Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1253
Halla!

Har i min tid fått to ATV'er frastjålet, begge ble stjålet på vestkanten. Begge tyveriene skjedde i en tidsperiode på under en måned. En uke før siste ble stjålet, vitnet jeg et forsøk på tyveri utenfor der jeg jobber. En kollega hadde lunsjpause og så en mann som satt på ATVen og prøvde å kickstarte den, han ringte så meg fordi han visste at det var min. Da jeg kom ut satt vedkommende fortsatt på ATVen og prøvde å starte den, jeg gikk bort og spurte hva faen han drev med og dro han av. Viste seg å være en =Oslo selger, jeg så skiltnummeret hans, prøvde å få navn/adresse av =Oslo, men det ville de ikke utgi.

Dagen derpå anmeldte jeg forholdet og oppga =Oslo selgernummer, dette burde være mer enn nok til å handle for Politiet.
Saken er flere år gammel, men har aldri hørt noe fra politiet så vurderer å ta turen inn og høre med de. Aldri fått noen henleggelse skriftlig heller, det fikk jeg på den første, så er rart.

Hva kan man få av tid for forsøk på tyveri av en ATV? Prisklasse 70 000, dette utgjør jo forsøk på grovt tyveri, spørsmålet er om det er vits. En narkis får noen mnder i fengsel...Er bare lei av tjuvrader, hadde ikke forsikring på den første ettersom den var kjøpt samme uken.
Saken er nok henlagt allerede hvis den er flere år gammel.

Har opplevd å ikke få beskjed om at saken er henlagt selv for lenge siden, så vet ikke hvor nøye de er på å sende ut de brevene...
De sender alltid ut beskjed når de henlegger saken. Med mindre du får en bekreftelse på anmeldt forhold når du er og leverer anmeldelsen, får du også denne tilsendt i posten (folkeregistrert adresse).

Så du får alltid minst to ark (vertfall for "grovt tyveri").

Men saken din får nok uansett ikke høy prioritet, du kunne sikkert filmet fyren, uten at de hadde brydd seg
Sitat av JRP Vis innlegg
De sender alltid ut beskjed når de henlegger saken. Med mindre du får en bekreftelse på anmeldt forhold når du er og leverer anmeldelsen, får du også denne tilsendt i posten (folkeregistrert adresse).

Så du får alltid minst to ark (vertfall for "grovt tyveri").

Men saken din får nok uansett ikke høy prioritet, du kunne sikkert filmet fyren, uten at de hadde brydd seg
Vis hele sitatet...
Hadde han hatt lovbruddet på film og konfrontert politiet med dette så hadde saken hatt ett helt annet utfall ja.