Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1292
Akkurat nå har jeg hele 86 kroner på kontoen. (woho, jeg er rik!!)

Jeg har en legeregning på 100 kroner. Hva skjer når jeg sender giroen til banken? Vil den bli avvist, eller trekker de fra kontoen slik at jeg får minus?
Prøv og finn ut? =)

Normalt er det fult mulig å overtrekke kontoen.
Sist endret av Blackkoz; 16. juni 2011 kl. 15:32.
Du vil bli anmeldt for tyveri av 14 kr NOK, og vil bli etterforsket av økokrim! FOR ALL DEL STYR UNNA!
Dette varierer. Vanligvis vil du i nettbanken få beskjed om at det ikke er dekning for transaksjonen. Om systemer er nede og stjernene ellers står i korrekt posisjon, kan det være du klarer å overtrekke kontoen din, og da vil minuset rente seg til du får penger igjen.
Regningen vil bouce og du får et gebyr fra banken i tillegg til at regningen ikke blir betalt. Vent heller til du får inn penger, tar uansett noen dager før du får noe gebyr her.
Trådstarter
Jeg ringte banken og forklarte situasjonen. De sa at jeg kunne vente til 24. juni, for da får de fleste igjen skatteoppgjøret. Hvis jeg derimot ikke skulle få disse før i oktober, så kunne jeg med dekning i skattepengene forskuttere kontoen for inntil 11.000 kroner.

Må med andre ord bare vente, altså.
Game disconnected
pokemon's Avatar
hvilken bank har du? det hørtes jo veldig greit ut.
Du mangler 14 kroner? Kan du ikke bare pante flasker eller finne noen kroner i en soffa, og sette dem inn i banken for så å betale?