Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 6932
Ønsker å ta litt Amfetamin ifbm skole.

Har tenkt å ta så lite at jeg ikke blir rusa av det, men skjerpa. Hvis jeg holder meg til en liten dose er det vel ikke skadelig å innta det? Tenker på avhengighet og skadevirkninger på kroppen.
Amfetaminen på gata er den blanda ut med mye dritt? Hvordan identifisere bra stoff fra dritt?
Hvor lenge sitter virkningen i kroppen når jeg tar det. Kommer til å spise det og ikke verken sprøyte eller sniffe.
Hvor mye må jeg ta for å få virkning?
? Virker som om du aldri har prøvd det før, og du skal først prøve de på skolen? tenk deg om
Burde kanskje ta det selv en gang og prøve deg på noen lekser. Når du er litt vant med rusen, så går det rimelig greit, så lenge du ikke får nedtur på skolen. Noe av det verste jeg har opplevd, men jeg hadde vært oppe et par dager, så det var kanskje ikke utenom det normale.
Tenkte mest på å prøve etter skolen når jeg sitter med lekser.
Hvorfor skal du det?
Det narkotika du snakker om her.
Virker som du mener du skal bli smartere av det, men smart og narkotika i samme setning er aldri ei bra setning!
Sitat av Attrakt Vis innlegg
Tenkte mest på å prøve etter skolen når jeg sitter med lekser.
Vis hele sitatet...
Nei. Rett og slett nei.
Narkotika er ikke noe man bare tar litt av for å være mer skjerpet med lekser. Det er helt feil tankegang. Jeg håper for all del at du legger dette fra deg med en gang.
Skole er ikke noe du kombinerer med dop, whatsoever!

Og; amfetamin?!?!?! What? Dette er ikke et stoff man leker med, amfetamin er svært, svært avhengighetsskapende og ikke noe man bør tulle i seg uten å forstå hva en slik bruk kan medføre; noe du ikke har forståelse for.

Mitt tips: slå alle slike tanker fra deg, både nå og i framtiden,
Tviler på at TS har prøvd det før i det heletatt. Virker ikke sånn hvertfall.
Nei har ikke prøvd før, men fått med meg at amf. i små mengder er oppkvikkende og gjøre en mer konsentrert.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Vi leser av og til om studenter som tar amfetamin for å komme seg igjennom studiene, men dette er ikke videregåendeelver og det er ikke påregnet lengre økter. Her snakker vi istedenfor om universitetsstudenter som bruker amfetaminen for å komme seg igjennom all-nightere med lesing før eksamener.

Om du sliter med å sette deg ned med skolearbeidet og bli sittende, så vil ikke amfetaminen være til hjelp. Konsentrasjonen du har hørt om fungerer bare når det er noe du er interessert i, og vil du ikke gjøre leksene ender du opp med å distrahere deg med noe annet. Du kommer antakeligvis bare til å ende opp med å rydde huset eller noe like banalt, og så løper du dessuten risken av å bli avhengig og gjøre skolegangen din vanskeligere på den måten.

Renheten av amfetamin er et problem. Amfetamin er som oftest blandet ut med noe, og spesielt om du kjøper det på gaten. I tillegg til druesukker, knuste paracet eller oppvaskemiddel for å bøffe ut amfetaminen blandes det også inn andre stoffer for at amfetaminen skal få et ekstra "kick". Dette kan blant annet være løsemidler, som jo kjent ikke er bra for hjernen.

Det er mange som leter etter noe som kan være til hjelp med studiene, men amfetamin er ikke svaret. Må bare beklage at jeg ikke har bedre nyheter å komme med!
Sist endret av Mullah; 14. september 2011 kl. 22:34.
1)--Men finnes det da gode alternativer til amfetamin, illegale såvel som legale??? (heller billige og legale skjønt ;-))

2)- Ikke en problemstilling igrunn, men av ren kuriositet; hvordan funker kokain og evt knips til sånne ting som det skrives om her???

