Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 694
Hei.

Har en gammel Acer Aspire E360 som jeg tenkte å få start på igjen, men recoverysettet er forlengst borte og windowsen på den har tatt kvelden så den må reinstalleres.

Har lovlig key til den (Win XP Media Center Edition Norsk) som ble levert med den når ny. Har googlet litt og prøvd div WIN XP MCE plater for å reinstallere den, men ingen vil godta key. Jeg kunne seff kjørt et piratversjon av XP på den, men jeg har tross alt betalt penger for et produkt jeg ønsker å benytte meg av uten å måtte gå ulovlige veier. Dessuten fulgte det med drivere i recovery opsettet noe som gjorde alt enklere. Acer support krever faktisk 700 kr for å sende meg en cd-r plate fra tyskland som skal fikse dette, men jeg mener da at det må være mulig å få til dette uten å måtte blø 700 kr for et problem som med dagens teknologi skulle være mulig å ordne selv, uten cd-r plater fra tyskland.

Det skal sies at det ligger en partisjon på HDD som skal inneholde fabrikkopsettet på denne, og har lest i andre fora at denne skal kunne aktiveres ved hjelp av F8 under oppstart, men uten hell.

Disken er fullt ut lesbar i alle utenom ghost-partisjonen i en annen PC.

Noen som har gode forslag? Eventuelt recovery til denne modellen liggende?
Prøv System Restore via windows for å komme inn på maskinen. Derfra kan du lage ny recovery-cd ved hjelp av Acer eRecovery.
Ja, slett recoverypartisjonen , og last ned windows 7(ulovelig sefølgelig). Windows xp er jo utdatert og salget har blitt avsluttet http://www.digi.no/854449/helt-slutt...dows-xp-salget
Trådstarter
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Prøv System Restore via windows for å komme inn på maskinen. Derfra kan du lage ny recovery-cd ved hjelp av Acer eRecovery.
Vis hele sitatet...
Har prøvd, men får ikke opp muligheten til å gjøre det. Under boot av maskinen får jeg feilmeldingen "missing or corrupt file: *insert all windows files here*" Den klarer rett og slett ikke lese windoes filene.

Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Ja, slett recoverypartisjonen , og last ned windows 7(ulovelig sefølgelig). Windows xp er jo utdatert og salget har blitt avsluttet http://www.digi.no/854449/helt-slutt...dows-xp-salget
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i innledende tekst ønsker jeg ikke bruke piratversjon. Ikke bare har jeg betalt for en XP jeg nå ikke kan bruke lenger, men driverene til det eksterne lydkortet mitt og dermed en av hovedkomponentene i studioet mitt støtter bare XP. Gammelt utstyr men funker 100% for min del. Om jeg går over til W7 betyr det at jeg også må kjøpe nytt lydkort og da kunne jeg jo like greit bare brukt maskinen jeg sitter med nå som har W7. Lovelig seff.