Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1219
Heisann

Satt med en liten idé her, men er enkelte deler av den jeg er litt usikker på.
La oss si jeg har en arduino med et webshield på slik at den er koblet til LAN nettverket her hjemme. Jeg vil deretter overvåke MSN samtaler på en OS X basert PC.

Det jeg tenkte var;

1. Legge om route table i OS X slik at all trafikken gikk gjennom arduinoen som deretter sjekket dataen, hvis det var en MSN pakke så lagret den dataen på harddisken eller sendte det til en IP.

Det som slår meg ved dette er at arduinoen vil bli alt for treg for denne operasjonen(min arduino har en ATmega 128 hvis jeg ikke husker feil)..
Ettersom den;

1. må sjekke om det er en "MSN"-pakke
2. lagre / sende den til en server som håndterer den hvis det er en MSN pakke
3. sende informasjonen videre til den virkelige ruteren.

Toughts?

Ingen "moral speak" er dere snill, er interessert i logging av data over nettet på en hobby-basis så har lyst å lage noe lignende jeg kan teste hjemme.
hvorfor ikke bare slå på port mirror i routern din, så du slipper å vidre sende data, men du kan se på dataen bare ?
Ska google litt, men hadde spart meg litt tid hvis du kunne forklart hva mirror port er
Sist endret av hayer; 7. oktober 2010 kl. 23:17.
En "mirror"-port, eller en "span"-port er kort oppsummert en speiling av a) En annen port (trafikk til og fra denne porten). eller b) En port der all trafikk, fra et eller flere VLAN sendes ut på.

Enkelte svitsjer eller nettverkstapper har muligheten til å dele opp Rx og Tx.

http://www.google.no/search?&q=define:SPAN+port
alle speedtouch modem står mirro mode til port nr1 fra alle andre porte, så kobler du deg 1, vil du kune se alt fra wlan/lanport'er
Sitat av ranvik Vis innlegg
alle speedtouch modem står mirro mode til port nr1 fra alle andre porte, så kobler du deg 1, vil du kune se alt fra wlan/lanport'er
Vis hele sitatet...
?_? seriøst?

At jeg ikke har funnet ut dette før nå!

Takk for info ranvik!