Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 922
Hei !
Nok en "ny pc tråd"

Skal bygge en pc for en kompis og jeg trenger litt hjelp til å finne et oppsett som gir mest "bang for the buck" Han har ca. 4000kr å bruke. (trenger ikke skjerm osv.) Vet at det er ett litt tynt budsjett.

Pcen skal i hovedsak brukes til gaming (cod-spillene, bc2, osv.), men trenger ikke nødvendigvis kjøre på max. (dere ser greia)

Regner vel med at AMD er tingen å gå for når budsjettet er slik som det er og den skal brukes til gaming ?
Hvis noen hadde orket å satt opp en handleliste på komplett hadde jeg blitt kjempeglad, hehe
Tror dette kan bli litt vanskelig, må han ha pcen nå? råder til å vente litt og heller spare så han har rundt 6000, pc til 4000 er ikke mye til gaming. Du kan selvfølgelig sikkert spille på den, men loding vil gå sakte og grafikken vil nok ikke være mye til å skryte av:s

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159
Gjør som Eirik0405 sier, ta heller å vent litt.
Jeg skaffet meg først en til 5000 og det var ikke veldig mye å skryte av for å si det sånn.
Jeg tror ikke han kommer til å angre på at han ventet 1-2 mnd
Jepp. *Omtrent* ikke noe aa si paa det. Mye bedre aa kjoepe en maskin til 6-7 k enn en til 4k.
Jeg kjøpte en spill-boks for 3,5k for ~2 år siden, den har kjørt alt som er helt greit frem til nå.
Et hett tips er demovarer, det er som regel bare replacement-deler butikken har fått uten fancy emballasje.

Ellers koster Core 2 Duo svært lite om dagen og holder i massevis.

Intel E7500 ~900
Random Intel P-serie 775 hovedkort ~500
ATI 5770 ~1000
Harddisk ~300
2/4GB RAM ~300/600
Kabinett ~400
PSU ~400

Holder i massevis.
Jeg er delvis enig i det som blir nevnt her - 4k er litt stramt, men du får en grei maskin for prisen.

Jeg endte opp på 4,5k og du burde definitivt kjøpe minst 1 vifte til (kun 1 følger med kabinettet). Falt også ned på Intel + NVidia, noe jeg ikke pleier å gjøre Men jeg synes oppsettet er solid og sparker godt fra seg mtp. den lave prisen.

Vær så god:

Cooler Master Elite 430
Corsair VX550W
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Samsung SpinPoint F3 500GB
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
Intel Core i3 530
ASUS P7H55
Gainward GTX 460


TOTALT: 4 500,- inkl. mva., u/ frakt.
Hva synes folket?
Sist endret av httpwhat; 7. oktober 2010 kl. 16:45.
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg er delvis enig i det som blir nevnt her - 4k er litt stramt, men du får en grei maskin for prisen.

Jeg endte opp på 4,5k og du burde definitivt kjøpe minst 1 vifte til (kun 1 følger med kabinettet). Falt også ned på Intel + NVidia, noe jeg ikke pleier å gjøre Men jeg synes oppsettet er solid og sparker godt fra seg mtp. den lave prisen.

Vær så god:

Cooler Master Elite 430
Corsair VX550W
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Samsung SpinPoint F3 500GB
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
Intel Core i3 530
ASUS P7H55
Gainward GTX 460


TOTALT: 4 500,- inkl. mva., u/ frakt.
Hva synes folket?
Vis hele sitatet...
Så ut som et rimelig greit oppsett det der Tusen takk.
Men jeg har hørt folk har hatt veldig dårlig erfaring med amentio på litt større bestillinger (sånn som denne). Er det blitt bedre nå eller ?