Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 681
Hei.

Sliter litt med at ComboBoxen min i Java (eclipse SWT) skal hente filnavn fra en bestem mappe. Men får ikke helt til dette, har googlet og googlet men får ikke tag i noe nyttig informasjon.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
En combobox som henter filnavn...?

Jeg tror du bør paste koden du har skrevet så langt.
Sist endret av Tias; 26. september 2011 kl. 13:33.
Sitat av Tias Vis innlegg
En combobox som henter filnavn...?

Jeg tror du bør paste koden du har skrevet så langt.
Vis hele sitatet...
Bruker SWT Editor med visuelt brukergrensesnitt så jeg har nesten ikke skrevet noe kode selv.

Men her er programmet so far:


Mener at den pilen peker mot (1) skal hente valgene sine fra filnavn i en mappe.

F.eks:
I en mappe ligger det tre filer med navn "google", "klasse" og "et eller annet", og når jeg trykker på comboboxen så skal valgene "google", "klasse" og "et eller annet" dukke opp.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Se på klassen File i Java API-et. Den har alt du trenger for å hente ut filnavn fra en sti.
Du må jo vise oss kode for at vi kan se hvor det har gått galt. Hvilken kode har du for å hente ut filnavn fra en mappe so far?
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Du må jo vise oss kode for at vi kan se hvor det har gått galt. Hvilken kode har du for å hente ut filnavn fra en mappe so far?
Vis hele sitatet...
Ingen, det er derfor jeg trengte hjelp. Ingenting har gått galt enda, rett og slett fordi jeg ikke har funnet ut hvordan.
Har du sett noe på Java APIen som ble linket til høyere oppe i tråden? Du må bruke File til å lese inn filer fra en mappe, og så legge filnavnene i en liste av et slag, før du da kan bruke listen til å opprette JComboBox-objektet ditt.
Et eller annet sted må du fortelle programmet ditt at den komboboksen skal hente filnavn fra en mappe og vise dem. Kjenner ikke direkte SWT Editor, men innbiller meg at det er en designer for GUI. Det betyr at den bare hjelper deg å tegne skjermbildet, den generer ikke forretningslogikk.
Du har nå fått en komboboks og en liste, pluss noen knapper. Da må du skrive kode som forteller hver komponent hvor den henter data og hva som skal skje når noen trykker på den.
Har fått det til nå, java.io.File var tingen å bruke

Nå er neste å gjøre slik at valget i combo endrer hva som skal skje når man trykker på knappen

Takk for all hjelp