Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4161
Vurderer enten fremmedlegionen, eller militæret.

Noen som har spesiell info, eventuelt erfaringer fra fremmedlegionen?
Eller forslag til annet sted men kan "forsvinne"?

(Har allerede sjekket forskjellig på nett, så ikke si: "Google it")
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Vurderer enten fremmedlegionen, eller militæret.

Noen som har spesiell info, eventuelt erfaringer fra fremmedlegionen?
Eller forslag til annet sted men kan "forsvinne"?

(Har allerede sjekket forskjellig på nett, så ikke si: "Google it")
Vis hele sitatet...
Det ligger massevis av slike tråder på nFF.
Søkte bare på "stikke av" og "fremmedlegionen".

Går dessverre ikke å legge ved link til søkeresultatene.
Du burde tenke deg nøye igjennom før du joiner fremmedlegionen, det er HARDCORE i forhold til militæret.
Hvis du har søkt på nett og ikke funnet noe så suger du til å søke.
Hjemmesidene til FFL er ett godt sted å starte.
20 stk om dagen prøver seg der, og 1 kommer inn. Så fysisk god form er ett stikkord.

Jeg har forresten tenkt tanken i ett par år, så jeg kan svare på litt Vært rimelig nærme at jeg har dratt flere ganger.

De anbefaler der nede at du har gjennomført militærtjeneste i hjemlandet ditt først, det var en av grunnene til at jeg venta.
Men nå har jeg gjort det også
Sist endret av UncleAndy; 26. september 2011 kl. 16:40.
Du må også være innstilt på å lære deg fransk.

Det er forøvrig bullshit at du har googlet. Hva får deg til å tro at noen her inne sitter inne med, og for den saks skyld gidder og gi deg mer info en hva du finner på f.eks wikipedia?

Militæret er ikke en plass du "forsvinner" i, det blir om ikke annet mye mer kontrollert akkurat hvor du er å hva du gjør.

Det er også skrevet en bok av en Nordmann kalt fremmedlegionen. Fremmedlegionen -
mine fem år som legionær
Sitat av murloc Vis innlegg
Du må også være innstilt på å lære deg fransk.

Det er forøvrig bullshit at du har googlet. Hva får deg til å tro at noen her inne sitter inne med, og for den saks skyld gidder og gi deg mer info en hva du finner på f.eks wikipedia?

Militæret er ikke en plass du "forsvinner" i, det blir om ikke annet mye mer kontrollert akkurat hvor du er å hva du gjør.

Det er også skrevet en bok av en Nordmann kalt fremmedlegionen. Fremmedlegionen -
mine fem år som legionær
Vis hele sitatet...
Bra bok forresten, men den er veldig gammel og legionen har forandra seg endel siden den gang. Du blir gitt opplæring i fransk når du verver deg

Leste førsteposten din engang til nå, og ser da at du ikke har gjennomført militærtjeneste her i Norge. Gjør det først du, så ser du hva du tenker etter det. Ting er ikke som det virker og du har garantert ett helt annet syn på saken etter gjennomført rekruttskole og resten av verneplikta.
Sist endret av UncleAndy; 26. september 2011 kl. 16:43.
- Fordi jeg kan ikke ha respekt for en person som kjefter på meg, og som jeg
ikke kjenner. Respekt er noe som skal være fortjent, ikke gitt uten videre!

- Marsjering er bortkastet tid

- Bør prioritere skytetrening mer


Bare dette jeg kommer på for øyeblikket..
Vis hele sitatet...
Dette skrev du for ett par mnder siden, tror nok ikke fremmedlegionen er plassen for deg. Ikke forsvaret heller forsåvidt..
Sitat av danseku Vis innlegg
Dette skrev du for ett par mnder siden, tror nok ikke fremmedlegionen er plassen for deg. Ikke forsvaret heller forsåvidt..
Vis hele sitatet...
oj, oj. Rød varsellampe!!! BING. Hvor gammel er du ts?

Den tråden her burde egentlig bli sletta asap, da det er mye synsing og lite ny info her. Så om en mod hadde orka?
Sitat av danseku Vis innlegg
Dette skrev du for ett par mnder siden, tror nok ikke fremmedlegionen er plassen for deg. Ikke forsvaret heller forsåvidt..
Vis hele sitatet...
I første øyekast ser dette nesten ut som et nFF-journalistisk scoop, men la oss nå beholde sinnsroen til trådstarter har fått forklart seg om dette.
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Vurderer enten fremmedlegionen, eller militæret.

Noen som har spesiell info, eventuelt erfaringer fra fremmedlegionen?
Eller forslag til annet sted men kan "forsvinne"?

(Har allerede sjekket forskjellig på nett, så ikke si: "Google it")
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å forsvinne? Hva fikk deg til å lage denne tråden?

