Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3206
For en del månder tilbake, kjøpte meg og en kompis en sinnsyk(!) pot av en god kompis av oss. Vi betalte en stor sum for en liten del (0,3-0,4), vi betalte 100kr. Han fortalte oss at selv om den var så liten, kom vi til å få en ganske god effekt.

Vi tenkte, skal vi ha det ekstra gøy i dag, får vi heller betale litt ekstra.

Vi kom oss videre til festen, der vi skulle. Vi drakk og hygget oss, må legge til at det var ikke store mengden jeg drakk. Vi bestemte oss for å komme oss på badet og mekke opp, ble til vi fikset en bitteliten joint i 1 rizzla.

Vi skulle videre, vekk fra vorset. På veien fyrte vi opp, og delte mellom oss. Og jeg skal med håden på hjertet si at håret mitt ble blåst tilbake, jeg har ALDRI hatt et slikt latter kick, og vært så "høyt opp" som jeg var da. Det stinka ikke noe mer enn normalt, og den var fin og grunn slik som normal pot oftest er. Kompisen min fortalte meg at han hadde fått den fra en i Oslo, som første prøvde å selge han den(1'er).

Jeg vet ikke hvor mye dette gir dere, men er det noen som kan ha peiling på hva slags pot dette må ha vært? Om den evt. har blitt dyppet i noe? Ingen hallusinasjoner var med i bildet.

Layzi
Du fikk potent pot, det er ganske så umulig å si hvilken strain det evt. skulle være ut i fra det, nettopp fordi vi er i Norge og man kan aldri være sikker på hva man får.
Høres mest ut som vanlig god pot du har kommet borti kan godt hende alkoholen hadde litt med det å gjøre også, den "kicker" gjerne litt ekstra hvis du har drukket.

Kanskje litt vanskelig for oss å finne ut hvordan pot du har med tanke på strain, om det var det du lurte på
Du fikk sikkert noe skunk! Skal ikke si noe sikkert men, utifra det jeg har skjønt så er skunk enda sterkere en vanlig weed, og vil derfor gi deg en sterkere "trip". Skal ikke se bortifra at alkoholen hadde litt så si også
Dette er de strains med god skunk jeg har kommet over i oslo rundt den tiden du nevner:

Blue velvet
Critical
Mk Ultra
Sage
Bluecheese

Det kan seff ha vært hva som helst, men med stor sannsynlighet en av de som er nevnt ovenfor.
Den bluecheese typen der kan jeg hvertfall bekrefte var helt hinsides
Takk for all respons! Fetter, kan godt hende du har rett. Skulle ikke ha klaget på å ha slik type pot i området der jeg bor. Tenkte bare det var verdt et forsøk og høre med noen mer erfarene folk her på forumet.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Takk for all respons! Fetter, kan godt hende du har rett. Skulle ikke ha klaget på å ha slik type pot i området der jeg bor. Tenkte bare det var verdt et forsøk og høre med noen mer erfarene folk her på forumet.
Vis hele sitatet...
Det er lov det

Jeg kan ihvertfall garantere at den ikke var dyppet i noe, og om man ikke har vært borti så mye potent skunk tidligere vil nok alle gode strains gi effekten du beskriver.

Hvordan var fargen, konsistensen, lukten (søtaktig, osteaktig, kattepiss etc)?
Sjekk ut hvordan strainsene vanligvis ser ut (selvom det ofte varierer veldig etter hvor godt de er blitt dyrket frem)

http://thseeds.com/pages/sage.html
http://www.kindgreenbuds.com/marijua...luevelvet.html
http://thseeds.com/pages/mkultra.html

Men som sagt, det er ikke sikkert det har så mye å si akkurat hvem strain det var, da alle potente, veldyrkede strains vil gi en ganske heftig effekt på personer som er vant til standard-hasj.
Uten å skulle si for sikkert vet jeg at det er noen av de store dyrkerne i Oslo-området som har pushet ut masse Critical de siste månedene. Den er veldig potent, bedre enn mye av det du finner på coffeeshops i Amsterdam.