3)- for sånne som meg som ikke har testa amf; for man en mye *dypere* konsentrasjon og effektivitet i det man gjør under en amf-rus??
Vil ikke da man lett bli oppdaget f.eks i en lesesal hvis man er under rus??


Takk til dere som kan svare på litt kompliserte spørsmpål!!

*for man en mye *dypere*= får man en...
Hvorfor ikke bare bruke hele hodet og være skjerpet? Om du må ty til narkotika for å holde deg i fokus på skolen, så må jeg si at du burde sjekkes for diverse konsentrasjondiagnoser, eller mer tilrettelegging på skolen.
Drikk deg en kaffe.
1)--Men finnes det da gode alternativer til amfetamin, illegale såvel som legale??? (heller billige og legale skjønt ;-))
Nja. visse urter og planter kan ha en viss oppkvikkende effekt, men det hjelper deg ikke med å gjøre ting du egentlig ikke har lyst til.
Jeg har ingen gode erfaringer med rus og lekser. Kanskje weed, men dette er veldig opp til hvordan du takler rusen,

2)- Ikke en problemstilling igrunn, men av ren kuriositet; hvordan funker kokain og evt knips til sånne ting som det skrives om her???
Kokain gjør deg gira, ikke konsentrert(min erfaring). Og sitte stille med lekser når hele kroppen har lyst til å løpe er ikke hva jeg anser som noe hjelpemiddel.
Knips og lekser = LOL!
Nei, det funker ikke. Knips er dansedrops, ikke konsentrasjonspiller. Av knips blir man bare kjempeglad og koselig. Man får lyst til å være i bevegelse, prate med folk, hoppe og sprette. Jeg klarer liksom aldri å sitte stille på knips. Ringe gjennom hele kontaktlista på telefonen, bare for å prate svada og fortelle alle hvor glad du er i dem, samtidig som man røyker sigg som en helt, kombinert med en fasinasjon for verden er ikke noe jeg ser passer fint i en leksesetting. Kanskje i gymtimen om det er volleyball eller noe, men fortsatt dette er ikke noe jeg ser for meg fungerer noe videre.'
Dette er da for MDMA-knips. Knips er så mye forskjellig, men jeg tar MDMA her.
Om du får knips med feks 2c-x så funker det ihvertfall ikke med lekser. Bølgende vegger og bokstaver som lyser er ikke akkurat noe man vil ha i en skoleoppgave.

3)- for sånne som meg som ikke har testa amf; for man en mye *dypere* konsentrasjon og effektivitet i det man gjør under en amf-rus??
Det kommer veldig an på hva du driver med. Bygger du lego og synes dette er kjempemoro kan du få til fantastiske byggverk, men sitter du med norskstiler er det en større sjangse for at du ikke klarer noe som helst men finner på noe totalt ubrukelig; som å bygge lego.

Vil ikke da man lett bli oppdaget f.eks i en lesesal hvis man er under rus??
Det spørs helt hva du går på. Tror ingen kunne oppdaget om jeg hadde tatt kokain, men knips; det hadde man lett sett. Ikke direkte stoffet, men man kunne sett at noe ikke var helt normalt med meg.
Sist endret av moret; 15. september 2011 kl. 00:01.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
1)--Men finnes det da gode alternativer til amfetamin, illegale såvel som legale??? (heller billige og legale skjønt ;-))

2)- Ikke en problemstilling igrunn, men av ren kuriositet; hvordan funker kokain og evt knips til sånne ting som det skrives om her???

3)- for sånne som meg som ikke har testa amf; for man en mye *dypere* konsentrasjon og effektivitet i det man gjør under en amf-rus??
Vil ikke da man lett bli oppdaget f.eks i en lesesal hvis man er under rus??


Takk til dere som kan svare på litt kompliserte spørsmpål!!

