Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1305
heisann, jeg har en steinberg CI1 som skype fint ser men jeg får ingen reaksjon ut av men AKG D5, har veldig lyst til og bruke den med skype siden jeg er lei av og måtta dra frem den gammle logitech mikrofonen min. noen som kan hjelpe meg med og få alt til og fungere sammen?

-Fluttershy
Har du brukt programvaren /driverene som tilhører steinberg CI1 eller bruker du det windows gir av drivere? Logitech-mikrofonen, hvor kopler du den til for at du skal ha den til å virke?
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
lastet ned alt av drivere fra steinberg siden så der er det ikke no galt og logitech et bare en enkel plug and play USB mikrofon
Såpekoker av rang
Studiomic og Skype har jeg utelukkende dårlig erfaring med. Jeg har ikke prøvd den du nevner, men av den erfaring jeg har hatt så langt later det til at det ikke fungerer. Det virker ikke som at Skype klarer å ta imot signaler gjennom XLR e.l.

Jeg har måttet pent se meg nødt til å bruke en standardmic ala din Logitech.
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
fryktet det jaja kommer vel til og bruke mikrofonen mest til synging og rapping uansett så

takker for hjelp folkens
Sist endret av Fluttershy; 14. januar 2012 kl. 01:47.
Sitat av monoid Vis innlegg
Studiomic og Skype har jeg utelukkende dårlig erfaring med. Jeg har ikke prøvd den du nevner, men av den erfaring jeg har hatt så langt later det til at det ikke fungerer. Det virker ikke som at Skype klarer å ta imot signaler gjennom XLR e.l.

Jeg har måttet pent se meg nødt til å bruke en standardmic ala din Logitech.
Vis hele sitatet...
Jeg har en studimic koplet til et eksternt creative lydkort, riktignok via en xlr-rca-minjack overgang, og det virker krute godt i Skype.
Sitat av monoid Vis innlegg
Studiomic og Skype har jeg utelukkende dårlig erfaring med. Jeg har ikke prøvd den du nevner, men av den erfaring jeg har hatt så langt later det til at det ikke fungerer. Det virker ikke som at Skype klarer å ta imot signaler gjennom XLR e.l.

Jeg har måttet pent se meg nødt til å bruke en standardmic ala din Logitech.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med at Skype ikke vil "motta" signaler igjennom XLR. Det handler om lydkortets interne routing. Åpne lydkortets driver igjennom kontrollpanel og sørg for at du bruker riktig input. Sørg deretter for at driveren er valgt i Windows' lyd-innstillinger.
Det kan også hende at du må velge driveren i innstillingene i Skype.
Sist endret av SveinKB; 14. januar 2012 kl. 05:31.
Jeg bruker en Steinberg CI2 med en kondensator. Problemene jeg har hatt med dette er ikke så mange. Det eneste tilfellet er at når jeg bruker input nummer 2 (den uten Hi-Z knapp) så reagerer ikke skype.. Alltid bruk (venstre kanal) siden dette er det skype bruker som default. Akg micen din er en dynamisk vokal mic som ikke trenger phantom. Ha phantom power (+48v) og Hi-z knappen avslått og velg lydkort/input i windows/mic settings og Skype instillinger. Har du gjort dette så burde det funke.
Sist endret av Adebisi; 14. januar 2012 kl. 14:07.
Såpekoker av rang
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Det har ingenting med at Skype ikke vil "motta" signaler igjennom XLR. Det handler om lydkortets interne routing. Åpne lydkortets driver igjennom kontrollpanel og sørg for at du bruker riktig input. Sørg deretter for at driveren er valgt i Windows' lyd-innstillinger.
Det kan også hende at du må velge driveren i innstillingene i Skype.
Vis hele sitatet...
Vet ikke nøyaktig hvorfor det ikke fungerer i praksis. Alt du nevner har i hvert fall jeg prøvd x antall ganger. Har du brukt en XLR mikrofon opp mot Skype selv?
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Jeg bruker en Steinberg CI2 med en kondensator. Problemene jeg har hatt med dette er ikke så mange. Det eneste tilfellet er at når jeg bruker input nummer 2 (den uten Hi-Z knapp) så reagerer ikke skype.. Alltid bruk (venstre kanal) siden dette er det skype bruker som default. Akg micen din er en dynamisk vokal mic som ikke trenger phantom. Ha phantom power (+48v) og Hi-z knappen avslått og velg lydkort/input i windows/mic settings og Skype instillinger. Har du gjort dette så burde det funke.
Vis hele sitatet...
har ikke tenkt på dette, skal prøves

fungerte bra det med og bytte ingang, takk for hjelpen