Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1428
Fikk idag brev om voldsoffererstatning, og jeg lurer på hva dette betyr. Det står hverken frist på når jeg skal betale og jeg skjønner ikke hvor mye jeg skal betale.

Personen som har søkt om voldsoffererstatning kaller jeg Per i dette tilfellet.

"Per har søkt staten om erstatning for skade påført 3. Januar 2009.

Kontoret for voldsoffererstatning har i vedtak 11. November 2009 utbetalt kr 15 000 til Per. Kontoret for voldsoffererstatning har funnet det godtgjort med klar sannsynlighetsovervekt at Per er påført personskade som følge av en straffbar handling.
I henhold til påtaleunnlatelse 23. Juni 2009 er De en av skadevolderne i saken.

Kontoret for voldsoffererstatning vurderer i dette tilfellet å søke regress hos Dem med kr 3 750

De gis med dette anledning til å komme uttalelse og gjøre Deres øvrige partsrettigheter gjeldende.

Frist for å inngi merknader settes til tre uker. "

Det er kort og godt det som står i brevet jeg fikk. Som jeg sier, jeg skjønner virkelig ikke hva dette betyr. Hjelp ?
De vil du skal betale 3750,- Av de 15000,- staten betalte offeret.(Norske kroner) inne 3 uker fra dagen breve ble utsendt. Har du problemere med dette ringer du inn og spør om utsettelse, betale må du uansett.


Kort fortalt: Du har en regning på 3750kr som har betalingsfrist på ca 3 uker.
Sist endret av Skaddfrontallap; 21. mars 2011 kl. 16:00.
Det betyr at de i utgangspunktet krever 3750 kroner fra deg, og at du har tre uker på deg til å sende inn en klage på dette vedtaket.


Sitat av inzane1891 Vis innlegg
De vil du skal betale 3750,- Av de 15000,- staten betalte offeret.(Norske kroner) inne 3 uker fra dagen breve ble utsendt. Har du problemere med dette ringer du inn og spør om utsettelse, betale må du uansett.


Kort fortalt: Du har en regning på 3750kr som har betalingsfrist på ca 3 uker.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt. Det er opprettet en sak på det, og dersom han ikke melder inn en klage innen tre uker er det summen som vil bli krevet. Per nå skylder han ingenting, slik jeg forstår det.
Sist endret av Restyle; 21. mars 2011 kl. 16:01.
3750kr skal du betale. Men det står "vurderer å søke", så det er ikke skrevet i sten ennå.
zapi's Avatar
Trådstarter
Drar på politihuset i morgen og undersøker. Jeg har absolutt ingen inntekt, jeg er student og bor hjemme.
De vil at du skal betale 3750 kroner. De spør kort og godt om du er enig i dette eller om du vil klage.
Iogmed at du har fått påtale unnlatelse er vel det det samme som at du er funnet skyldig så jeg tviler på at og klage vil ha mye for seg....