Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4567
Har lenge lekt med denne tanken, ganske sikker på at flere her inne har tenkt tanken. Tenk om det hadde vært mulig å reise langt tilbake i tid for å gi bort kunnskap og erfaringer slik at mennesket nå til dags ville vært mye lenger enn der vi er i dag. Tenk teknologi? Forskning? Hvordan mysterier og forbrytelser kunne blitt oppklart og ja lista er lang. Dette er et veldig spennende tema, og kan ikke tenke meg å ta det opp på et annent forum.

Så nå vil jeg høre fra dere freaks!

La oss gå utifra at det fantes en metode, altså å reise frem eller tilbake i tid.

1. Hvor ville du dratt, årstall, hvorfor?

2. Hva ville du ha gjort når du ankom stedet?

Legg gjerne til mer informasjon som foreksempel: Ville du dratt i klærene du har på deg nå?


Heartslava!
1. Ville bare dratt til 2009 og kjøpt aksjer i Apple Inc. for alt jeg kunne oppdrive av penger
Sitat av macty Vis innlegg
1. Ville bare dratt til 2009 og kjøpt aksjer i Apple Inc. for alt jeg kunne oppdrive av penger
Vis hele sitatet...
Eeeh, liker eventyrlysten din...

Selv ville jeg reist til vikingtiden og levd som en ekte hedning!
Sitat av heartslava Vis innlegg
Har lenge lekt med denne tanken, ganske sikker på at flere her inne har tenkt tanken. Tenk om det hadde vært mulig å reise langt tilbake i tid for å gi bort kunnskap og erfaringer slik at mennesket nå til dags ville vært mye lenger enn der vi er i dag. Tenk teknologi? Forskning? Hvordan mysterier og forbrytelser kunne blitt oppklart og ja lista er lang. Dette er et veldig spennende tema, og kan ikke tenke meg å ta det opp på et annent forum.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det ville være særlig lurt å dra tilbake i tid å lære bort teknologi, enkelt og greit fordi samfunnet ikke hadde vært klar for det enda.
Menneskeheten hadde fortsatt vært i et primitivt stadie i forhold til idag, og den simple manns sinn hadde brukt teknologien mot seg selv. I verste fall hadde det endt i en atomkrig. Den lange utviklingen har lært oss mye om feiling og konsekvenser. Uten denne lærdommen hadde man fort tatt seg vann over hodet.
Jeg hadde dratt tilbake til Oslo på 60/70-tallet. Vet ikke hvorfor, men har alltid hatt et sterkt ønske om å oppleve Oslo på denne tiden. Hadde vært artig å cruise rundt i mitt nåværende nabolag i en boble 40 år tilbake i tid for å se hvordan ting foregikk, hvilke butikker som var osv. Ikke minst ville jeg tatt en tur med t-banen!

Tror ellers jeg hadde sklidd ganske bra inn slik jeg går kledd nå hvis jeg bare hadde hatt litt mer sleng i de trange buksene mine. Vans Classics er jo som kjent klassikere
Sist endret av knewt_; 5. august 2012 kl. 20:56.
Ville enten tatt en tur til 25-30-35 tallet for å oppleve åssen tiden fra mafiaspillene var, ellers ville jeg dratt til 1980/1990 for å se hvordan hjembyen min og alt så ut.
Sist endret av Bruskork1; 5. august 2012 kl. 21:01.
Jeg ville reist til 2552 for å få med meg en eventuell krig mot Covenant
Lotto, enkelt og greit.
1980, definitivt. Alt var bedre på den tiden enn idag. Fuck the world...
Reist tilbake i tid, tatt med en dings som ville imponert Marilyn Monroe nok til at hun ble med på det ene og det andre
Ville dratt tilbake noen uker/mnd for å tippe lotto og ha sex med meg selv ofc. Sikkert tatt turen til 80tallet også, good times.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
1980, definitivt. Alt var bedre på den tiden enn idag. Fuck the world...
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er lett å tenke slikt. Men hver tidsepoke har sine fordeler og ulemper etter min mening. 80'tallet var ikke så mye bedre, men den hadde klart sin sjarm. Akkurat som 60 og 70 tallet også hadde. Vi hadde f.eks. ikke mobiltelefoner på den tida. Men jeg husker de lange køene på 80' tallet vi hadde foran de røde telefonkioskene.