*for man en mye *dypere*= får man en...
Vis hele sitatet...
1. Nei, alternativ vil stort sett være stoffer med nesten identisk effekt, som f.eks ad/hd-medisiner.

2. Knips og kokain er helt uaktuelle dop å lese på.

3. Amfetamin kan brukes til å øke arbeidsmengden, men da må du allerede være motivert nok til at psykisk/fysisk belastning er en problemstilling. For en elev på videregående er det rett og slett ikke det.

Dessuten skal man være ganske godt kjent med amfetamin for å faktisk få utbytte av å bruke det i leseperioder.
Hørt at speed er kult.

Høres ut som en fantastisk og flott idè, TS! Jeg er overbevist om at du har selvkontrollen til å bare ta litt for å gjøre lekser.
Sitat av moret Vis innlegg
Vil ikke da man lett bli oppdaget f.eks i en lesesal hvis man er under rus??
Det spørs helt hva du går på. Tror ingen kunne oppdaget om jeg hadde tatt kokain, men knips; det hadde man lett sett. Ikke direkte stoffet, men man kunne sett at noe ikke var helt normalt med meg.
Vis hele sitatet...

Det jeg tenkte på her var igrunn standard gatespeed.
- Greit nok med kokain, iom. at det er vel et diskrèt stoff(???) mtp. at en person ikke endrer seg så mye ifra normalen under en kokainrus(???, trenger tilføying fra dere som veit....).

- Knips - ok, skoledop er det i hvertall ikke!

Men standard amfetamin i mindre porsjoner: endrer dette holdninger, bevissthet, oppførsel og arbeidsevne til det negative eller?
Husker jeg vurderte noe slikt en gang selv. Slo det heldigvis fra meg etter å ha rådført meg her på freak; det er nok en særs dårlig idè. Prøv heller å trene gjevnlig, samt spise sunt. Det vil gi deg et overskudd av energi som vil gjøre leksene lettere. Og kanskje er meditasjon noe du bør prøve om du sliter med motivasjonen? Det har en veldig positiv effekt på meg hvertfall. Lykke til
Det jeg tenkte på her var igrunn standard gatespeed.
- Greit nok med kokain, iom. at det er vel et diskrèt stoff(???) mtp. at en person ikke endrer seg så mye ifra normalen under en kokainrus(???, trenger tilføying fra dere som veit....).

Det varierer veldig fra person til person. Jeg klarer helt fint å oppføre meg noenlunde normalt. Mens en jente jeg kjenner prater i 400000km/t og løper rundt som en duracellkanin på NSB's startkabler, normalt er hun en ganske stille og forsiktig jente.

- Knips - ok, skoledop er det i hvertall ikke!
det skal jeg love deg

Men standard amfetamin i mindre porsjoner: endrer dette holdninger, bevissthet, oppførsel og arbeidsevne til det negative eller?
Igjen, det kommer svært an på hvordan du takler rusen. Men, det har evner til å forandre personligheten din ganske radikalt ja. I hvilken retning dette endres er vannskelig å si, men det er nok svært, svært få personer som får noe positivt ut av amfetamin.
Sitat av moret Vis innlegg
Det jeg tenkte på her var igrunn standard gatespeed.
- Greit nok med kokain, iom. at det er vel et diskrèt stoff(???) mtp. at en person ikke endrer seg så mye ifra normalen under en kokainrus(???, trenger tilføying fra dere som veit....).

Det varierer veldig fra person til person. Jeg klarer helt fint å oppføre meg noenlunde normalt. Mens en jente jeg kjenner prater i 400000km/t og løper rundt som en duracellkanin på NSB's startkabler, normalt er hun en ganske stille og forsiktig jente.

