Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 711
Vurderer å kjøpe en Boxee Box og en DNS-320 NAS.

Noen som har erfaringer med kombinasjonen av disse?
Hvordan er responstiden og streamingen fra NAS'en til Boxee?

Generelle separate vurderinger av de to produktene er også greit, slik at jeg får et lite inntrykk av hvordan disse "dingsene" fungerer selvstendig.

Noen som har erfaringer?
Helst erfaringer med kombinasjonen av disse, men tar gjerne i mot separate "reviews" også.

Takk på forhånd.
hastigheten på streemingen på utstyret avhenger på hvordan du tenker og koble dette sammen..

jeg anbefaler kablet med cat 6 og en gigabit switch imellom enhetene for best resultat
Har hatt Boxee + NAS i gigabit nettverk i ca en måned nå. Har litt delte meninger men jeg er ellers veldig fornøyd.

Kan starte med alt det positive:
-IMDB score og beskrivelse av alt som blir registrert på Boxee'n

-Den laster ned coverart til det meste

-Autokategorisering og navnendring av filene (filene heter ikke lenger Breaking.Bad.S01.E01.FXG-blablabla.avi, men blir pent sortert etter sesong og episode. Du kan selv velge hvordan du vil sortere det også)

-Nedlasting av undertekster fra opensubtitles (fungerer 80-90% av gangene ut fra det jeg har opplevd)

-Får mer og mer tilknytning til andre tjenester som spotify, online tv (feks revision3 og andre større samlinger), netflix som snart kommer til Norge osv...

-Spiller av nesten alt av filer. Har ennå ikke opplevd noen filer som ikke kan kjøres.

-Null problemer med full HD.

Det negative:
-Det er ennå litt for tregt. Feks; etter å ha stoppet en film tar det 8-10 sekunder å komme tilbake til menyen.

-Nermest avhengig at du har internett på eller så finner den ikke coverart.

-Ikke helt stabilt. Det har hendt at jeg ikke fikk startet den opp, men det løste seg etter litt knoting på nett. Apper som Spotify er ustabilt.

-Den finner det meste men ikke alle filene du har på disken. Det blir litt plagsomt når du må endre navnet på en fil for at den skal finne den.

-Den oppdaterer ikke filmlista / serierlista fortløpende. Dette må du enten gjøre manuellt eller be den om å scanne etter filer hver time eller mer. Den scanner heller ikke mens du feks ser en film.

-Du er avhengig av et godt nettverk og en god NAS eller en rask harddisk for at det skal kjøre optimalt.

-De oppdaterer ikke Boxee så ofte som jeg hadde håpa på.


Jeg klarer fint å se over alt det negative og jeg er egentlig kjempefornøyd med oppsettet. Mye av problemene kommer til å bli løst av fremtidige oppdateringer og jeg vet at Boxee er såpass seriøs slik at den kommer til å vare en god stund fremover. Jeg ville ikke valgt noe annet selv om produktet virker litt halvferdig.

Håper dette hjalp litt.