte seg under 100 grader....

Den ble sinnsykt varm, og klokket seg titt og ofte ned pga varme, så spillene mine lagget.

Vet ikke hvordan denne er, men sjekk opp hvordan den er på temps etc.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ville gått or i7 da den er quad core og i5 er dual core, om jeg ikke tar helt feil.

Uansett ikke så farlig om pcen ikke har norsk tastatur, norsk språk er nok inkludert i windows og det er lett å bytte til, eneste forskjell er at æøå ikke vil synes på tastaturet men vil se ut som andre tegn.
Vis hele sitatet...
kjører på med den til 7999 da virka ganske solid og grei, snakket med en kompis som har en litt eldre MSI gaming laptop og han er hvertfall fornøyd med sin.

Må bare vente på penger nå

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Den er billig ift. ytelse, absolutt!

Men, jeg kan ikke si veldig mye positivt om MSi sine laptopper. Greit, min overlevde en stor kopp med te utover hele seg og innmaten, så spruten sto ut fra vifta.

Den overlevde nok ene og alene fordi den skjeldent likte seg under 100 grader....

Den ble sinnsykt varm, og klokket seg titt og ofte ned pga varme, så spillene mine lagget.

Vet ikke hvordan denne er, men sjekk opp hvordan den er på temps etc.
Vis hele sitatet...
Har alrede sjekket med andre MSI modeller og kompissen min sin, han har byttet kjøle pasta og kan overklokke sitt 5870m uten at det blir for varmt o0g nedklokker seg. Det er sikkert den orginale pastaen som er dritt. LOL anngående te utover laptoppen da er den solid nok for meg!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Selvfølgelig har jeg byttet kjølepasta. Gjort det 15 - 20 ganger på den latoppen.Det var en elendig laptop, enkelt og greit.

Dette var forøvrig noe nyere maskin,

Msi GT683r.

I7 - Husker ikke resten men var en 2.2 Ghz
GTX560M
8GB ram

KUN skjermkortet som slet med varme.
Løsningen min ble å skru opp bunnen, sette den på høykant og sette en diger bordvfite inntil.

Et 5870m er noget utdatert, og da er laptopen deretter, så har hendt masse på markedet siden sist gang

Ta deg en GRUNDIG Google runde, og se hva du finner av snusk.
Sist endret av CHillZoNE; 14. august 2012 kl. 13:01.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Selvfølgelig har jeg byttet kjølepasta. Gjort det 15 - 20 ganger på den latoppen.Det var en elendig laptop, enkelt og greit.

Dette var forøvrig noe nyere maskin,

Msi GT683r.

I7 - Husker ikke resten men var en 2.2 Ghz
GTX560M
8GB ram

KUN skjermkortet som slet med varme.
Løsningen min ble å skru opp bunnen, sette den på høykant og sette en diger bordvfite inntil.

Et 5870m er noget utdatert, og da er laptopen deretter, så har hendt masse på markedet siden sist gang

Ta deg en GRUNDIG Google runde, og se hva du finner av snusk.
Vis hele sitatet...
hehe skal se rundt, men er ganske sikker på det blir den fra MSI, har en coolermaster laptop kjøler jeg bruker også med 2 120mm vifter + ny kjøle pasta. Det burde funke til og kunne game bra.

Skal kanskje vente litt til jeg finner en review av denne laptoppen og se hva dem skriver der om temps.
Du bør passe på at han fikser MVA og sånt, hvis ikke koster den plutselig 10000 istedenfor
Sist endret av BaconWeed; 15. august 2012 kl. 11:46.