Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2030
Hei på dere!

Jeg har søkt rundt på forumet uten å finne noe relevant så jeg tar sjansen på å starte tråden (selvom den sikkert eksisterer fra før..)

Jeg tok en ca 0,15-dropp med god pepper, rundt midnatt. Er godt kjent med stoffet, og har før klart å kontrollere oppheng så jeg slipper kjevespasmene, men ikke denne gangen.
Så spørsmålet mitt lyder som følger:

Har noen av dere et tips eller fem om hvordan roe ned spasmene/opphenget?

Leste at det var muligheter for bl.a Baclofen og Rivotril, og ettersom Baclofen er reseptbelagt (stemmer ikke det?) står en igjen med Rivo, og det er ikke veldig aktuelt, ettersom man blir gelè i skallen.

Hadde satt kjempestor pris på noen råd, fra dere litt mer erfarne

Mvh,
KalleK
Det beste hadde vel vært å tatt den rivo'en men siden du ikke vil bli gele i hue tror jeg nok du bare må vente å se skulle gjerne vært til mer hjelp, men det er alt jeg har. Ha en fin dag videre!
Trådstarter
3 0
Takk for hurtig respons !
Det har seg slik at jeg uansett ikke har noen rivo atm, så må isåfall få kjøpt en.
Men det skal sies at jeg nå sitter med en mikrofiberklut mellom tenna, og det hjelper ihvertfall så lenge jeg har den i munn, om det ikke hjelper i lengden, får det så være, men det er verdt å prøve.
Håper på andre tilbakemeldinger også!
Hadde jeg vært deg ville jeg skaffe den Rivo'en om det ikke gir seg snart, har ikke opplevd det du beskriver før men.. Glad jeg ikke er den eneste som har kosa meg med litt pepper i natt men du får fortelle hvordan det ender!
Trådstarter
3 0
Vel, ser jo tanken din, og det gir seg trolig da, men jeg vet hvordan man momler og daffer på rivo, og med tanke på at jeg skal opp til svigers i dag, er det greit om jeg ikke prater som en med halve ansiktet lamma :P

Det skal sies at det ikke er noen problem å skulle til svigers etter ei natt på peppern, da jeg har kommet opp til de i samme situasjon før (skjer tho ytters skjelden), men greit å bli kvitt opphenget og annspenningene i kjeven, så jeg ikke sitter i sofaen der og biter tenna sammen og sleiker på leppene osv ;P
Dessuten er det slitsomt veitdu. Men ja, jeg skal gi rapport på hvordan ting ender.
Hjalp tho med fiberkluten i munn i blandt, og bite litt på den istedenfor.
Magnesium hjelper litt er for sliten til å slå opp doseringer osv.
Tygg tyggis, da ser spasmene naturlig ut
ArbeidsledigProletar
Gå til en tannlege, si at du skjærer tenner som faen når du sover, du har sikkert allerede nedslitte tenner, right? Det er litt dyrt, men hvis problemet viser seg å ha slitt tennene dine kan tannlegen lage deg en sånn gummisak for å ha i munnen når du sover (eller i virkeligheten, er på rulleskøyter).

Funker kanskje ikke hvsi du skal være sosial og prate da, så er ver mer tungvindt enn nyttig, i tillegg vil jeg tro at det koster litt.

Edit: typo.. Og/å feil. ÆSJ.
Sist endret av Batabusa; 19. august 2011 kl. 12:35.
Kikka litt rundt og en kjærlighet på pinne anbefales over tyggegummi. Ser passelig tekkelig ut foran svigers og.
Benzoer funker som nevnt bra mot dette. Ellers har vel de fleste depressanter, f.eks alkohol, mer eller mindre effekt.

Tilstanden kalles forøvrig bruxisme, og det er mye lesestoff her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bruxism

Det er viktig at du prøver å holde spyttproduksjonen igang, slik at munnen ikke tørker helt ut. Når du er tørr i munnen blir emaljen sprø og sårbar, og nevnte tilstand blir derfor ekstremt mye verre for tennene dine. Kjærlighet på pinne, sb12, tyggis etc kan hjelpe, men om situasjonen er helt ute av kontroll kan det fort gjøre vondt verre. Du kan jo tenke deg hvordan resultatet blir hvis du knaser et par kjærligheter på pinne i timen, eller tygger tyggis altfor intenst.