Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1922
Noen som har noe erfaring med det? Har kommet litt inn på tanken i det siste om at friluftsliv kanskje kunne vært noe for meg, men har noen spørsmål angående studiet. Hva gjør man i studietiden? Hvilke yrker kan man jobbe i når man er ferdigutdannet? Ser det er mye årsstudium i friluftsliv. Hvilke andre studier kan man "blande" det med?
Og til slutt. Hvilket studiested anbefaler du?
Du kan bli Tindevegleder som er det mest hardcore innen slik utdannelse,
Du kan bli guide, for eksempel på skiturer over grønnland, hundeturer på svalbard, eller gåturer over hardangervidda for tyske turister..
Lærer innen friluftsliv.. etc...

Men med mindre du vil bli tindevegleder så kan du jobbe med det aller meste bare basert på tidligere erfaring og turer. Formell utdannelse er ikke nødvendig.

Jeg andbefaler at du legger ut på tur, Skole i denne sammenheng er overvurdert, militæret har dog en del avdelinger som vil gi en meget bra erfaring.
Takker for svar
Har noen spørsmål til:
Er det muligheter for å få jobbe utenlands om man utdanner seg innenfor friluftsliv?
Er det andre utdanningsveier som gjør at jeg til slutt kan jobbe ute i naturen ?
De fleste store eventyrselskapene som hvitserk f.eks. arrangerer turer rundt i alle verdens avkroker..