Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2477
Vil gjerne ha svar på noen spørsmål, og hva folk syns om telefonen generelt!

EDIT: Det er snakk om den store telefonen, ikke mini eller mini pro.

1) Hva er android? Har skjønt det er noe som driver internett eller noe, men skulle gjerne hatt kort forklart hva det egentlig er..

2) Ser mange auksjoner på finn.no, hvor de gjerne går for 2500-3500. I butikkene koster de opp mot 4000 enda. Så lenge jeg går med på en "trygg betaling" - løsning eller noe sånt, så burde det vel være trygt? Skjønner at det ikke er noen garanti innlagt, men det har jeg aldri hatt bruk for da jeg er forsiktig.

3) Er det vanskelig å skrive meldinger med tastaturet på touch-skjermen? Bruker man vanligvis en sånn penn, eller er den presis å bruke med pekefingern?

Takker for svar!
Sist endret av Taurean; 21. april 2011 kl. 15:56.
ikke kjøp den, har den selv. Sikkert mange fiffige applikasjoner osv. men den finner på å ringe av seg selv og sette seg på flymodus, med det mener jeg at touch-skjermen er dårlig, hvorfor kan de ikke bare lage en slik iphone har? du kan trykke på ett nummer og så hopper den på et helt annet menneske, kan være flaut til tider hehe..

møkkatlf spør u meg!!
1: android er et operativsystem for mobiltelefoner, omtrendt som windows.
Man kan også ha android på vanlige datamaskiner

2: skal du kjøpe på finn ville jeg i det minste kjøpt fra noen i nærområdet som du kan møte i person på et offentlig sted, se og prøve telefonen, inspisere kviteringer og kjøpe på stedet med cash.

3: det er uvant, men du venner deg nok til det.
Okay! Det var jo noe negativt.. Kanskje vurdere andre telefoner først. Vil gjerne ha en tlf som det er lett å surfe på nett med og som er -god- å skrive meldinger med. Touch-skjerm hadde vært kult også!

Turbolego: Takker for godt svar! Har tenkt det samme ang kjøp på finn. Er ganske skeptisk, er sikkert alltid noe galt med telefonen elns som de ikke opplyser om! Er så mange kjeltringer der så.
1:
android er et operativsystem, som "styrer" maskinvaren.
http://no.wikipedia.org/wiki/Operativsystem
http://no.wikipedia.org/wiki/Android

2:
vet ikke så mye om "trygg betaling", men har lest at man kan få pengene tilbake hvis man ikke er fornøyd osv. men, hvis du vil bruke opptil 3500 på en mobil, vil jeg anbefale at du ser etter nyere mobiler, alt fra htc, lg, samsung er å anbefale. hvis du vil kjøpe fra finn, ville jeg sett på en samsung galaxy s. ellers så kan jeg anbefale htc desire HD, har den selv.
hvis du heller vil ha en mindre tlf, se på lg optimus one, og htc wildfire s

3:
det er ikke vanskelig å skrive på skjerm. har prøvd å bruke penn, men det blir bare tull. pekefinger og tomler blir brukt mest.
Takker og bukker!
Jeg var på nippet til å kjøpe X10 jeg også, men endte heldigvis opp med HTC Desire.

Flere av mine venner klager støtt og stadig på sin X10/mini/minipro, at de ikke mottar SMS, at de ikke mottar anrop etc.. I tillegg syns jeg telefonen er litt treg. Jeg er glad jeg endte opp med HTC, selv om den også har sine svakheter.

Men et hett tips: Touch er veldig fancy og moderne, men det er noe dritt å skrive meldinger med syns jeg. Misforstå meg rett - det er ikke noe problem å skrive med touch. Men jeg savner tastatur utrolig mye! Angrer på jeg ikke valgte HTC Desire Z, som har utskyvbart tasatur.

To sum up: Styr unna Sony Ericsson, sikt deg inn på HTC eller kanskje Samsung Galaxy?
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Det kommer nye HTCer i juni, da ville jeg regna med prisene på de andre går ned? Ikke at HTC er SE da, men et alternativ. Selv har jeg HTC Desire Z og er veldig fornøyd
Når vi er inne på Xperia mobiler, hvordan er det med Xperia Play?
Kjetilbm: Har blitt skeptisk til xperia generelt pga har sett så mange gå på finn.no... "..selges pga "passer ikke til meg"" .. det forteller meg ganske mye. Men hadde inntrykk av at x10 (ikke mini eller mini pro) var bedre å skrive på og var generelt bedre - samtidig vil jeg ha en tlf med suverent kamera og godt tastatur! Utskyvbart virker veldig fristende!

bamsegutt: Tror du det er noe som er verdt å vente på? Kan godt legge ut 4 tusen for en konge tlf sånn sett. Har en klædd av en nokia nå som begynner å bli lite responsiv i tastene ^^
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
bamsegutt: Tror du det er noe som er verdt å vente på? Kan godt legge ut 4 tusen for en konge tlf sånn sett. Har en klædd av en nokia nå som begynner å bli lite responsiv i tastene ^^
Vis hele sitatet...
De nye htcene har dual core, kommer også en 3d htc, som tar 3d bilder med dobbelt kamera. Jeg syns ihvertfall dual core 1,2ghz htc telefoner er verdt å vente på De som er på markedet nå er siste av forige generasjon, vil nå jeg si. Framover er det dual core det går i
hvis du vil legge ut 4k for en tlf, er optimus 2x å anbefale. denne er den beste tlf'en nå til dags, mye pga dualcore. 4k på dustinhome:
http://www.dustinhome.no/pd_5010547281.aspx

samsung kommer jo med galaxy S2 med dualcore, men jeg tror denne skulle koste 5-6k, leste det et eller annet sted.
samsung Galaxy S? S2 kommer jo snart!
Har selv en Samsung Galaxy S jeg betalte for en rimelig penge. Er meget fornøyd, og har ikke hatt et problem til nå, etter 1 måned. Aboslutt til å anbefale. Hvis du venter, kommer nr. 2 av samme modell. Denne har dual-core prosessor, bedre kamera og nyere androidsystem. Definitivt verdt å vente på!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommer etter all sannsynlighet til å kjøpe Htc desire S, 2500 på tele2.no og 4000 for desire hd. Sprøtt at de tar 1500 mer for begge to på elkjøp.

Håper det blir et godt kjøp. Pris på 2500 er jo ikke verst i det hele tatt.

Har lest så mye negativt om xperia, veldig glad jeg ikke hadde råd på den tida.
Sist endret av Taurean; 8. mai 2011 kl. 21:39.
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Når vi er inne på Xperia mobiler, hvordan er det med Xperia Play?
Vis hele sitatet...
Den er drit kul på spill, men ren tortur som mobil. Tregere mobil skal du leite lenge etter.

x10 er ganske utgått på dato. For samme penge får du mye bedre telefoner som Htc Desire f.eks eller Samsung Galaxy S.

Men hvis du vil ha det beste ( og dyreste) kjører du på med Lg optimus II, eller venter på Samsung Galaxy S II.

Kan forsåvidt også si at Xperia familien er plaget med dårlig byggekvalitet og hauer med bugs i programvaren. Jobber i mobilbutikk, og en god del av telefonene som kommer på service er Xperia telefoner.
Sist endret av kristiner; 8. mai 2011 kl. 21:50.