Med det sagt er det utallige typer forskjellig weed i omløp om gangen, så det kan ha vært hva som helst. Det blir helt umulig å få et sikkert svar.
Sist endret av stødig; 17. februar 2011 kl. 13:52.
Sitat av stødig Vis innlegg
Uten å skulle si for sikkert vet jeg at det er noen av de store dyrkerne i Oslo-området som har pushet ut masse Critical de siste månedene. Den er veldig potent, bedre enn mye av det du finner på coffeeshops i Amsterdam.

Med det sagt er det utallige typer forskjellig weed i omløp om gangen, så det kan ha vært hva som helst. Det blir helt umulig å få et sikkert svar.
Vis hele sitatet...
Jepp, Critical og Blue velvet har det uten tvil vært mest av, og uten å kunne si det sikkert har jeg fått inntrykk av at det er samme folk som står bak.
Fetter, iogmed det er noen månder siden, så kan jeg desverre ikke fortelle hvordan den så ut, siden jeg ikke husker det altså.. Kunne dere utdypet dere videre med hvordan man kunne kjent igjen Critical eller Blue velvet? Smak, lukt, osv.
Hvorfor kjøpte du ikke mer? Må jo ha så mye som mulig når det er ellevill pot
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Hvorfor kjøpte du ikke mer? Må jo ha så mye som mulig når det er ellevill pot
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne ha gjort det, men det var en kompis av meg som hadde fått det av en i Oslo, som først hadde prøvd å selge det til han. Han fikk altså bare en grammer.
Min erfaring fra Oslo er at det alltid er god pot tilgjengelig, men de som selger hakke peiling på strains osv.. Har bodd der mesteparten av livet btw. Den var neppe dyppet i noe . Kort sagt bare god pot. Nå vet jeg ikke hvor mye du har smoka før, men da jeg var noob var det vanlig at jeg fikk samme effekter av pot.

Men i Oslo koster den ikke 100 for 0,4.....
Sist endret av Googæl; 17. februar 2011 kl. 18:52.
Hvorfor må god hasj/pot alltid være dyppet i noe? Jævla myten der altså. Folk må lære seg at man kan få en ellevill god rus av skikkelig hasj/pot, man er gjerne bare ikke vant til å røyke så potent vare.
Sist endret av Don Veto; 17. februar 2011 kl. 19:23.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Fetter, iogmed det er noen månder siden, så kan jeg desverre ikke fortelle hvordan den så ut, siden jeg ikke husker det altså.. Kunne dere utdypet dere videre med hvordan man kunne kjent igjen Critical eller Blue velvet? Smak, lukt, osv.
Vis hele sitatet...
Blue Velvet har jeg ikke vært borti så vidt jeg vet, men har hørt snakk om at det har vært en del av den i omløp de siste månedene og at den skal være ganske potent.

Det blir vanskelig svare nøyaktig på akkurat hva den lukter og smaker osv, men de 2 partiene med Critical jeg kom over var veldig godt tørket og trimmet. Den var ganske lys i fargen, og den hadde ikke veldig lange hår, de var litt mer gjemt bak trikom-havet. Den stinket heftig som annen god pot, verken søt eller sur i lukt.. naturlig vil jeg si.
Sist endret av stødig; 17. februar 2011 kl. 21:50.
Nettopp kommet inn en bigass batch med Power Plant til hjemstedet, it bee goodtimes!
Sist endret av Hazee; 18. februar 2011 kl. 00:35.
Sitat av Googæl Vis innlegg
Min erfaring fra Oslo er at det alltid er god pot tilgjengelig, men de som selger hakke peiling på strains osv.. Har bodd der mesteparten av livet btw. Den var neppe dyppet i noe . Kort sagt bare god pot. Nå vet jeg ikke hvor mye du har smoka før, men da jeg var noob var det vanlig at jeg fikk samme effekter av pot.