- Knips - ok, skoledop er det i hvertall ikke!
det skal jeg love deg

Men standard amfetamin i mindre porsjoner: endrer dette holdninger, bevissthet, oppførsel og arbeidsevne til det negative eller?
Igjen, det kommer svært an på hvordan du takler rusen. Men, det har evner til å forandre personligheten din ganske radikalt ja. I hvilken retning dette endres er vannskelig å si, men det er nok svært, svært få personer som får noe positivt ut av amfetamin.
Vis hele sitatet...
Den siste kan vel diskuteres,Det er veldig mange som får en positiv forbedring i personlighet/holdning under rusen(speed i moderate doser,ikke grisespeeda) ,problemet er at dette ikke veier opp for bivirkningene.
Forsvarer ikke amf,da jeg selv har kuttet det helt ut pga nedturer.
Er vel ikke snakk om å ta så mye at man blir rusa. Er forskjell på å spise 1 gram eller 5
hmmm ville vel heller anbefalt og fått tak på noe ritaline/adhd medikament.. det burde gjøre jobben sin mer en nok da det gjelder og bli mere skjerpet og det er ikke så potent som Amf selvom molykylet ligner veldig på amfetamin molykylet så er det ikke likt men du blir mer skjerpet og mer våken av det- men anyways hva er vitsen med og ruse seg for og greie skolen bedre? og tror du faktisk det vil funke? jeg har adhd og jeg kan love deg at ritaline selv for meg som har det ødela hele døgnrytmen min og jeg slet virkelig på skolen.. begynte senere og ta striper i helgene osv og det også ødela mye av skole gangen så tror nok ikke amfetamin er den rette løsningen for og bli "supermann" på skolebenken... men uansett gl..
Må vel si som alle andre her, å fraråde deg det. Da særlig gatespeed, hvis du ABSOLUTT skal ta et oppkvikkende medikament på skolen, ville jeg heller anbefalt og spørre noen som har ADHD om du får prøve medisinen (ikke at jeg anbefaler det heller, virker bare bedre en alternativet ). Jeg har gått på Ritalin i et år eller noe tror jeg, og føler ingen avhengighet, men det kan være fordi jeg egentlig hater Ritalin, opplever kvalme som bivirkning.

(FYI: har spist ritalin for første gang på lenge nå... å føler jeg skriver mye unødvendig, men jaja, og bare så det er klart... jeg HAR resept på det)
Sitat av Choobe Vis innlegg
Må vel si som alle andre her, å fraråde deg det. Da særlig gatespeed, hvis du ABSOLUTT skal ta et oppkvikkende medikament på skolen, ville jeg heller anbefalt og spørre noen som har ADHD om du får prøve medisinen (ikke at jeg anbefaler det heller, virker bare bedre en alternativet ). Jeg har gått på Ritalin i et år eller noe tror jeg, og føler ingen avhengighet, men det kan være fordi jeg egentlig hater Ritalin, opplever kvalme som bivirkning.

(FYI: har spist ritalin for første gang på lenge nå... å føler jeg skriver mye unødvendig, men jaja, og bare så det er klart... jeg HAR resept på det)
Vis hele sitatet...
har selv hatt slik følelse på de fleste adhd medisiner det er vel kanskje derfor jeg heller ikke bruker noe medisiner for det og det funker egentlig ganske bra dette var litt "off topic" til Ts.. vil som alle andre i tråden her be deg om og frastå ifra en slik tankegang siden du har 0 erfaring ang amfetamin og ikke i det hele tatt har snøring på hva det innebærer.. vil isåfall anbefalle deg og prøve det i sammen med 1 eller flere andre som har tatt det en del og vet hva det er før du begynner og eksprimentere på egen hånd illegal amfetamin/amfetamin i seg selv er ikke til og leke med.. men ville tatt avstand ifra og bruke det til skole osv.. det kan gå veldig mange andre veier en at du i det hele tatt får med deg så mye av skole gangen.. husk da du er på amfetamin blir du rastløs osv intreserer du deg ikke for en ting vil du bare "flyte forbi det og heller gjøre andre ting".. men jeg er ingen ekspert men det er mitt syn og min mening.. Gl
Om du skal være oppkvikket og konsentrert, enten det er på skolen eller når du gjør lekser, eller eventuelt jobber til langt på natt; lag deg et fruktfat med pærer, bananer og annet snacks, samt en kanne kaffe.