Jeg ville i såfall dratt frem i tid og sett forbi min tid. Hvordan verden hadde sett ut.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. august 2012 kl. 21:18.
Sitat av Badapple Vis innlegg
Ville dratt tilbake noen uker/mnd for å tippe lotto og ha sex med meg selv ofc. Sikkert tatt turen til 80tallet også, good times.
Vis hele sitatet...
YOU CAN NOT INTERFERE WITH PERSONAL TIMELINE!
Ville dratt tilbake igår å stoppet meg fra å drikke Konjaken!!!!
Sitat av macty Vis innlegg
1. Ville bare dratt til 2009 og kjøpt aksjer i Apple Inc. for alt jeg kunne oppdrive av penger
Vis hele sitatet...
Hvorfor 2009? I 2009 lå Apple på rundt 100$. Da hadde jeg heller reist til 2003 når aksjen lå på rundt 6.50$.
Er det ikke noe drug en kan ta for å reise tilbake eller frem i tid? ;-)
Jeg ville reist tilbake til menneskehetens unge unge barndom. Tilbake da vi alle var nomader. Det finnes en del sagn om at urfolk langt tilbake i tid fikk besøk av aliens som kom og lærte menneskene romskip. Om det vil være mulighet til å reise i tid tror ikke jeg dette er aliens, men oss selv. Jeg ville altså reist tilbake or å fullføre syklusen og lært våre forfedre å dyrke jorda.

edit linje 2: jordbruk ikke romskip :/
Sist endret av PClock; 5. august 2012 kl. 22:09.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Siden du ikke har gitt noen premisser for dette tanke eksperimentet så hadde jeg solgt huset nå og tatt opp så mye gjeld jeg hadde klart, kjøpt gull og dratt tilbake i tid til middelalderen og kronet meg selv som en sol gud. (i det håpet at inflasjonen hadde gjort meg Bill Gates rik)

Hadde pengene strukket til hadde jeg kolonisert afrika.. :P
Ville dratt tilbake til 22.Juli og sabotert båten til Utøya og rapportert om bombebilen i Oslo. VG-overskrift: 17-åring forhindret et terrorangrep
Sist endret av Deximus; 5. august 2012 kl. 22:58.
Hadde akkurat skrevet et lengre prentensiøst innlegg om hvilke kunsteriske begivenheter jeg ville overvært. Men jeg skal spare dere, værsågod. Ha en fin uke
-Rar på fulltid.
Reist tilbake i tid, slik at jeg kunne ha hvert medlem av Freak lengere.
Ville reist tilbake til 0 og fulgt etter Jesus for å få avklart hvor kul han egentlig er.
Å tukle med tidslinjen i stor grad ville jeg prøvd å unngå, men jeg ville nok ha investert noen pengesummer taktisk, ja..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
80tallet, mitt siste dødsønske, alt var bedre på 80tallet, god økonomi, ingen form for lynmeldinger og superhastigheter så man faktisk fikk sjokk når man hørte nyheter dagen etterpå og teknologien hadde utrolige krumspring.
Frem i tid så klart. Nøyaktig årstall er litt vanskelig å oppgi, men et sted mellom år 2100 og 2300 høres bra ut. Innen den tid satser jeg på at mennesket har overvunnet hindringene rundt romkolonisering, og at det finnes flere romstasjoner liknende Stanford torus som man kan bosette seg i. Up, up and away!
Ville reist frem i tid kanskje 500 år og forhåpentligvis havnet i et post-apokalyptisk samfunn. Helst med zombier. Keen på å se hvordan jeg hadde klart meg + at jeg vil splatte zombier.
Kanskje jeg ville reist tilbake ca et år og blåst hodet av en fyr i hvit varebil utenfor regj.kvartalet.
Jeg kunne også tenkt meg og møte Einstein i hans tid.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Jeg ville dratt tilbake til 1960-1980, tatt på meg noen av de gamle hippie-klærne til bestemor, og levd som en ekte hippie