Men i Oslo koster den ikke 100 for 0,4.....
Vis hele sitatet...
Glemte å fortelle at han hadde såklart prøvd ut varen først, og solgte oss resten, som tilsvarte rundt en 0,4 Beklager missforståelsen.

Sitat av stødig Vis innlegg
Blue Velvet har jeg ikke vært borti så vidt jeg vet, men har hørt snakk om at det har vært en del av den i omløp de siste månedene og at den skal være ganske potent.

Det blir vanskelig svare nøyaktig på akkurat hva den lukter og smaker osv, men de 2 partiene med Critical jeg kom over var veldig godt tørket og trimmet. Den var ganske lys i fargen, og den hadde ikke veldig lange hår, de var litt mer gjemt bak trikom-havet. Den stinket heftig som annen god pot, verken søt eller sur i lukt.. naturlig vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Hmm, når du nevner det. Så kan det faktisk minne meg litt om den vi fikk.
Kanskje jeg skal slå meg til ro med at det var noe Critical vi hadde fått hånd om. Takk for svaret !
Jeg har også vært borti noe inni helvetes fengende pot, der 0,2-0,3 slår ut to stykker på en jo. Helt enormt hvordan den funker i forhold til andre ting som finnes rundt omkring..

Det er ikke så ofte da derimot. Virker sjeldent
Sitat av Aceface Vis innlegg
Jeg har også vært borti noe inni helvetes fengende pot, der 0,2-0,3 slår ut to stykker på en jo. Helt enormt hvordan den funker i forhold til andre ting som finnes rundt omkring..

Det er ikke så ofte da derimot. Virker sjeldent
Vis hele sitatet...
Jeg er borti sånn pot daglig for tia, kjenner en som har et heller stort parti Critical, enda bluecheese var bedre syntes jeg.
Sitat av L3if Vis innlegg
Du fikk sikkert noe skunk! Skal ikke si noe sikkert men, utifra det jeg har skjønt så er skunk enda sterkere en vanlig weed, og vil derfor gi deg en sterkere "trip". Skal ikke se bortifra at alkoholen hadde litt så si også
Vis hele sitatet...
Er ikke noe spesielt med Skunk, bare en helt vanlig 75% sativa, 25% indica -strain som er litt hypet i UK, ettersom media der borte nå bruker det navnet på all sterk cannabis. Og dealerne selger selvsagt det folket vil ha, ergo er all weed i UK nå "skunk".

Et bedre navn på potent cannabis er "sinsemilla", eller bare "good shit"..
Sitat av gorm Vis innlegg
Er ikke noe spesielt med Skunk, bare en helt vanlig 75% sativa, 25% indica -strain som er litt hypet i UK, ettersom media der borte nå bruker det navnet på all sterk cannabis. Og dealerne selger selvsagt det folket vil ha, ergo er all weed i UK nå "skunk".

Et bedre navn på potent cannabis er "sinsemilla", eller bare "good shit"..
Vis hele sitatet...
sensimilla er originalt et ord for pot uten frø (spansk: sin semilla, "uten frø").

Skunk var originalt en strain, ja, men er i mine øyne et godt fellesbegrep for potent weed, eller rett og slett weed med sterk lukt, noe som skiller frittvoksende "ditchweed" fra gode strains.
Sitat av gorm Vis innlegg
Er ikke noe spesielt med Skunk, bare en helt vanlig 75% sativa, 25% indica -strain som er litt hypet i UK, ettersom media der borte nå bruker det navnet på all sterk cannabis. Og dealerne selger selvsagt det folket vil ha, ergo er all weed i UK nå "skunk".

Et bedre navn på potent cannabis er "sinsemilla", eller bare "good shit"..
Vis hele sitatet...
Aha, der ser vi nok en gang at vi (eller jeg) har blitt feilinformert av media.