Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 7135
Heisann!

De siste 1-2 årene har jeg ikke hatt noe særlig julestemning at all, og nå er jeg lei. Jeg vil gjerne ha litt julestemning i år, og er det noe jeg husker jeg fikk julestemning av før, så var det filmer!

Så, hvilke filmer gir dere julestemning?

Jeg kan ta de jeg husker:

- Alene hjemme serien
- En film hvor faren til en gutt er snømann (husker ikke navnet)
- Flåklypa(ble spilt på julaften en gang for mange år siden mener jeg å huske?)
- Politiskolen (disse ble også spillt i juletider et par år husker jeg.)

Generelt disse "familiefilmene".


Så, hvilke filmer gir dere julestemning?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Det var en film som alltid gikk på julaften før om morgenen på tv norge . Den handlet om en gutt som ønsket seg ett luftgevær til jul og ikke fikk lov til å ha det, men fikk det tilslutt. Dette var det seffølgelig ikke eneste som skjedde i filmen, men det er det jeg husker. Noen som vet hva denne het ? Men on topic : Selv syntes jeg alene hjemme filmene er den serien som gir meg mest julestemning av alle
Jack Frost. Det er filmen hvor faren er snømann.
Gir meg alltid den nå-er-det-jul-følelsen

Du har jo også The Santa Claus, med Tim Allen.

EDIT

Glemte selfølgelig å nevne Jingle All the Way, med Arnold Schwarzenegger
Sist endret av Kastiel; 27. november 2011 kl. 15:33.
Home Alone
A Christmas Carol, og som noen andre nevnte, The Nightmare Before Christmas!

Stemning langt inn i sjæla
Home Alone / Hjemme Alene
-Killer Clowns From Outer Space Ja, den er ikke veldig "julete". Men, det er stemingen TS spør etter og denne gir meg flust av julestemning da gamlegutta samles en kveld i jula for å se denne og drikke øl.

Filmer med faktisk jule-setting:
-Gremlins
-Die Hard, forsåvidt 2'ern også
-Batman ReturnsDenne filmen er så bra. Stemningen, kulissene og den fantastisk ekkel-sexy Michelle Pfeiffer gjør denne filmen en juleklassisker hos meg.
Polarekspressen!
Vil si at Nissene på Låven og The Julekalender også gir en god stemning!

Forresten, Flåklypa blir spilt Julaften hvert år!
Sist endret av Waffaz; 27. november 2011 kl. 15:51.
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stiller meg bak denne, det er den ene filmen jeg alltid må se i løpet av juleferien
Er en sucker for den fælt dubbede versjonen av "Tre nøtter til askepott" som går hver julaften, og det samme med "Reisen til julestjernen"
Beste julefilm som er laget : Christmas vacation
http://www.youtube.com/watch?v=decUIVkZ4GI - trailer
Alle julerelaterte Disneyfilmer. Funker til både femåringer og oss "voksne" folk
Som mange har sagt: Christmas Vecation!
Ser den hver 23 Desember, har gjort det i 12 år.

Jingle All the Way gir jo litt julestemning, men ikke mye. Men det er gøy å se Arnold på sitt verste, han var virkelig skikkelig dårig i den filmen.

Du burde vurdere å se Silent Night Deadly Night 1 og 2, supermorsomme B julefilmer, som skal være skumle, men ender opp med å være morsomme. Julen er et stort tema i begge filmene.
Som mange andre: Nightmare before Christmas. Blir i julehumør av Snømannen også http://www.imdb.com/title/tt0084701/
Whaaaat! Ingen som har nevnt Notting Hill? Går vær julaften på tv2 eller noe sånt!

Ellers har du flåklypa, reisen til julestjernen og askepot.
Sist endret av Kognito; 29. november 2011 kl. 07:05.
Sitat av snowdog Vis innlegg
Det var en film som alltid gikk på julaften før om morgenen på tv norge . Den handlet om en gutt som ønsket seg ett luftgevær til jul og ikke fikk lov til å ha det, men fikk det tilslutt. Dette var det seffølgelig ikke eneste som skjedde i filmen, men det er det jeg husker. Noen som vet hva denne het ? Men on topic : Selv syntes jeg alene hjemme filmene er den serien som gir meg mest julestemning av alle
Vis hele sitatet...
A Christmas Story

Værsågod
Nostalgien i denne er helt syk. Gode minner ;')
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Uten tvil "The Snowman". Guttungen som får være med en levende snømann og flyyyy. Trist slutt også da snømannen smelter.
Kan ikke si jeg har hatt så mye julestemning de siste årene etter jeg ble gammel og grå. Men tradisjonen da jeg var mindre var Tre nøtter til Askepott som går på Nrk hver morgen 24 desember.

Ser også den første Home Alone hver juleferie med litt godt i glasset, samt noe å røyke på. Tradisjon som jeg har fortsatt med sammen med en kamerat siden vi var mindre.