Peace&Love
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Har lenge lekt med tanken om hvordan pappa var på 70-80 tallet...
Sist endret av Nitropop; 6. august 2012 kl. 01:19.
Reist tilbake til 1654 og investert alt jeg kan i Orkla.
Ville reist fram til 2512. For da har de sikkert funnet løsningen på aldringsprosessen. Så kunne jeg leve drittlenge.
ville reist til år 1337
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
ville reist til år 1337
Vis hele sitatet...
ikke år 420 da?
Ville dratt til hjemplassen til mine foreldre for å se hvordan det så ut når de var liten
Sitat av Nitropop Vis innlegg
ikke år 420 da?
Vis hele sitatet...
nei Titegn
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ville dratt til hjemplassen til mine foreldre for å se hvordan det så ut når de var liten
Vis hele sitatet...
Om det ikke har skjedd noen alt for store forandringer på plassen i løpet av årene som har gått (samt at det var en vei som gikk ikke langt fra huset), så er da dette delvis mulig med litt hjelp fra Google.


Fant selv dette stedet da jeg kjedet meg en kveld. Her lekte jeg "hus" blant stråene med naboungene i en alder av ~4 år. Veldig lite jeg husker fra den perioden, men akkurat dette husker jeg. Fant også huset og eiendommen vi bodde på. Moro.
Jeg ville dratt tilbake til tidene hvor mafiaen hadde mer makt i land, ville deretter blitt en av dem med moderne utstyr.
Skulle reist tilbake til tiden Dr. John Stith Pemberton levde og kjøpt oppskriften til Coca-Cola. Skulle hold den for meg selv
Mer cola på meg
Sist endret av karlpistol2; 6. august 2012 kl. 09:53.
Såpekoker av rang
Tja. Kunne vært interessant å dra tilbake for å bevitne hvordan f.eks. Stonehenge ble til.
Ville reist tilbake til siste halvdel av 1800-tallet og vært med på gullrushet og jeg ville ha levd som en vaskeekte Cowboy
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av heartslava Vis innlegg
1. Hvor ville du dratt, årstall, hvorfor?

2. Hva ville du ha gjort når du ankom stedet?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at jeg lager nye tidslinjer for hvert hopp, og at jeg også har mulighet til å bytte mellom disse linjene...

Ville dratt fremover.. tipper 2200.. mest fordi da kanskje man har "evig" liv,
men også fordi da kunne jeg lest i historie bøkene hva som skjedde fra 1990-2013..
lurer på om historie bøkene hovedsaklig tar opp de tinga jeg legger merke til, som terror, krig, terror, sult og terror... og terrorisme så klart..

Hadde også vært utrolig deilig å møte meg selv som 13åring, skulle gitt den gutten så juling,
for så å dra han 3år frem i tid og bytte på å banke 13åringen og 15åringen..
Kan hende jeg hadde gitt meg selv noen gode tips isteden, men tror nå at juling hadde fungert bedre..

Hvis jeg kunne reist frem og ordna meg "evig" liv, for så å reise bakover å leke,
da hadde jeg reist så langt bak jeg kan puste/spise/drikke uten å ta skade av
det også hadde jeg bygd en landsby og forsvart denne frem til homo-sapiens
fant meg.. og da hadde jeg inntatt tronen min som eneveldig hersker over
menneskeheten, og selvfølgelig brukt all tiden min på å forbedre menneskeliv og menneskets fremtid(mens jeg ble behandlet som en gud såklart)..



Da skulle jeg skaffe meg utstyret jeg trenger for å puste/leve, også hadde jeg dratt til før livet oppsto lagt fra meg en bæsj.
Da tror jeg at bakteriene fra bæsjen min hadde utvikla seg til livsformer på linje med mennesker og dinosaurer..
Litt fordi jeg er maktgal og vil være gud, men også fordi det hadde vært interesangt å se vilke livsformer som utviklet seg..
(hadde senere prøvd å bare drepe ett dyr i dinosaurus tiden, for å se hva som skjer)



Her kan jeg skrive evig, dette tenker jeg på nesten hver eneste dag.. så jeg velger å stoppe nå...