Frukten i seg selv fungerer som en fantastisk energikilde, men kaffe funker også, og gir deg et ekstra boost.
Spis sunt og godt, og pass på at du ikke er sulten eller trøtt da du øver/gjør lekser/er på skolen, da dette senker konsentrasjonsnivået ditt, samt motivasjon til å jobbe.
Koffeinpiller, kaffe + banan, ritalin..?
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Om du skal være oppkvikket og konsentrert, enten det er på skolen eller når du gjør lekser, eller eventuelt jobber til langt på natt; lag deg et fruktfat med pærer, bananer og annet snacks, samt en kanne kaffe.

Frukten i seg selv fungerer som en fantastisk energikilde, men kaffe funker også, og gir deg et ekstra boost.
Spis sunt og godt, og pass på at du ikke er sulten eller trøtt da du øver/gjør lekser/er på skolen, da dette senker konsentrasjonsnivået ditt, samt motivasjon til å jobbe.
Vis hele sitatet...
Frukt inneholder stort sett fruktose, og særlig karbohydratene i søte frukter som pære og banan er for kroppen det samme som glukose (sukker). Å leke jo-jo med blodsukkeret sitt er ikke noe triks hverken for helsen eller konsentrasjonen.

Spis heller ordentlige måltider, regelmessig, om du vil evne å lese lenge.
Sist endret av Tøffetom; 15. september 2011 kl. 19:05.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Frukt inneholder stort sett fruktose, og særlig karbohydratene i søte frukter som pære og banan er for kroppen det samme som glukose (sukker). Å leke jo-jo med blodsukkeret sitt er ikke noe triks hverken for helsen eller konsentrasjonen.

Spis heller ordentlige måltider, regelmessig, om du vil evne å lese lenge.
Vis hele sitatet...
Virker alikevel smartere å spise frukt istedenfor speed når du går på skole...
Slik jeg oppfattet TS så ettersøker han ADHD-medisin, som ritalin, som jo er en slags form for amfetamin, i det minste noe liknende. Jeg orker ikke for øyeblikket å sette meg inn i saken nå, men jeg har lest om medisinstudenter som bruker Ritalin for å komme seg gjennom pensum + eksamen.

Ikke speed for å bli rusa, eller hva TS?
Og bare så det er nevnt til trådstarter; også til idrettsbruk/tungt kroppsarbeid kan amfen være livsfarlig!!
Det er ihvertfall dèt jeg har fått med meg via nFF, av brukere som har spurt og brukere som har fått svar..
____ ______ _______

Skyter inn enda et spørsmål jeg (gjerne til Moret og likn., som kan det her :P:P);
Vil du/dere si det slik at standard gateamfetmin i Norge idag (sett bortsett fra standard meth og standard heroin) - er det verste misbrukerdopet som finnes ?????

Fordi at; f.eks kokain har jeg hørt går tradisjonelt for å være et tyngre stoff enn amfetamin - men det er jo god del flere psykiske skader man får enn kokain og like mye fysisk farlig.
Dessuten har du jo at under rusen virker det såpass lenge og såpass hardt på brukeren/misbrukeren..
Nei, dette blir nesten like dumt som å drikke før man kjører bil. Roe nervene liksom ..
Trådstarter, hold deg unna den dritten. Du er på VGS, og om du sliter med konsentrasjonen og leksene dine er finnes det bedre måter å håndtere det på enn å ruse deg på amfetamin. Det er ikke et harmløst rusmiddel.
Hva med noen slurker med cosylan før en matteeksamen/tentamen? Vil dette ha noen uønskede ettereffekter eller lignende?
Sargasm, Cosylan inneholder etylmorfin som virker dempende på sentralnervesystemet - du kan bli døsig. Ikke særlig smart før en eksamen, mao.