Tre nøtter til Askepott.

http://img502.imageshack.us/img502/1997/askepott4.jpg

Home Alone.

http://img267.imageshack.us/img267/8035/homealoneoriginal.jpg
For min del merker jeg at det er jul når Donald Duck og CO kommer på tidlig på julaften Når man ser Donald og nevøene kaste snøballer på hverandre, og når Donald-versjonen av Scrooge kommer på!
Christmas Vacation, hele familien blir irritert når jeg setter på denne filmen, men det driter jeg i, jeg elsker den!
Edward Scissorhands er en koselig film å se i jula. Er du ute etter komedie så anbefaler jeg Elf
Sitat av Gobity Vis innlegg
Bad Santa er jo genial
Vis hele sitatet...
Faen der tok du mitt forslag
Ser alltid paa filmene kveld 23. desember. Ofte gaar Family man (Nicholas Cage), Love actually, Hjelp, det er jul osv.

Paa julaften ser jeg faktisk litt paa barnetv; jul med mikke mus (eller hva det heter) og julestjernen om jeg har tid. Pleier aa faa med meg enten starten eller slutten, men maa som oftest avbryte for aa gjore ferdig juleshoppingen.

Romjulen ser jeg ikke paa tv, da er jeg full
Det som gjør med trist er at Tv2 velger å sende "jul i musehuset" og annet animert crap istedet for de gode gamle juletegnefilmene.
Overasket ingen har sagt polarekspressen, den er jo fantastisk!
Jeg kommer ikke i jule stemning før snøen kommer ; / Men Friday After Next
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
A Christmas Story

Værsågod
Vis hele sitatet...
TUUUSEN TAKK , you saved my christmas
Sitat av connubialis Vis innlegg
Home Alone
Vis hele sitatet...
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Home Alone / Hjemme Alene
Vis hele sitatet...
Sitat av leoutranger Vis innlegg
Home Alone
Vis hele sitatet...
Sitat av stagg Vis innlegg
Ser også den første Home Alone
Vis hele sitatet...
Nå er riktignok spørsmålet hvilken film som gir dere jule stemning, men hva med å gi kp i stede for å poste? Med unntak av stagg, som postet litt mer enn bare "Home alone", har flere nå postet en film som allerede er nevnt av TS i første posten (Alene hjemme), Hva med å lese hva andre skriver?


Tilbake til tema, "Hovmestern" er jo en slager spør du meg, riktignok ikke en film, men et must på lillejulaften.
filmer hjelper lite når det ikke er noe snø!
Sist endret av AirBlaster; 3. desember 2011 kl. 23:37.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Kimstah Vis innlegg
For min del merker jeg at det er jul når Donald Duck og CO kommer på tidlig på julaften Når man ser Donald og nevøene kaste snøballer på hverandre, og når Donald-versjonen av Scrooge kommer på!
Vis hele sitatet...
støtter denne, ingen jul uten donald!
Huseker en donald/skrue ftegnefilm som ble sendt i forbindelse med julen om jakten på en lampe med 3 ønsker, i tilegg hadde slemmingen et smyke til og lade den opp med. Noen som vet hva den heter?
Reisen til julestjernen er jo en god gammel klassiker.
Tre nøtter til askepott, Reisen til julestjernen. Skjønnheten og udyret, evt alt av Disney som sendes rundt juletider
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kimstah Vis innlegg
For min del merker jeg at det er jul når Donald Duck og CO kommer på tidlig på julaften Når man ser Donald og nevøene kaste snøballer på hverandre, og når Donald-versjonen av Scrooge kommer på!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=3IfeuQ6Ayos

Er så sinnsykt enig! Ingen jul uten donald!
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
"Hovmestern" er jo en slager spør du meg, riktignok ikke en film, men et must på lillejulaften.
Vis hele sitatet...
"Hovmestern" er en kortfilm
Har ikke lest igjennom, men Tre nøtter til askepott er vel en sikker vinner, filmen er gørr kjedelig, men julestemninga kommer !
Slenger meg på Christmas Vacation og Edvard Saksehånd.

Ellers så gir filmen HOOK og serien Freaks & Geeks meg julespirit. gudene vet hvorfor....
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Doctor Who sine julespesialer er omtrent det eneste som har gitt meg julestemning i år. Fantastisk flott.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dun know what to do
appleaya's Avatar
(Er det bedre å bumpe denne enn å starte en egen tråd?)

Jeg syntes iaff Karl Bertils julaften er den beste
Sitat av Ninus Vis innlegg
(Er det bedre å bumpe denne enn å starte en egen tråd?)

Jeg syntes iaff Karl Bertils julaften er den beste
Vis hele sitatet...
Enig i at bumping er det beste her. Jula handler om tradisjoner, og tviler på at de har endra seg siden i fjor.

Personlig liker jeg alt av Disney, og da spesielt "Timmy Gresshoppes Jul" (?)