Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1113
En kompis som måtte ha nytt hovedkort og prosessor. trykker på startknappen og kun 2 dioder lyser til du slipper knappen.

Nytt hovedkort: msi z68a-gd65g3
gammelt hovedkort: gigabyte ga55.

Gammel prosessor: intel i5 720
Ny prosessor: intel i7 2600

Strømforsyninga er chieftec 650watt og det vi tror som er feilen er at det hoved kontakta på hovedkortet har 1 plugg mer p å kontakta som har 23 plugger. 1 tom liksom. er dette noe nytt som har komt slik at han må ha ny strømforsyning?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det er kun skikkelig gamle hovedkort der denne ekstra pinnen (-5V) var nødvendig så problemet ligger nok et annet sted såvidt jeg kan skjønne. Hvilken PSU er det snakk om sett bort fra "Chieftec 650W"?

På hovedkortet er det en 8pins kontakt (lokalisert rett over den øverste kjøleribben til venstre) der det som standard er plassert et deksel oppå halvparten/4pin. Hvis dere ikke allerede har gjort det, fjern dette lokket og bruk hele kontakten/8pins.

Hvilke RAM-brikker bruker dere?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skjer det ikke noe mer når du holder inne/trykker på knappen? Ingen vifter eller hdd/skjermkort som starter?
min pc det er snakk om :P

diodene blinker bare en gang og det er intel i7 2600k prosessor, men nokk om det, alt er koblet riktig og gjort nøye, men mine tvil starter mest til psu'n ://

kan også forsikre meg om att begge hoved ledningene på psu'n er koblet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan jo prøve å jumpstarte PSU for å utelukke den iallefall, starter den og svier greit, så er det noe annet som er galt,
Har lignende problemer. Nesten alle delene er nye, dvs hovedkort, cpu, chassis, psu og hdd, pcen reagerer ikke engang. Null blink eller noe. Ram og skjermkort har jeg fra før. Pcen starter ikke i det hele tatt. Har vel pentasjekka, null feil. Frustrerende som faen!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis den er helt død og ikke reagerer engang, så er det jo egentlig ganske elementært at den ikke får strøm, da kan vi nesten si at PSU er syndebukken, du kan jo også jumpstarte den, tar ca 1 minutt å gjøre alt klart.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvis den er helt død og ikke reagerer engang, så er det jo egentlig ganske elementært at den ikke får strøm, da kan vi nesten si at PSU er syndebukken, du kan jo også jumpstarte den, tar ca 1 minutt å gjøre alt klart.
Vis hele sitatet...
Prøvd med to PSU'er. Begge fungerer. Testa begge på et annet system.
Er det sikkert å jumstarte? Bruker jeg binders?
Sist endret av Knäppgök; 15. januar 2012 kl. 23:47.
irriterende greier man! men kortslutning i hovedkort kan vell egentlig vare en grunn også :///
jumpstarte? hvordan? ^^