Spis en ordentlig frokost før eksamen du.
Vel, amfetamin ble jo før det ble ulovlig, brukt av vanlige mennesker for å holde seg våkne om natta til å studere og jobbe. Jeg vil likevel på ingen som helst måte anbefale deg å ta det, hvertfall ikke i skolesammenheng. Det er jo et narkotisk stoff det er snakk om, samtidig som man lett kan bli litt for glad i stoffet. Vil heller anbefale deg å drikke et par kopper svart kaffe, utrolig hvor våken og fokusert du blir av det.
Sitat av Neocon Vis innlegg
Sargasm, Cosylan inneholder etylmorfin som virker dempende på sentralnervesystemet - du kan bli døsig. Ikke særlig smart før en eksamen, mao.

Spis en ordentlig frokost før eksamen du.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en oppfordring til og bruke cosylan til eksamen,men jeg blir faktisk mer konsentrert og fri for stress,samtidlig som jeg får energi av opiater i moderate doser.Fungerer bedre enn koffein til det formålet for meg.

Edit:skulle kanskje ikke sagt det over,ser for meg en tulling bælmer i seg en hel flaske med cosylan og sovner på pulten under eksamen.
Sist endret av JayHova; 15. september 2011 kl. 21:57.
Enig der med kaffe Docile!!
Man kan mer våken/gira enn av speed - dog for en kort stund, og myyye bedre bedre for konsentrasjonen hvis man først er konsentrert vel og merke! - for ellers blir man rastløs av svart kaffe..
Sitat av Attrakt Vis innlegg
Er vel ikke snakk om å ta så mye at man blir rusa. Er forskjell på å spise 1 gram eller 5
Vis hele sitatet...
Spise ETT GRAM ELLER 5? Er du gærn mann? =p den jeg får er ganske så ren, 0,05 til 0.1 gram er nok til å holde meg våken i ett døgn. IKKE spis ett gram
Makka er bedre enn ritalin for skolearbeid.

Amfetamin har gjort underverker for prestasjonene mine på skolen. Nøkkelordet er moderasjon, ALLTID.
*Få alltid i deg nok mat/drikke/næring
*Sov til faste tider
*Aldri sitt oppe natten før en prøve uansett hvor mye du trenger det
*Amfetamin er for hjemmearbeid, ikke ta det på skolen
*Ha alltid nok å gjøre for hånden når du tar amfetamin. Når du er på amfetamin har du ikke lyst til å bli ferdige med leksene

Sitat av Cheesy Vis innlegg
Tviler på at TS har prøvd det før i det heletatt. Virker ikke sånn hvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er vel du som neppe har prøvd det hvis du tror det ikke hjelper på skolen.
Sist endret av Stratops; 15. september 2011 kl. 22:51.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Og bare så det er nevnt til trådstarter; også til idrettsbruk/tungt kroppsarbeid kan amfen være livsfarlig!!
Det er ihvertfall dèt jeg har fått med meg via nFF, av brukere som har spurt og brukere som har fått svar..
____ ______ _______

Skyter inn enda et spørsmål jeg (gjerne til Moret og likn., som kan det her :P:P);
Vil du/dere si det slik at standard gateamfetmin i Norge idag (sett bortsett fra standard meth og standard heroin) - er det verste misbrukerdopet som finnes ?????

Fordi at; f.eks kokain har jeg hørt går tradisjonelt for å være et tyngre stoff enn amfetamin - men det er jo god del flere psykiske skader man får enn kokain og like mye fysisk farlig.
Dessuten har du jo at under rusen virker det såpass lenge og såpass hardt på brukeren/misbrukeren..
Vis hele sitatet...
Livsfarlig var å ta litt hardt i, men særlig sunt for hjertet er det ikke å trene på amf.