Sitat av djrubber Vis innlegg
Reist tilbake i tid, slik at jeg kunne ha hvert medlem av Freak lengere.
Vis hele sitatet...
den var lur... hadde følt meg rimelig kul om jeg hadde hatt registreings dato fra første måned siden var kommet..
Sist endret av Novice; 10. oktober 2012 kl. 02:49.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Ville dratt tilbake til 22.Juli og sabotert båten til Utøya og rapportert om bombebilen i Oslo. VG-overskrift: 17-åring forhindret et terrorangrep
Vis hele sitatet...
Hva med å heller kverke Hitler?
Redde et par titalls millioner istedenfor i underkant av 100?

Evnt kverke både Hitler og sabotere Breivik..
Reist langt frem i tid, lært meg all den moderne fysikken, matematikken, osv, komt tilbake for å vise alt jeg kunne. Den neste Newton!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva med å heller kverke Hitler?
Redde et par titalls millioner istedenfor i underkant av 100?

Evnt kverke både Hitler og sabotere Breivik..
Vis hele sitatet...
hvis man ikke tar forbehold for tidslinjer kan det å reise bakover være skummelt.
tenk om du egentlig bare er født fordi hitler drepte den bestemoren din "burde" gifte seg med...
da dør du :/
Sist endret av Novice; 10. oktober 2012 kl. 02:59.
Sitat av Novice Vis innlegg
hvis man ikke tar forbehold for tidslinjer kan det å reise bakover være skummelt.
tenk om du egentlig bare er født fordi hitler drepte den bestemoren din "burde" gifte seg med...
da dør du :/
Vis hele sitatet...
Ingen som vet hva som skjer.

Hvordan kan jeg for eksempel reise tilbake i tid og drepe min tippoldemor da dette vil resultere i at jeg ikke blir født og da ikke kan reise tilbake i tid og gjennomføre drapet?

Noen sier at det finnes en hittil ukjent naturlov av noe slag som forhindrer oss i å tulle med fortiden, mens andre tror vi vil skape en ny, totalt uavhengig tidslinje så fort noen reiser bakover i tid.

Den siste teorien er vel såvidt jeg husker at det er umulig å reise i tid, men den teorien ødelegger forsåvidt tråden litt.
Sist endret av Bombasa; 10. oktober 2012 kl. 03:11.
Hadde oppsøkt Jesus. Garantert førstevalget mitt.
Hadde straks reist til "ville vesten" men tatt med meg alt jeg kunne av dagens teknologi slik som alt fra værstasjoner til automatvåpen. Tipper det skulle gått rimelig greit å skaffet seg landområder. Men aller først skulle jeg dratt tilbake til dagen føre forrige lottojackpot og levert en korrekt utfylt bong. Etter at jeg hadde fått store landområder i "ville vesten" hadde jeg nok dratt fremover i tid for en stund og da kunne jeg skrive noen ekstremt treffende bøker og ville vært vår tids nye nostradamus. Også skulle jeg reist tilbake til våren 2012 og knullet en dame jeg ble for sjenert til å knulle ennå hun ble med meg hjem for det irriterer meg ennå.
Jeg hadde lett dratt til "romertiden", levd som senator og nytt godt av både orgier og gladiatoroppvisninger!
Som den største landeieren i ville vesten ville det nok blitt mye knulling på alle bordeller, med dong selvsagt.
Tror jeg hadde gjort alle andre nybyggere til mine undersåtter og bare betalt dem nok til at ble avhengig av meg og ikke kunne stikke av men også godt nok til at de hadde et bra liv uten å gjøre opprør.

Men først av alt skulle jeg dratt tilbake til 2005 og skrevet en bok om hvordan AP og SV korrumperer samfunnet vårt og hvor fremtredende nepotismen vil bli i de neste 8 årene.

Etter at jeg ble lei av å være vestkysten og ville vestens eneveldige hersker kunne jeg dratt tilbake til dagens samfunn og nytt godt pengene fra boken jeg skrev og samtidig hatt rykte på meg som for å kunne om fremtiden.
Ville reist et døgn etter at Lotto har blitt trukket ut med evt. Lykketallspott på 192 mill, i dag for så reise tilbake med resultater og levere kupongen før trekning.