Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1537
Hei, har en Toshiba Regza 42AV635DB som jeg sliter med å få bildet til å passe på ved titting på TV via en Canal Digital HD dekoder. Har sett på alt av innstillinger både på dekoderen og TV'en uten hell.

Noen som muligens har litt meir peiling enn meg som kan gi et hjelpende tips? F.eks TVNorge logoen havner halveis utenfor bildet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det en PVR eller er det zappern? Hvis det er zappern skal det være en "HD" knapp som skal endre formatet på bilde. Hvis det er pvr'en kan du prøve med "TV" knappen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
HD PVR Dekoder. "TV" knappen meg bekjent er vel kun for å gå tilbake til selve TV-bildet fra diverse menyer?
^^har en sånn jeg også, de har endret funksjonalitet på tv knappen så det er den du justerer bildet med nå. Det gjelder hvis du har fått oppdateringene, de kommer automagisk på HD PVR.

Jeg har også problemer med å få bilde til å passe på enkelte kanaler og programmer etter siste oppdatering, så jeg tror ikke problemet ligger i tv'en din.
Er ikke alle som får oppdateringene på Pvr'en automatisk. Spørs først og fremst om du bruker 2 antennekabler eller om du bare bruker 1, de med som bruker 2 kabler skal få den inn automatisk, mens de som bare bruker 1 må få presset fram denne oppdateringen. Letteste metoden for dette er å trykke "ok-meny" når det står "8888" i displayet på dekodern(i oppstart).


Og for å gjøre en ting klart: Linux oppdateringa til denne dekoderen har tatt fulstending knekken på den. Hd-Pvr suger så jævlig at bare halvparten hadde vært nok. Det er altfor mange feil i denne Sw'en som gjør boksen direkte ubrukelig noen ganger.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Tortia Vis innlegg
Er ikke alle som får oppdateringene på Pvr'en automatisk. Spørs først og fremst om du bruker 2 antennekabler eller om du bare bruker 1, de med som bruker 2 kabler skal få den inn automatisk, mens de som bare bruker 1 må få presset fram denne oppdateringen. Letteste metoden for dette er å trykke "ok-meny" når det står "8888" i displayet på dekodern(i oppstart).


Og for å gjøre en ting klart: Linux oppdateringa til denne dekoderen har tatt fulstending knekken på den. Hd-Pvr suger så jævlig at bare halvparten hadde vært nok. Det er altfor mange feil i denne Sw'en som gjør boksen direkte ubrukelig noen ganger.
Vis hele sitatet...
...du jobber i CD? Damn!
hehe stemmer det:P Som kundebehandler:P
Sist endret av Tortia; 24. desember 2010 kl. 20:44.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Takker for tips, kom hjem etter juleferie og da var boksen oppdatert og TV knappen fungerer som du påpekte