Det er vanskelig å komme med konstruktive forslag når du gir så lite informasjon.

Hvorfor er førstevalget å være i militæret/fremmedlegionen?
Sitat av danseku Vis innlegg
Dette skrev du for ett par mnder siden, tror nok ikke fremmedlegionen er plassen for deg. Ikke forsvaret heller forsåvidt..
Vis hele sitatet...
Bra minne du har!
Og MYE har forandret seg siden den gang, er ikke sikkert du tror meg, men jeg er ikke den samme idioten lengre..
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Bra minne du har!
Og MYE har forandret seg siden den gang, er ikke sikkert du tror meg, men jeg er ikke den samme idioten lengre..
Vis hele sitatet...
Protip, prøv militæret her hjemme først.
Og gled deg til SLO.
Grunnen til dette er at jeg er trenger en ny start.
(Ja, det høres ut som en klisje)

Jeg kjenner flere som er i forsvaret nå enn hva jeg gjorde før.
Jeg har begynt og trene som et helvete.
Jeg er innstilt på og greie det.
Sitat av fth Vis innlegg
Du burde tenke deg nøye igjennom før du joiner fremmedlegionen, det er HARDCORE i forhold til militæret.
Vis hele sitatet...
Pfft, det finnes norske avdelinger i militæret som er mye mer krevende enn fremmedlegionen.
Ah, den franske fremmedlegionen!
Å drømme om den er like normalt som å drømme om å følge Roald Amundsen.

Er du på flukt fra politiet kan du nok bare glemme legionen, får de mistanke om noe sånt er det rett ut. Hvorfor skulle de ta inn kriminelle, når det finnes plettfrie folk i køen bak deg?
Bra minne du har!
Og MYE har forandret seg siden den gang, er ikke sikkert du tror meg, men jeg er ikke den samme idioten lengre..
Vis hele sitatet...
Meget mulig og det kan godt være at du ville hatt godt av ett år i førstegangstjenesten, men jeg tror du er for ung for fremmedlegionen.
Sitat av danseku Vis innlegg
Meget mulig og det kan godt være at du ville hatt godt av ett år i førstegangstjenesten, men jeg tror du er for ung for fremmedlegionen.
Vis hele sitatet...
Vurderer det først ja, så jeg ikke blir helt ødelagt FL..

Sitat av Jandre Vis innlegg
Ah, den franske fremmedlegionen!
Å drømme om den er like normalt som å drømme om å følge Roald Amundsen.

Er du på flukt fra politiet kan du nok bare glemme legionen, får de mistanke om noe sånt er det rett ut. Hvorfor skulle de ta inn kriminelle, når det finnes plettfrie folk i køen bak deg?
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke problemer med politiet, verste jeg har fått er en parkeringsbot.
Prøv deg på ett av opptakene til enten MJK eller HJK først... Er litt enklere å angre seg, samtidig som at dersom du klarer opptaket har du store muligheter for videre profesjonell karriere og hemmelig identitet.
Bare for å si det som jeg tenker og kan om den franske fremmedlegionen; den har mistet mye av sitt rykte... Jada, det er godt trente soldater, og det er IKKE lenger massevis av kriminelle der, - men jeg tror helt ærlig et vanlig forsvar/militærvesen i et gitt land(som f.eks Norge) er på mange måter bedre hvis man vil få seg en militær utdannelse!!

forresten; Go det norske Forsvaret!
Sitat av petterdass Vis innlegg
Pfft, det finnes norske avdelinger i militæret som er mye mer krevende enn fremmedlegionen.
Vis hele sitatet...
Fortell general?
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Fortell general?
Vis hele sitatet...
Blir litt synsing uansett, da du ikke kan sammenlikne hele det Norske forsvaret med hele FFL.

Du kan KANSKJE sammenlikne noen av avdelingene med hverandre, men det vil være så stor forskjell på de og hvordan de driftes i det daglige at det blir lite vits egentlig.

Man kan havne på ett kontor i Norge, og man kan fort havne på ett kontor i Frankrike også. Samtidig som man kan bli infanterist i Norge og man kan bli det i Frankrike.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Fortell general?
Vis hele sitatet...
Norske Jegerstyrker (MJK, HJK og til dels KJK), har blant de tøffeste opptakskravene i verden og er aktiv året rundt på skarpe oppdrag i Afrika og Afghan.

Men igjen, disse er yrkessoldater og kan kanskje ikke sammenlignes med resten av "militæret" til Norge.
HJK er førstegangstjeneste, FSK er yrkessoldater
Tenker på og verve meg til FFL selv, men blir ikke før året er omme. Si gjerne ifra hvis det er noen flere som skal ta turen nedover etterhvert, da er det lurt og begynne og tenke på det ;-)
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Fortell general?
Vis hele sitatet...
FSK, MJK, KJK, FjernEsk, Jegerkompaniet, TMBN(mek3 og 4) & E14.

