Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3615
Hei, jeg er på utikk etter nytt anlegg på et mellomstort gutterom. Jeg vil som alle andre ha best mulig til minst pris, og jeg ønsker å ikke bruke alt for mye penger, men blir jeg overbevist bruker jeg opp til 25.000. Cerwin-Vega er noe jeg har ønsket meg lenge så det er det jeg har mest lyst på.
Men hvilke høytalere burde jeg kjøpe!? Jeg har tenkt å bruke høytalerene til Litt tv titting og litt film, men mest for å spille musikk fra pcèn. Hvor burde jeg kjøpe fra? Er Hi-Fi klubben bra? Hvis noen hadde vært veldig snille å hjulpet meg litt hadde jeg blitt veldig takknemlig

Her er noe jeg kunne tenkt meg å kjøpe, men hva trenger jeg av forsterkere osv da?


Beskrivelse Pris

CERWIN-VEGA XLS-28 Høyttalere - 4.496,00


CERWIN-VEGA XLS-6 Høyttalere - 1.796,00


CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler - 1.498,00
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vel, om du vil ha "best mulig" så er ikke Cerwin Vega akkurat veien å gå.
det er greie festhøytalere, men om du vil ha kvalitetslyd så velger du noe annet, f.eks System Audio eller lignende.
Forstår veldig godt hvorfor du vil ha cerwin vega, men det jeg kan si deg er at bassen er det ENESTE "gode" med dem, diskanten og mellomtonen er dårlig. Dette er såkalte "disco" høytalere.
Jeg ville anbefalt deg noe mer av ren lydkvalitet og heller kjøpe deg en heeeeeeftig sub utenom!

Front høytalere: http://www.hifiklubben.no/produkter/...alere_sort.htm

Forsterker:http://www.hifiklubben.no/produkter/...erker_sort.htm
eller: http://www.hifiklubben.no/produkter/...ker_grafit.htm
Sub: http://www.hifiklubben.no/produkter/...oofer_sort.htm

Dette blir da litt over dinpris klasse, men ikke mye.

Ville også anbefalt å kjøpe GODE kabler til både sub og høytalere!

Kos deg!
Sist endret av Laude; 8. mai 2012 kl. 20:24.
Skal du ha cerwin vega så absolutt gå for VF serien mye mer varme og klang nesten så de har hifi kvaliteter. Og i allefall i forhold til XLS serien som er bare bass. For å prøve og eksemplifisere. Dubstep. XLS serien. Rnb, rock, country osv VF serien. Var på hifiklubben og hørte disse mot hverandre på temakvelden og forskjellen var stor.

Vil du ha en veldig god allrounder så hører du på somnium sine ideer lenger oppe i tråden her.
Disse (Les beskrivelsen!) + Denne (Les beskrivelsen!) dette tar av mildt sagt. Prislappen på dette blir 18k, men om du kjøper brukt på finn eller slikt så kan du få de en god del billigere og like bra.

Anbefaler deg uansett å stikke på Hifi-klubben å høre på høytalerene før du kjøper noe som helst!
Sist endret av Marr; 8. mai 2012 kl. 20:35.
Cervin Vega er bare for deg som vil at hele huset skal falle ned, enkelt og greit. Det er det du velger hvis du skal feste og bare spille høyt. Som andre nevner her, så får du faktisk god lydkvalitet ved å velge litt fornuftig.
Trådstarter
Takker for alle svar! Men hvis jeg hadde kjøpt dette :
CERWIN-VEGA XLS-28 Høyttalere - 4.496,00


CERWIN-VEGA XLS-6 Høyttalere - 1.796,00


CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler - 1.498,00

Hva slags forsterker ville jeg trenge?
En kraftig nad forsterker, gjerne med cerwin vega effekt forsterker for MAXIMAL effekt. NAD forsterker for ca 10k og effekt forsterkeren for rett rundt det samme.

Om du skal ha xls ville jeg anbefalt xls 215..

Btw, CW er relativt lett drevne.
jeg har kjøpte meg XLS-28 og CXA-10 forsterker på mitt gutterom som går under "litt under middels stort" katogorien vil jeg si. Er veldig fornøyd med kjøpet

Som folk nevner over her er XLS serien den med tyngst bass, men har også den mest solide kontruksjonen som gjennspeiles i prisen.
Sist endret av poomaker; 8. mai 2012 kl. 22:26.
Jeg har jobbet på Hi-Fi klubben og den erfaringen jeg har med "kvalitets lyd" er Bowers & Wilkins, Bang & Olufsen og Lyngdorf. Hvis du er fast bestemt på CW så hadde jeg valgt XLS-28 med CW sin effektforforsterker. Til forsterker ville jeg valgt Nad 316bee, som jeg har solgt i bøtter og spann til folk som har kjøpt CW.
Nad T747 (?) Iogmed at du skal ha surround setup.
Også en Effekt til å bruke i bi-wire med XLS28
Enten CXA-8/10
Eller så ville jeg faktisk anbefalt en Qsc Gx3, har en selv med Cv Ve-12 &/ XLS-6 og det spiller utrolig bra og faktisk fin lyd
Sist endret av jal23; 8. mai 2012 kl. 22:32.
Skal du ha cerwin, så kjøp xls. Xls skal være som "gamle" cerwin lyden, litt midre bass men bedre lyd.

Heller kjøp xls-12 enn xls-28.
Når det kommer til forsterkere, kjøp en nad t748 og en cxa-8 (Eller cxa-10 viss du skal oppgradere senere)
Ville heller ha gått på bruktmarkedet etter "de gode gamle" CW'ene.. Det sies at kvaliteten og lyden på de eldre er mye bedre enn de nye..
Synes CW er mest partylyd hoytalere.

Har 4 x BeoLab 6002 drevet av 2 Electrocompaniet AW250R. +

og 1 Audio systems aktiv betong sub.

Mye renere lyd uansett hva man spiller.

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Det sies at kvaliteten og lyden på de eldre er mye bedre enn de nye..
Vis hele sitatet...
Enig, og fortsatt mulig å få kjøpt gode eksemplarer brukt.
Den undervurderte
Altså. ville gått for CLS-215. Det er meget god trøkk og fin og klar lyd når de er optimalisert. CW-Power, say no more

Kan ikke si noe annet enn... Welcome to my crib <3

http://img809.imageshack.us/img809/8715/31236868.jpg
Sist endret av morfen94; 9. mai 2012 kl. 00:30.