Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5307
Hei!

For noen måneder siden lånte jeg bort 1000 kr til en person jeg kjenner på nettet. Nå vil hun ikke betale pengene tilbake. Hva burde jeg gjøre om jeg ikke får henne til å tilbakebetale? Kan politiet eller andre hjelpe meg her? Har sms bevis for at hun har lånt pengene og kvitering av at jeg har betalt.

Takk for tips folkens!
Send melding / mail til foreldre eller annen familie, pleier å løse seg da.
Sitat av UENorge Vis innlegg
Send melding / mail til foreldre eller annen familie, pleier å løse seg da.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Høres ikke så dumt ut, men hvordan skal jeg finne foreldrene/familie? Personen bor i en stor by og har et veldig vanlig etternavn.

Edit: Når jeg søkte på etternavnet i denne byen fikk jeg 95 treff.
Sist endret av Stesolidhode; 9. november 2010 kl. 18:29.
Tenker torpedo? litt voldsomt? hva med å dra hjem til henne å lugge henne?
Søk henne på face, trykk på xxx antall friends, søk "insert etternavn" ??? profitt, evt. søk på navnet hennes på gule sider, så søk på adressen du får opp, vil antageligvis vise mor/far hvis de ikke har flytta ut.

Hilsen pro stalker
Ta noe fra henne som er verd 1000 kr, så sier du betal innen en uke, eller så selger jeg den = profit.
Send regning i posten. Hvis betaling ikke sjer, kontakt et inkassoselskap.
Altså, hva forventer du når du låner ut penger til random folk på internett? Vi lever i en hard og atter kald verden, gutt.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Alt du trenger er et bevis på at den andre personen skylder deg penger. Dette kan være en husleiefaktura du har sendt, eller et gjeldsbrev, kontrakt eller lignende dokument som er signert av motparten.
Vis hele sitatet...
Ser dårlig ut med mindre hun faktisk har signert noe :P
Sikkerhetsklarert
Har selv brukt Conta inkasso, det er krav om at det skal være signert om det gjelder kontrakt eller avtale.
Det du gjør er nå å sende et inkassovarsel, der du i fakturateksten skriver hva det gjelder, og opplyser om at du tar det videre til inkasso om beløpet forblir ubetalt etter forfall. Med grunnlag i dette inkassovarselet kan du ta saken til inkasso. Det var slik jeg gjorde det
Sitat av Diox Vis innlegg
Ser dårlig ut med mindre hun faktisk har signert noe :P
Vis hele sitatet...
SMS-en han har holder.
Vis du er dust kidnapper du jæveln også tar du times betalt av saddister for å kose seg med han.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
Vis du er dust kidnapper du jæveln også tar du times betalt av saddister for å kose seg med han.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde gjort den sisste delen gratis. Neida, jeg støtter det å ringe foreldrene eller noen andre som kan prate med henne.