Fremmedlegionen er ingen supermannavdeling, det er alt ifra kokker og musikkere til infanteri og fallskjermjegere. På samme måte som det norske militæret.
Takker for alle svar!
Tror det blir førstegangstjeneste ++ , i norge før jeg går videre på noe annet.
Altså, jeg klarer ikke helt og forstå hva slags form man burde være i. Klare og springe 30-40 km uten stress med utstyr? Og attpåtil klare pushups, hangups, få og gi juling etter dette og være våken i 48 timer? :-p Vil det være helt nådesløst der borte? Noen som har noen som helst peiling på hvordan kroppen bør takle ting før man verver seg?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet at tråden er forholdsvis gammel, men det sitter egentlig bare i hodet. Du burde så klart være i god fysisk form, men det er det psykiske som tærer mest.

Å kunne ignorere tanker om å gi seg, og å gi alt, selv om man har sunket til bunns for lenge siden.
Opptak til KJK, FSK, MJK osv. (sikkert FFL også) kan bestå av mye forskjellig, men de har alle til felles å bryte deg ned som person, for å se hva du virkelig tåler. Lite søvn, lite mat, vekttap, nedverdigende oppførsel fra overordnede og ufattelig harde fysiske økter er en fellesnevner for slike opptak.

Til deg som siterte meg tidligere; Norske spesialstyrker har en overlegen respekt og kvalitet sammenliknet med mange andre spesialstyrker. Dette sørger man for ved å stille strenge krav til holdninger, opplæring og trening gjennom lengre perioder. For å sette det litt i perspektiv, så ble under halvparten av MJK aspirantene som fullførte første året tilbudt kontrakt (av hensiktsmessige årsaker vil jeg ikke oppgi spesifikke tall eller kull).
Ta deg en tur innom http://www.legion-recrute.com/en/
alt av informasjon du trenger!! Lykke til !
FFL eg tvilar på at der er nokon avd i det Norske militæret som er like krevande. I FFL er du tvungen til å kunne fransk, FFL blir sendt ut på "dritjobbane" dei er ein veldig fleksibel styrke derfor krev det enormt med trening. Når du først er inne kjem ikkje du ut før om fem år. Du kan få nytt pass om du fullfører 5 år med tjeneste for FFL då er du fransk statsborger.

Det er bra du trenar men eg vil anbefale deg og prøve so godt du kan å lære fransk. Det vil gjer opphaldet ditt mykje mindre smertefritt. Men du bør som sakt ha militær erfaring fra før av. FN styrkar der tjenar du betre men eg tvilar på du går etter pengar er dette noko du vil so er det berre og gjer ditt beste.
Spørs jo helt på hva du er ute etter TS.

Men for samme fysiske form du må sette deg inn i for å komme inn i FFL så kan du komme in på Krigsskole i norge eller norsk Spec ops avhengig av hva du ønsker. Da har du en karriere fremfor deg med mange gode utdanningsmuligheter og kan fortsatt bli med i action delene. For meg så virker det mye mer logisk.
Sitat av evilhacker Vis innlegg
FFL eg tvilar på at der er nokon avd i det Norske militæret som er like krevande.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være dust, men da tar du dessverre feil.
Skal du inn i noe HARDCORE, så er ofte det enkle det beste. Spesialjegerne fra Norge er noen av verdens beste soldater, som blant annet har vist seg gjennom øvelser hvor de har danket ut SAS og Navy Seals, selv om det selvfølgelig også noen ganger har gått andre veien. Spesialjeger er enormt krevende, og hvis du vil bli spesialsoldat, så er det virkelig det jeg anbefaler deg

Tjener forøvrig jævlig godt også
Sist endret av vikke123; 27. november 2011 kl. 21:32.
Har spesial avdelinger i fremmedlegionen også. Dog er fremmedlegionen ikke et bra alternativ ettersom man må minst ha 5 år der og om man deserterer blir man etterlyst i frankriket.

I legionen er det mulig å dø dersom man ikke er godt nok trent, tviler på at norge presser sine soldater så mye.
Vil bare fortsette det folk tidligere har sagt her, prøv det Norske Forsvaret og kjenn litt på hvordan det militæret livet er før du skal sette vei til frankrike for å bli yrkessoldat. Det er ikke så romantisk som de fleste tror det er, legionærene har det hardt, slitsomt å det er psykisk utmattende. Du bør ha i bakhodet at om du drar i strid så er det en stor sjanse for at du aldri kommer tilbake igjen. Tenk over det.
Sist endret av Foretningssans; 27. november 2011 kl. 21:54.