Jeg er ikke moret, men jeg har bittelitt peil. Amfetamin er definitivt en av verstingene, men å si at amfetaminmissbruk er verre enn benzomissbruk f.eks blir litt søkt. De fleste "seriøse" missbrukerne er ikke avhengig av et enkelt stoff, men et helt spekter av godsaker.

Når det gjelder sammenligning med kokain så blekner kokain ifht amfetamin, på det noske markedet. Her er kokain såpass dyrt at det ikke er et aktuelt alternativ for de som er på kjøret. Er ikke mange som sniffer cola på plata. I utlandet dog er tilgjengelighet og pris en helt annen, og dermed også bruken og brukergruppen. Rente helsemessig er kokain bl.a mye tyngre på hjertet, og dyreforsøk tyder på at det kan være mer avhengighetsskapende enn heroin. "Top 20 most dangerous drugs"-listen du sikkert har sett plasserer tross alt kokain på 2. for en grunn.

Men når alt kommer til alt er det ikke stoffene som er ille, men missbruken. Med unntak av løsemidler og startgass så kan alt fra piller til heroin brukes med måte.
Sitat av Neocon Vis innlegg
Sargasm, Cosylan inneholder etylmorfin som virker dempende på sentralnervesystemet - du kan bli døsig. Ikke særlig smart før en eksamen, mao.

Spis en ordentlig frokost før eksamen du.
Vis hele sitatet...
Jeg føler faktisk at jeg får en bedre konsentrasjon av cosylan en både ritalin og amfetamin. Grunnen til det er at jeg roer nervene og tenker i et roligere tempo.
Det er jo som med alt annet en stor forskjell på bruk og misbruk. Jeg tenkte å ta de når jeg gjorde lekser eller før jeg leser til eksamen. Ikke som rus det er uaktuellt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
TS: Du trenger ikke rettferdiggjøre det at du vil prøve makka for å øke prestasjonene dine på skolen, eller andre områder. Som Strattops tidligere postet, så er moderasjon et nøkkelord. Personlig tips; Se igjennom stiler, oppgaver osv. Før du leverer inn i en edru tilstand, da det noen ganger kan gå litt fort på, spesielt innenfor skriving av stiler, og dette kan føre til forvirring.
Om du vil skjerpe konsentrasjonen din på skolen ville jeg heller anbefalt deg nok søvn og bra kosthold (spessielt frokost).
Husk og spis hver 3. time for å holde blodsukkeret oppe, og gjerne ta omega-3 i tillegg. Kan ikke bare ta litt dop og forvente superkrefter og 6ere på skolen.
Amfetamin er din venn, det trodde venninna mi også.

2 år siden det her. En av mine beste venner. Akkurat ferdig udannet førskolelærer.

Vi har møttes et par gang i uka for å se film og røyke en liten en. Kos stemning med potetgull og film. Masse skitsnakk og latter.

Men etterhvert så fikk vedkommende litt smaken på amfetamin. Da i helgene.

Fikk i samme periode et vikariat som daglig leder på en avdeling i en barnehage. Fikk masse skryt. Var nøye i arbeidet. Avlyste enkelte filmkvelder pga måtte skrive ukerapport.
Sånn sto hun på i 2 månder. Mer og mer ansvar i jobben.

Tenkte samme tanken som deg. Litt amf, så klarer jeg alle oppgavene en leder medfører på en barnehage. Gikk greit de første ukene. Så rant det bare på. Det som skulle føre til overskudd, hadde nå blitt til underskudd etter lang tids bruk.
Så ho fyra like greit på med mer.

Enden på visa er at ho mister jobben, går ned 30 kg på 2 mnd, rabler som en tulling de gangene vi møttes, drama all over de gangene vi møttes, paranoid som få. Jeg var dårlig venn osv som ikke gadd henge med ho da ho sleit som mest. Alle vennene trakk seg bort da det var som verst.

Sånn holdt ho på i nærmere ett år.

Har nå endelig funnet seg en ok kar, som igjen fikk henne på mer stabile tanker mtp amfetamin. Nettopp fått seg nytt vikariat som leder i barnehage. Fått stablet seg på beina igjen etter 1 år som fraværende.

Spør du meg så er amfetamin det som ødelegger en persons personlighet mest av stoffer på kort tid, dog har jeg aldri brukt tyngre stoffer selv. Men snakker bare av egen erfaring fra det jeg har sett selv.

Så, gjør deg selv en tjeneste. La tankene ligge.
Sist endret av stagg; 4. oktober 2011 kl. 21:56.
Ikke bruk hjemme så mye men prøv deg forsiktig frem på noen vanlige prøver der du finner mer ut om effekten. Man kan nemlig få klisterhjerne og få bedre karakter.
Sitat av metaman Vis innlegg
Ikke bruk hjemme så mye men prøv deg forsiktig frem på noen vanlige prøver der du finner mer ut om effekten. Man kan nemlig få klisterhjerne og få bedre karakter.
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot eller? La meg sitere ditt andre innlegg på forumet:

Sitat av metaman Vis innlegg
psykoser på meth
Etter mange år med amfetamin bruk hver dag, ca 6 år non stop. Hadde hørt om at de som holder ut lengst, er de som får det verst, og den fella gikk jeg i. Vil med dette høre om andre har lignende erfaringer. De 2 siste sprekkene ble jeg tvanngsinnlagt etter bare et par dager.

Hilsen metaman
Vis hele sitatet...
Så kommer du her å anbefaler amf for "klisterhjerne og gode karakterer"?
Det er da ingen tvil om at amfetamin, ved riktig bruk, kan være prestasjonsfremmende. Det blir det idiotisk å argumentere imot. Det som burde være hovedpoenget er at man ikke skal benytte seg av psykoaktive stoffer i en såpass tidlig alder, før kropp og sinn er utviklet nok, og da spesielt ikke et så kraftig sentralstimulerende stoff som amfetamin. Det kan rett og slett ikke forsvares.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er da ingen tvil om at amfetamin, ved riktig bruk, kan være prestasjonsfremmende. Det blir det idiotisk å argumentere imot. Det som burde være hovedpoenget er at man ikke skal benytte seg av psykoaktive stoffer i en såpass tidlig alder, før kropp og sinn er utviklet nok, og da spesielt ikke et så kraftig sentralstimulerende stoff som amfetamin. Det kan rett og slett ikke forsvares.
Vis hele sitatet...

Jepp,
nå vil jeg påpeke at det er ekstremt få, om noen i det hele tatt, som klarer å moderere og administrere amfbruk over tid. jfr riktig bruk.

Da må man isåfall få det dosert og utdelt av en tredjepart
Bare dropp hele greia, ok? Dette er ikke en god idé, det må du da forstå. Drikk kaffe eller noe annet kofeininnholdig hvis du føler deg sliten når du skal gjøre lekser.
Jesus christ folks. Hør her... Narkotika og skole er ikke bra kombo uansett, pga lovverket! Men det GJØR deg konsentrert og fokusert på det du vil gjøre, og du kan gjøre det i timesvis uten stop (snakker erfaring). Men det vil gå utover skolen. Du vil komme til å slutte å såve på natta, og nedturen varer ikke bare i noen timer, vi snakker om i verste fall 1-2 uker som kan føre til stort fravær fra skolen vis du ikke har nerver av stein da :P Men uansett. Kombiner det med noe annet som ikke er SÅ krevende som skolehverdagen! Jagerpiloter tar amfetamin på lange tokt f.eks. Hvorfor? Da holder de seg konsentrert og fokusert over en lengre periode!

Men HUSK! Det er forskjell på å bruke og være misbruker! PASS PÅ! Cheers! ^^